חכם בן שושן
חבר קבוע
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 232
אני לא חושב שיש תפיסה של שחור ולבן, זה תפיסה של שחור ואפור...מורי ורבותי,
אינני מבין
יש כאן שיקולים רבים ועדינים,
האם באמת יעמדו בהבטחות שלהם לגדודים חרדיים? או שהבג''ץ שמתערב בכל יאכוף דעתו, שם. ושם זה קל לו הרבה יותר מהרבנות בה הוא מתערב.
ומצד שני אם לא ילכו לפשרה כזו או אחרת, זה יכול להיות סיכון לכל הבחורים הלומדים.
יש כאן שאלה האם זו גדר גזירת שמד שיהרג ואל יעבור, ואין אומר דמך סומק טפי.
או שיש כאן ספק דלמא יעמדו בהבטחות, ובינתיים תן לי יבנה וחכמיה.
לא נ''ל שיש מי שמתנגד שבחור שלא לומד כלום יעסוק במסירות נפש למען כלל ישראל
אך יש חשש סביר על כל הרוחניות שלו.
ולא נ''ל שיש מי שחושב שבני התורה זה לא העיקר,
צריך לצאת מהתפיסה של שחור לבן
טוב / לא טוב
זה מאד מורכב.
ז.א. היחידים שחושבים שזה סוגיא של שחור ולבן הם הקנאים, אין בין חו"ר הפורום הזה מי שרואה בגיוס לצבא אידיאל חשוב.
ואגב, יש עוד שאלה חשובה שלא עמדת עליה - מי תקע אותנו להיות ערבים לכל אלו? כלו' אפי' א"ת שיש איסור חמור מאוד להתגייס, אם יש לנו את היכולת לקבל חצי - למה אסור לנו לקבל אותו?
משל למה הדבר דומה? לאדם שמבקש מגביר מליון דולר כדי להציל ישיבה והגביר מוכן לתת לו רק חצי - רק אדיוט ישליך את החצי מליון בפניו ויאמר לו שאם הוא לא מביא מליון הוא לא לוקח כלום.
ולכן, ממילא, יש פער אדיר בין ההצהרות שיוצאות לתקשורת שמטרתם להציל את בחורי ישראל מדרדור רוחני - ודעתי נחרצת שאי אפשר לשלוח את אלו שלא לומדים לצבא בלי לגרום נזק רוחני מהותי מקיף וחסר תקנה - לבין מתווה הגיוס שעיקרו "תן לי יבנה וחכמיה".
ואפרופו "תן לי יבנה וחכמיה" - האם בבקשה הזו ריב"ז נתן הכשר להחרבת ביהמ"ק ע"י טיטוס? ובכלל, האם מותר להחריב את ביהמ"ק כדי לקיים את יבנה וחכמיה?
ברור איפה, שריב"ז הציל את אשר הציל, ואנחנו כמוהו, נציל את אשר נציל, מלחמה כוללת עם המדינה תפיל את יושבי הברזלים לפני כולם ורק תמרר את חייהם של חכמי יבנה שלנו.
מה הטעם?