למחוק מהסידורים דברים שהם לא כהוראת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
א. רובם בדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל. (וגם אם לא, יש סבירות גדולה שאחרי שתסביר להם שהדבר נוגע לאיסורי דאורייתא לפי מרן זצוק"ל יסכימו לתקן)
ב. רובם ככולם תורמים על מנת שהציבור יתפלל בסידורים שלהם ולא אכפת להם אם יחזרו בהמלך המשפט או לא.
ג. כל עוד לא אמרו בוודאות שאינם מסכימים לתקן בסידור, למה שלא נציל אנשים מאיסורי דאורייתא!?

בהמשך להנ"ל, רוב הספרדים התמימים סומכים על סדרת ספרי "ילקוט יוסף" ואינם יודעים שקיימים הערות רבות על הספר, כדרכה של תורה. ולדעת החולקים מדובר באיסורי כריתות ומיתות בי"ד.

לפיכך יש לבער את הספרים מבתי הכנסת ובתי המדרש, להציל את הציבור מאיסורי דאורייתא ודרבנן, התורמים הם אנשים תמימים ובוודאי אם נסביר להם יבינו.

[נכתב בציניות, כמובן. סדרת הספרים "ילקוט יוסף" נמצאת בספרייתי ואני נהנה ממנה].
 
בהמשך להנ"ל, רוב הספרדים התמימים סומכים על סדרת ספרי "ילקוט יוסף" ואינם יודעים שקיימים הערות רבות על הספר, כדרכה של תורה. ולדעת החולקים מדובר באיסורי כריתות ומיתות בי"ד.

לפיכך יש לבער את הספרים מבתי הכנסת ובתי המדרש, להציל את הציבור מאיסורי דאורייתא ודרבנן, ובוודאי אם נסביר להם יבינו.
יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
- בסידורים דעת התורמים היא "שיתפללו"!!!
לא מעניין אותם ההלכות שכתובות בהם... מעניין אותם שיהיה להם שכר שמתפללים מהסידור שלהם.
 
יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
- בסידורים דעת התורמים היא "שיתפללו"!!!
לא מעניין אותם ההלכות שכתובות בהם... מעניין אותם שיהיה להם שכר שמתפללים מהסידור שלהם.
אתה שאלת אותם? איך אתה יודע? אתה אולי נביא או בעל רוח הקודש שיודע מה בני אדם חושבים?
 
יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
- בסידורים דעת התורמים היא "שיתפללו"!!!
לא מעניין אותם ההלכות שכתובות בהם... מעניין אותם שיהיה להם שכר שמתפללים מהסידור שלהם.
אני מודיע לך שאדם נורמלי לפני שקונה סידור חושב מה הוא קונה ואיזה סגנון שהוא בוחר הוא עושה, ומ''מ ודאי צריך לשאול אותו, "אתה יודע שהגרע''י סובר שזה אסור, אתה רוצה שאתקן?" ואם יביע הסכמה שרי. וזה כוונת הגרע'''י גם לשיטתו. הא ותו לא. כל היתר הוא דברים שאין להם מקום כלל.
 
לכל מקום יש תורמים או בעלים שונים, ולא שאלת את כולם.
רבותי, יש גבול.
הפך להיות נורמלי שבחור צעיר, ששמע שיעור לוייני או קרא פסק חריף בעלון שבת, ניגש לרבנים, ראשי קהילות ולעיתים לגדולי תורה ממש, ומתחיל להטיף להם בשם "האמת ההלכתית", כאילו רק עכשיו התגלה השולחן ערוך, וכאילו כל גדולי ישראל מדורי דורות – החיד"א, ר' חיים פלאג'י, הבא"ח, המקובלים הקדמונים וכל אדירי התורה הספרדים – היו רח"ל טועים.
ומי שלא הוא משתכנז....

ומה הטענה? "אבל זה איסור דאורייתא!" כאילו לא היו אלה הפוסקים ההם בעצמם שהכירו את השולחן ערוך ואת כל סוגיות הגמרא והראשונים, וידעו את חומרת ברכה לבטלה. אבל הם נהגו מתוך שקלא וטריא עמוקה, במסורת, ובאחריות של תלמידי חכמים אמתיים – לא מתוך כותרת בעיתון הלכתי.

והנה היום, עוקרים סידורים שתרם יהודי תמים, מוחקים פסקי ראשונים בשם 'תיקון', וכאילו יש לפוסק מאוחר סמכות מוחלטת לבטל כל קודמו – לא רק להכריע, אלא למחוק ולתקן.

אז נשאלת שאלה פשוטה:
איפה ההזהרה של חז"ל על "הוצאת לעז על הראשונים"? איפה האיסור של ביזוי ת"ח – אפילו אם אינם חיים?
ומה נשתנה דורנו שראוי לו לבטל את כל שקדמו לו?
ציבור יקר, הגיע הזמן להפסיק עם אלימות הלכתית, להפסיק לחלק ציונים, להכיר בגבולות הסמכות ולכבד מסורת רב-שכבתית של עם התורה.
לא "משטרת מחשבות", לא השתקה.
תורת חכמים בנחת תִשָּׁמַע.
 
אני רואה כאן ממש שיח חרשים.
חבל שיש כאלו שטומנים את הראש כ"כ עמוק בחול.
מצער מאוד.

אגב - התברר לי ממקור נאמן שאותו אחד ששרף את ספרי הראשל"צ בביהכ"נ אור חביב, זה היה ע"פ הוראת רבותיו שיש טעויות ומכשולות בסדרת ילקו"י, והוא עשה זאת לאפרושי מאיסורא.
 
זה לא נקרא לא "להשחית" ולא "להרוס".
זה "לתקן".

רובם ככולם כך, אתה מוזמן לשאול אותם...
אני מבטיח לך שיגידו לך שתרמו זאת כדי שיתפללו בסידורים ולא מעניין אותם ההלכה שכתובה בפנים.

מציל אנשים מאיסורי דאורייתא...

כגון...?
אם יש משהו שהציבור נכשל בו באיסורי דאורייתא ואני בטוח ב100% בכך למה לא לתקן!?

אתה "ממליץ" למרן הגרע"י זצוק"ל לחזור מהטענות "המשונות" שלו...

כמו שברור לכולם שאם יש טעות דפוס מותר לתקן, כל שכן וכל שכן פה שזה איסורי דאורייתא - ופשוט.
ואם אני חושב [וכך אני חושב]
שכאשר אתה אוכל היתר מכירה אתה עובר על איסורי תורה אני יכול לגנוב לך את האוכל מהבית?
מה אני יעשה?
כך הרבנים שלי סוברים

נראה לך הגיוני??
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית