צדק צדק תרדוף
חבר חדש
- הצטרף
- 23/3/25
- הודעות
- 17
מחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.ולמה הספרדים צריכים לשאול, אם דעת מרן היא שמותר לכתחילה?
מחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.
הגרע''י ביטל מנהג זה בת''א, כי היו מחללים שבת, ונתן להם פיצוי לזה שאסר עליהם חתונות במוצ'''ש, וכידוע.
כל שנה בלויין הוא חוזר על זה שאין לספרדים שבוע שחל בו אם יוצא ביום ראשון, ומותר להתחתן, זה עיקר ההלכות העולות במוצ''ש בימי בין המיצרים - זכר לחורבן.לפי דבריך היה על חכם יצחק לפרסם מכתב זה בכל שנה ושנה, לחזק פסק מרן.
כל שנה בלויין הוא חוזר על זה שאין לספרדים שבוע שחל בו אם יוצא ביום ראשון, ומותר להתחתן, זה עיקר ההלכות העולות במוצ''ש בימי בין המיצרים - זכר לחורבן.
תשאל את תלמידיו.אז מה קרה שהוציא מכתב?
היות שכבר התבטלו חתונות רבות, ועתה על פי הרוב החופות נערכות ברוב עם באולמות נישואין, וכשהנישואין נדחים מיום י"ז בתמוז עד לאחר ט' באב, אין משיגים בקלות אולם לצורך החופה, להכיל את כל הקרואים לסעודת החתן והכלה, ובכך דוחים את החופה למספר חודשים עד שיתפנה האולם, וע"י כך נגרמים מכשולים וקלקולים ח"ו, לכן יש לקבוע נישואין גם בימים אלו, ומצוה ייחשב לכל העושים כן. והמחמיר בזה יוצא שכרו בהפסדו.מה הקשר בין הנידון הזה לשעת מלחמה?
הוא מתיר לכתחילה, לא רק בגלל המלחמה, הוא אומר את זה בשיעוריו כל שנה כמעט, ולכן נראה ש-:יח"צ בפעולה...
יח"צ בפעולה...
גם אם זה היה מכתב היסטורי שכמותו לא נראה בארץ מימי הנפילים - זה היה יח"צ בפעולה. למעט תגית ממומן זה כ"כ בולט וכ"כ מודגש.הוא מתיר לכתחילה, לא רק בגלל המלחמה, הוא אומר את זה בשיעוריו כל שנה כמעט, ולכן נראה ש-:
דרך אגב
ועדיין השאלה קיימת אם הגרע"י ביטל את זה כבר וכך נוהגים עמך בית ישראל המסורתיים ולבני התורה שלא נהגו על אף הגרע"י אז גם לא ינהגו כך בגלל מכתבומחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.
הגרע''י ביטל מנהג זה בת''א, כי היו מחללים שבת, ונתן להם פיצוי לזה שאסר עליהם חתונות במוצ'''ש, וכידוע.
ולמה?גרמת לי למלא פי שחוק בעולם הזה...
על מי נכתב שגם בהבנה לא היה כמותו בבהירות ומעולם לא מצינו שטעה בהבנה, על מרן האבא זצ"ל או על מרן הגרבץ זצ"ל?חסמוני במכתבי הריצ"י, אז אני מניח הענין כאן:
האור לציון לא יכול לחלוק על האבא...
הצג קובץ מצורף 6753
ברור שהוא התכוון על מרן הגרב"צ, אתה לא יודע שתמיד משבח אותו?על מי נכתב שגם בהבנה לא היה כמותו בבהירות ומעולם לא מצינו שטעה בהבנה, על מרן האבא זצ"ל או על מרן הגרבץ זצ"ל?
תביאו ציטוט שלם. אי אפשר להבין כך.ברור שהוא התכוון על מרן הגרב"צ, אתה לא יודע שתמיד משבח אותו?