תורה אמת כתיב בה
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/1/25
- הודעות
- 230
קשור ועוד איך זה בדיוק הנושאלא קשור לנידוננו.
קשור ועוד איך זה בדיוק הנושאלא קשור לנידוננו.
לא הסברת כלוםהסברתי את ההבדל הלוך ושוב.
א. רובם בדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל. (וגם אם לא, יש סבירות גדולה שאחרי שתסביר להם שהדבר נוגע לאיסורי דאורייתא לפי מרן זצוק"ל יסכימו לתקן)
ב. רובם ככולם תורמים על מנת שהציבור יתפלל בסידורים שלהם ולא אכפת להם אם יחזרו בהמלך המשפט או לא.
ג. כל עוד לא אמרו בוודאות שאינם מסכימים לתקן בסידור, למה שלא נציל אנשים מאיסורי דאורייתא!?
יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.בהמשך להנ"ל, רוב הספרדים התמימים סומכים על סדרת ספרי "ילקוט יוסף" ואינם יודעים שקיימים הערות רבות על הספר, כדרכה של תורה. ולדעת החולקים מדובר באיסורי כריתות ומיתות בי"ד.
לפיכך יש לבער את הספרים מבתי הכנסת ובתי המדרש, להציל את הציבור מאיסורי דאורייתא ודרבנן, ובוודאי אם נסביר להם יבינו.
אתה שאלת אותם? איך אתה יודע? אתה אולי נביא או בעל רוח הקודש שיודע מה בני אדם חושבים?יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
- בסידורים דעת התורמים היא "שיתפללו"!!!
לא מעניין אותם ההלכות שכתובות בהם... מעניין אותם שיהיה להם שכר שמתפללים מהסידור שלהם.
אני מודיע לך שאדם נורמלי לפני שקונה סידור חושב מה הוא קונה ואיזה סגנון שהוא בוחר הוא עושה, ומ''מ ודאי צריך לשאול אותו, "אתה יודע שהגרע''י סובר שזה אסור, אתה רוצה שאתקן?" ואם יביע הסכמה שרי. וזה כוונת הגרע'''י גם לשיטתו. הא ותו לא. כל היתר הוא דברים שאין להם מקום כלל.יש הבדל עצום בין תורם ספרי קודש של הרב עובדיה לדוגמא, שוודאי דעת התורם שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
- בסידורים דעת התורמים היא "שיתפללו"!!!
לא מעניין אותם ההלכות שכתובות בהם... מעניין אותם שיהיה להם שכר שמתפללים מהסידור שלהם.
שלא יבואו לכתוב בספר הערות הלוך ושוב.
כן...אתה שאלת אותם? איך אתה יודע? אתה אולי נביא או בעל רוח הקודש שיודע מה בני אדם חושבים?
זה גזל וחיסרון ממוני.לא לכתוב בספר, להעלים את הספר! שלא יכשלו באיסורי דאורייתא ח"ו!
זה גזל וחיסרון ממוני.
גם אם שאלת אותםכן...
תתפלא אבל שאלתי אותם.
את כל קונה הסידורים???????תתפלא אבל שאלתי אותם.
זה פשוט מגוחך...כן...
תתפלא אבל שאלתי אותם.
זה גזל וחיסרון ממוני.
רבותי, יש גבול.לכל מקום יש תורמים או בעלים שונים, ולא שאלת את כולם.
ואם אני חושב [וכך אני חושב]זה לא נקרא לא "להשחית" ולא "להרוס".
זה "לתקן".
רובם ככולם כך, אתה מוזמן לשאול אותם...
אני מבטיח לך שיגידו לך שתרמו זאת כדי שיתפללו בסידורים ולא מעניין אותם ההלכה שכתובה בפנים.
מציל אנשים מאיסורי דאורייתא...
כגון...?
אם יש משהו שהציבור נכשל בו באיסורי דאורייתא ואני בטוח ב100% בכך למה לא לתקן!?
אתה "ממליץ" למרן הגרע"י זצוק"ל לחזור מהטענות "המשונות" שלו...
כמו שברור לכולם שאם יש טעות דפוס מותר לתקן, כל שכן וכל שכן פה שזה איסורי דאורייתא - ופשוט.
למה??? הם עוברים על איסורים דאורייתא!!!!זה אמרתי במקו"א שוודאי בית כנסת שלם שכך הדרך שלו אין היתר לכך וגם זה לא יעזור.
מה, אתם עוד נוהגים כמו ה"פוסקים הישנים"? אנחנו בדור האור... יש שידורים חיים!שכאשר אתה אוכל היתר מכירה אתה עובר על איסורי תורה אני יכול לגנוב לך את האוכל מהבית?
למה לא דומהלא דומה הנידון לראיה ולא מתקרב...
זה שרצית "להוציא קיטור" על ההיתר הברור של ההיתר מכירה זה לא דומה כלל וכלל.