משניות קהתי [מפוצל]

בכל אופן אם נסכם:
פירושו של הרב קהתי נפלא ובזכותו זכו המוני בית ישראל ללמוד משניות כמו שצריך ( ואין זה חכמה היום כשיצא רייזמן אלא אז שלא היה כמעט ביאורים בני זמנו).
דעת הגרחק שאין ללמוד בגלל דברי הגמ׳
אך מנגד אני מעדיף לסמוך על דברי מרן הגרמ״א שהכירו והעיד שהיה גברא רבה וכן מה שהבאתי לעיל הבבא סאלי (!!!!!!) למד בפירושו! (אני מייחס לדבר זה משמעות מיוחדת כיון שחזקה עלי שהבבא סאלי וודאי ידע מתוך הפירוש האם מי שכתבו היה ירא״ש וכמו שקראתי בספר ממנו ציטטתי על כמה מקרים דומים שידע להבחין) וחוץ מזה שהבבא סאלי שהיה גאון עצום גם בנגלה - שהרי היה אב בית דין) .
אם כן אני ממליץ להיזהר ולא להכניס ראשינו בין ההרים (ובפרט שהנידון הוא על אדם שנפטר שיש על זה חרם הקדמונים).
 
דעת הגרחק שאין ללמוד בגלל דברי הגמ׳

וזה צ"ע כי רוב מחברי הספרים לא דומים למלאכים. ומנגד, מסירות נפשו של אדם פשוט שהיה עובד בבנק ועזב הכל והקדיש עתותיו לתורה, ראויה לציון.
 
וזה צ"ע כי רוב מחברי הספרים לא דומים למלאכים. ומנגד, מסירות נפשו של אדם פשוט שהיה עובד בבנק ועזב הכל והקדיש עתותיו לתורה, ראויה לציון.
אתה צודק והתלבטתי אם לכתוב זאת
אך העדפתי לא להיכנס לזה (לא רוצה שיידע זילזול ברב חיים)
 
ובפרט צ"ע שאם זה המודד איך מרן הגרח"ק התיר ללמוד בספריו של המשכיל שלמה בובר מלבוב.
 
כתוב מפורש שם בקישור שהיה ממשכילי לבוב. ואין שום מקום להשוות את הרב קהתי אליו. אם בובר היה יר"ש אז הרב קהתי היה ראש וראשון לל"ו צדיקים.
 
לא הבנתי את הדיון.

יש כאן כבר 'מחלוקת' האם מותר ללמוד בפירוש קהתי או לא, ואני הקטן שואל: למה לא?

הגרח"ק אמר לא ללמוד בפירוש הזה? אולי. אבל - האם הוא נימק את דבריו?
אם לא - אין לדבריו שום משמעות. חד וחלק.

לא יתכן לפסול חיבור של יהודי יר"ש שכתב פירוש על המשניות רק בגלל משפט של הגרח"ק.
 
כתוב מפורש שם בקישור שהיה ממשכילי לבוב. ואין שום מקום להשוות את הרב קהתי אליו. אם בובר היה יר"ש אז הרב קהתי היה ראש וראשון לל"ו צדיקים.
תגדיר "משכיל" [ותבאר איזה פסול יש בזה]
 
לא הבנתי את הדיון.

יש כאן כבר 'מחלוקת' האם מותר ללמוד בפירוש קהתי או לא, ואני הקטן שואל: למה לא?

הגרח"ק אמר לא ללמוד בפירוש הזה? אולי. אבל - האם הוא נימק את דבריו?
אם לא - אין לדבריו שום משמעות. חד וחלק.

לא יתכן לפסול חיבור של יהודי יר"ש שכתב פירוש על המשניות רק בגלל משפט של הגרח"ק.

כמדומה שהייחס הזה לקהתי היה עוד קודם שהגרח"ק כתב דבריו.

ובהקשר לזה:
אמר לי אדם גדול אחד, ליטאי,זקן ויושב בישיבה,
כמדומה שהרבה לפני שפורסמו דברי הגרח"ק,
שקהתי לא לומדים מפני שמזכיר בספריו פרופסורים שונים כגון פרופ' אלבק.
 
ראשי תחתית