מי לומד בספרי קיצורים?דוקא לא נראה לי שהרב עדס מתפאר בו, זה ממש לא דרך הלימוד שלו, משנ"ב וקיצורים, אלא עיון בראשונים בבירור הסוגיא.
הרב אופיר מלכא????
כנראה התבלבלת עם רב אחר...
מי לומד בספרי קיצורים?דוקא לא נראה לי שהרב עדס מתפאר בו, זה ממש לא דרך הלימוד שלו, משנ"ב וקיצורים, אלא עיון בראשונים בבירור הסוגיא.
אל יאמר לו זכור מעשיך הראשונים.דבריו על הרב יעקב הלל
הצג קובץ מצורף 6863
כמובן אחר שדברים אלו אינם נכונים,אל יאמר לו זכור מעשיך הראשונים.
מה שלך אין הבנה, לא אומר שהגר"י הלל שליט"א לא הבין.ואין לנו הבנה בזה כלל.
לא שמועה שהגרח"ק הביא בשם החזו"א, אלא שמועה שהביא הגרח"ק ממי ששמע מאמו משם החזו"א!!!קשה לסמוך על שמועות שהגרח"ק מביא מהחזו"א...
הצג קובץ מצורף 6898
מי זה היש שכתבו בשם הגר"ח קניבסקי - טעמא דקרא.קשה לסמוך על שמועות שהגרח"ק מביא מהחזו"א...
הצג קובץ מצורף 6898
הגר"ח קנייבסקי כתב שם שזה שמועה ששמעו משם אמו משם החזו"א. ע"ש.מי זה היש שכתבו בשם הגר"ח קניבסקי - טעמא דקרא.
וכי הגרח"ק לא הוציאו בעצמו?
ב"ה מצאנו חבר לאור לציון.
אז למה הוא כותב שכתבו בשם הגרח"ק כשהגרח"ק כותב בעצמו?הגר"ח קנייבסקי כתב שם שזה שמועה ששמעו משם אמו משם החזו"א. ע"ש.
יתכן שראה מתחילה רק את המקורות השניים, ואח"כ ראה את הטעמא דקרא, ולא שינה הנוסח.אז למה הוא כותב שכתבו בשם הגרח"ק כשהגרח"ק כותב בעצמו?
היה צ"ל שמועה בשם החזו"א, לא בשם הגרח"ק.
לא שינה את הנוסח? כלומר הוא סובר שהשמועה בשם החזו"א כן נכונה? אז למה להטעות את הרבים?יתכן שראה מתחילה רק את המקורות השניים, ואח"כ ראה את הטעמא דקרא, ולא שינה הנוסח.
אתה מערבב ב' דברים. האם זה שמועה משם הגרח"ק, או מהגרח"ק, ב' האם זה אמין או לא.לא שינה את הנוסח? כלומר הוא סובר שהשמועה בשם החזו"א כן נכונה? אז למה להטעות את הרבים?
כיון שלא הגרח"ק שמע אותה, אלא רק מביא שמועה זו מכלי 3, ודאי שזה לא מאומת.
ועוד, חבל שהתעלמת ממה שכתב שם מרן הגרח"ק זצ"ל:
הצג קובץ מצורף 6903