מה כתוב במו"ק י"ז א'?
מה כתוב במו"ק י"ז א'?
אם הרב דומה למלאך וכו'.מה כתוב במו"ק י"ז א'?
דעת הגרחק שאין ללמוד בגלל דברי הגמ׳
אתה צודק והתלבטתי אם לכתוב זאתוזה צ"ע כי רוב מחברי הספרים לא דומים למלאכים. ומנגד, מסירות נפשו של אדם פשוט שהיה עובד בבנק ועזב הכל והקדיש עתותיו לתורה, ראויה לציון.
ובפרט צ"ע שאם זה המודד איך מרן הגרח"ק התיר ללמוד בספריו של המשכיל שלמה בובר מלבוב.וזה צ"ע כי רוב מחברי הספרים לא דומים למלאכים
אף אחד לא כתב את חוות דעתו, אלא את דעת הגדולים.אם כן אני ממליץ להיזהר ולא להכניס ראשינו בין ההרים
החרם הוא רק על הוצאת שם רע, לא על דיבור שכבר היה בחיים.(ובפרט שהנידון הוא על אדם שנפטר שיש על זה חרם הקדמונים).
כתוב מפורש שם בקישור שהיה ממשכילי לבוב. ואין שום מקום להשוות את הרב קהתי אליו. אם בובר היה יר"ש אז הרב קהתי היה ראש וראשון לל"ו צדיקים.
תגדיר "משכיל" [ותבאר איזה פסול יש בזה]כתוב מפורש שם בקישור שהיה ממשכילי לבוב. ואין שום מקום להשוות את הרב קהתי אליו. אם בובר היה יר"ש אז הרב קהתי היה ראש וראשון לל"ו צדיקים.
לא הבנתי את הדיון.
יש כאן כבר 'מחלוקת' האם מותר ללמוד בפירוש קהתי או לא, ואני הקטן שואל: למה לא?
הגרח"ק אמר לא ללמוד בפירוש הזה? אולי. אבל - האם הוא נימק את דבריו?
אם לא - אין לדבריו שום משמעות. חד וחלק.
לא יתכן לפסול חיבור של יהודי יר"ש שכתב פירוש על המשניות רק בגלל משפט של הגרח"ק.