מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
מה הקשר בין הנידון הזה לשעת מלחמה?
היות שכבר התבטלו חתונות רבות, ועתה על פי הרוב החופות נערכות ברוב עם באולמות נישואין, וכשהנישואין נדחים מיום י"ז בתמוז עד לאחר ט' באב, אין משיגים בקלות אולם לצורך החופה, להכיל את כל הקרואים לסעודת החתן והכלה, ובכך דוחים את החופה למספר חודשים עד שיתפנה האולם, וע"י כך נגרמים מכשולים וקלקולים ח"ו, לכן יש לקבוע נישואין גם בימים אלו, ומצוה ייחשב לכל העושים כן. והמחמיר בזה יוצא שכרו בהפסדו.
 
הוא מתיר לכתחילה, לא רק בגלל המלחמה, הוא אומר את זה בשיעוריו כל שנה כמעט, ולכן נראה ש-:
גם אם זה היה מכתב היסטורי שכמותו לא נראה בארץ מימי הנפילים - זה היה יח"צ בפעולה. למעט תגית ממומן זה כ"כ בולט וכ"כ מודגש.
 
מחילה דעת הבא''ח והשדי חמד ועוד הרבה מגדולי ספרד, לשמור על המנהג שהיה נפוץ בהרבה מקומות שלא מתחתנים בזמנים אלו.
הגרע''י ביטל מנהג זה בת''א, כי היו מחללים שבת, ונתן להם פיצוי לזה שאסר עליהם חתונות במוצ'''ש, וכידוע.
ועדיין השאלה קיימת אם הגרע"י ביטל את זה כבר וכך נוהגים עמך בית ישראל המסורתיים ולבני התורה שלא נהגו על אף הגרע"י אז גם לא ינהגו כך בגלל מכתבו
 
חסמוני במכתבי הריצ"י, אז אני מניח הענין כאן:

האור לציון לא יכול לחלוק על האבא...
הצג קובץ מצורף 6753
על מי נכתב שגם בהבנה לא היה כמותו בבהירות ומעולם לא מצינו שטעה בהבנה, על מרן האבא זצ"ל או על מרן הגרבץ זצ"ל?
 
על מי נכתב שגם בהבנה לא היה כמותו בבהירות ומעולם לא מצינו שטעה בהבנה, על מרן האבא זצ"ל או על מרן הגרבץ זצ"ל?
ברור שהוא התכוון על מרן הגרב"צ, אתה לא יודע שתמיד משבח אותו?
 
דוקא לא נראה לי שהרב עדס מתפאר בו, זה ממש לא דרך הלימוד שלו, משנ"ב וקיצורים, אלא עיון בראשונים בבירור הסוגיא.
מי לומד בספרי קיצורים?
הרב אופיר מלכא????
כנראה התבלבלת עם רב אחר...
 
שניהם לא צודקים. גם על מרן יש הרבה מקומות שלא עושים כמוהו ע"ע ברכות השחר וברכות התורה למי שער בלילה. וכן גם את הארי א"א להגיד קבלנו הוראותיו. שדרכו היא ליחידים אשר בחר ה'. וח"ו לומר שחובה לעשות כמוהו. וודאי שאו רש"י אמת או ר"ת אמת שכ"כ בגמ' שאם לא כסדרן הרי הם כמונחים בכיסן, ודברי האר"י הם קבלה לא כדרך הפשט כלל, ואין לנו הבנה בזה כלל.
 
אז למה הוא כותב שכתבו בשם הגרח"ק כשהגרח"ק כותב בעצמו?
היה צ"ל שמועה בשם החזו"א, לא בשם הגרח"ק.
יתכן שראה מתחילה רק את המקורות השניים, ואח"כ ראה את הטעמא דקרא, ולא שינה הנוסח.
 
לא שינה את הנוסח? כלומר הוא סובר שהשמועה בשם החזו"א כן נכונה? אז למה להטעות את הרבים?
אתה מערבב ב' דברים. האם זה שמועה משם הגרח"ק, או מהגרח"ק, ב' האם זה אמין או לא.
מה שכתבתי לגבי הנוסח זה לגבי מקור השמועה.
לגבי אמינותה, כיון שלא הגרח"ק שמע אותה, אלא רק מביא שמועה זו מכלי 3, ודאי שזה לא מאומת.
 
מעניין מה היו עונים הגרח"ק והגריש"א על טענה זו.
1750686105398.png
1750686138870.png
1750686216958.png
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית