משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,778
מאוד נכון עובדתית, רוב המוסדות של הרשת הוקמו אחר שהרב עובדיה מונה לנשיאה, ועל ידו וע"י שלוחיו.
ציטטת רק את השורה הראשונה, כשאתה מתעלם מכל מה שהסברתי מדוע אין זה נכון עובדתית.
מאוד נכון עובדתית, רוב המוסדות של הרשת הוקמו אחר שהרב עובדיה מונה לנשיאה, ועל ידו וע"י שלוחיו.
מה שאשם בחור ישיבה שאינה נוהגת לפי הרב עובדיה, והוא גדל בבית שנוהג כמו הרב עובדיה. שכמדומה שטענת בלהט נגד זה שבחורים כאלו עושים כדעת הרב עובדיה בישיבה שמורה לא כך.גם אם היית צודק והמוסד היה "של הרב עובדיה", אין הנדון דומה לראיה, כי בעלז היא חצר חסידית, ולא מגזר שלם המורכב מעדות שונות, פוסקים שונים ומנהגים שונים.
מה אשם הספרדי המסכן שיש לו תנועה ספרדית אחת ותלמוד תורה אחד? הוא מצביע ש"ס, שולח את הילד לת"ת, והחל מהגיל הרך מחדירים לו לראש שהרב עובדיה הוא פוסק הדור ואין עוד מלבדו, כל הפוסקים האחרים בטלים ומבוטלים, יש הלכה אחת ויחידה ואין טעם אפילו לשנות את דברי החולקים כי אין בהם נפק"מ, כולם טועים בטעויות של חוסר הבנה וחוסר ידע (כמבואר בשיעור היזדים השבועי) וכאשר "יסבירו להם" יבינו ויודו על האמת.
מדוע הת"ת שהוקם ע"י הקול שלו, צריך לפעול כנגדו? לבטל את הפוסק שהוא הולך לפיו ומנהיג כמותו בביתו? שהילד יחזור לבית ויוכיח את אביו על מנהגיו ויאמר לו שהוא עם הארץ?
לא היה סדר הלכתי לציבור מימות מרן הגר"ע
לא התעלמתי, זה תשובה על כל טענותיך בענין המציאות.ציטטת רק את השורה הראשונה, כשאתה מתעלם מכל מה שהסברתי מדוע אין זה נכון עובדתית.
מדבריך נראה שאתה חושב שיש מישהו שכופה דעתו על אחרים, אשמח לשמוע.בוודאי שהיה סדר, לכל ציבור היה את הפוסק שלו, לדוגמא ציבור שלם הלך ע"פ פסקי בן איש חי, ולא כפה את דעתו על אחרים.
לא התעלמתי, זה תשובה על כל טענותיך בענין המציאות.ציטטת רק את השורה הראשונה, כשאתה מתעלם מכל מה שהסברתי מדוע אין זה נכון עובדתית.
אם כתוב שזה לפי הרב עובדיה ויש שם הלכות לא לפי הרב עובדיה, אז צריך או למחוק את הכיתוב שזה לפי הרב עובדיה, או לתקן את ההלכה ל-מה שהרב עובדיה כתב.הצג קובץ מצורף 13580
כמה שטויות יכולות להיות...
תראו במה עסקינן!!
חוברת של מעין החינוך התורני, שכתבו בפירוש שזה "הליכותיו והנהגותיו של מרן!!!
ובקשתו של הראש"ל, שהם יכתבו כמי שמימן אותם , כי הם כהוראה לציבור ובציבור הילדים צריכים להביא את דעת מרן! וטענתו ברורה כדי שיהיה דעה אחת, ואם יש דעה אחת איזה דעה נביא
א. הטיף מוסר לעורך שידע שאם מרן החזיק את הרשת, א"כ יכתוב כדעתו
ב. באופן כללי צריך לפי רב אחד ולא לבלבל.
לא היה כמרן ששלט בכל דברי הפוסקים ופסק דבריו על פיהם, אין הוראה ברורה מזו
זו היתה כוונתי. עיין שם במהלך ותרוה נחת.אם כתוב שזה לפי הרב עובדיה ויש שם הלכות לא לפי הרב עובדיה, אז צריך או למחוק את הכיתוב שזה לפי הרב עובדיה, או לתקן את ההלכה ל-מה שהרב עובדיה כתב.
אם לא הבנת, זה מה שהרב יצחק כתב לו!
אני מבין שכבודך לא קראת את הנאמר שםלא התעלמתי, זה שתובה על כל טענותיך בענין המציאות.
אין מוסד שהוקם ע"י אדם אחד בלי שום עזרה!!!
אם כתוב שזה לפי הרב עובדיה ויש שם הלכות לא לפי הרב עובדיה, אז צריך או למחוק את הכיתוב שזה לפי הרב עובדיה, או לתקן את ההלכה ל-מה שהרב עובדיה כתב.
אם לא הבנת, זה מה שהרב יצחק כתב לו!
בנותי לומדות בחינוך העצמאי, ולומדות כלל לא לפי מנהגי הספרדים.מרן פסק דברים ברורים. אמנם יש כללי פסיקה שבכל נושא גרמו לפסוק אחרת, אבל הפסק יצא ברור מתח"י
יהיה דעה אחת, כי קבלנו הוראות מרן השו"ע בא"י, (אמנם יש חולקים וס"ל שאפשר להמשיך במנהגים אבל זה מיעוט, הרוב לא ככה), הר
מרן הגר"ע לא התחיל לבד את הפעילות שלו ההלכתית, הוא המשיך בדיוק את דרך השו"ע וגדולי הפוסקים שקבלו הוראות מרן בא"י, וגם סברו שקמא קמא בטיל
וכן קבלו להתבטל למרן החיד"א בכל זה, ולומר סב"ל נגד מרן, וכן יש מנהגים קדומים ועוד ועוד.
אכן חלקו על מרן השו"ע, אבל פסקיו נתפשטו בקרב הספרדים ואף בחלק מהאשכנזים, ובפרט בא"י שקבלו הוראות מרן.
אגב, מרן הגר"ע לא מתיימר להיות כמרן השו"ע, אתה מתיימר לומר כך בחוצפא על מרן, שברוב ענוותנותו התבטל לרבותיו שקבלו להתבטל להחיד"א שכתב לומר סב"ל נגד מרן, למרות שזה דין קצת קשה, וכן כל הוראות מרן באו מענוותנותו הרבה. (ואבאר להתיימר פירושו להתגאות אם עוד לא הבנת).
אתה קורא לזה בלבול, שרוב הציבור קבלו את דברי מרן הגר"ע להלכה?
שלבעלי בתים יותר קל ללמוד חזון עובדיה מאשר שאר ספרי האחרונים כי שם הכל ברור?
זה בלבול?
לא היה סדר הלכתי לציבור מימות מרן הגר"ע!!!
ואני מדבר גם על הבני תורה וכל גדולי ישראל בתקופת מרן כפי שאמר מרן רה"י הגאון ר' שלום כהן זיע"א שכל הגדולים השתמשו בספריו, במראי מקומות ובפסקים!
לא היה כמרן ששלט בכל דברי הפוסקים ופסק דבריו על פיהם, אין הוראה ברורה מזו!
ברוכים הבאים לכל מי שרוצה לחלוק, אבל בשכל, מי שלא יחלוק בשכל, נענה לו על הראיות שלו.על דא גופא קא בכינא, על האדרת שמו וביטול כל הפוסקים האחרים כקליפת השום, ונעילת דלת בפני הלומדים מכאן ולהבא.
יאמר לו אביו (אם אינו עם הארץ) שהרב עובדיה בעצמו כתב שהנוהג כן יש לו ע"מ שיסמוך, או שיאמר לו שהם פוסקים כהגר"ש משאש וכדו'
מה עדיף? שיכתבו את כל הדעות? מה ילדים יעשו עם כל זה?
קראתי, וזה בדיוק מה שהוא כותב לו.אני מבין שכבודך לא קראת את הנאמר שם
ככה אתה מלמד את הילדים שלך בכל נושא כולל הפא"נ?יכירו את כל הדעות בנדון, שוד ושבר...
לשיטתך השו"ע עשה שלא כהוגן, שהביא כמה דעות בכל הלכה. בלבל את הציבור... פלא שהתקבלו הוראותיו.
זה חוברת לילדים, מה לא מובן??? דבר שני זה תלוי בעורך, הוא לא רוצה להביא את כל הדעות! רק אחד, ולםפלא שכתב שזה לפי הרב עובדיה בזמן שיש שם הלכות שלא לפיו.יכירו את כל הדעות בנדון, שוד ושבר...
לשיטתך השו"ע עשה שלא כהוגן, שהביא כמה דעות בכל הלכה. בלבל את הציבור... פלא שהתקבלו הוראותיו.
ככה אתה מלמד את הילדים שלך בכל נושא כולל הפא"נ?
לא מסובך. בכלל. מה הבעיה?בנותי לומדות בחינוך העצמאי, ולומדות כלל לא לפי מנהגי הספרדים.
נראה לך שמסובך להסביר להם ש"אנחנו לא נוהגים כך"?
אסתפק בשלושה שמות. תודה.מי שחולק עם שכל, יקבל דברי ברכה אוהבים ממרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א, שיעודד אותו בכל מ"ש עם שכל, ויש הרבה כאלה, והמה זכו לקרבתו של מרן שליט"א!
מה שאשם בחור ישיבה שאינה נוהגת לפי הרב עובדיה, והוא גדל בבית שנוהג כמו הרב עובדיה. שכמדומה שטענת בלהט נגד זה שבחורים כאלו עושים כדעת הרב עובדיה בישיבה שמורה לא כך.
לא התעלמתי, זה שתובה על כל טענותיך בענין המציאות.
אין מוסד שהוקם ע"י אדם אחד בלי שום עזרה!!!
מדבריך נראה שאתה חושב שיש מישהו שכופה דעתו על אחרים, אשמח לשמוע.
במה?הוא לא התבטל לרבותיו, הוא חלק גם על רבי עזרא עטיה.
אם לא הבנת, זה מה שהרב יצחק כתב לו!
איך הוא כופה? בנשק דם או קר?בהנחה שאתה חי בעולם הזה, אתה יודע על מי מדובר.
בנותי לומדות בחינוך העצמאי, ולומדות כלל לא לפי מנהגי הספרדים.
נראה לך שמסובך להסביר להם ש"אנחנו לא נוהגים כך"?
איך הוא כופה? בנשק דם או קר?
השו"ע ממש לא הביא בכל הלכה את כל הדעות.יכירו את כל הדעות בנדון, שוד ושבר...
לשיטתך השו"ע עשה שלא כהוגן, שהביא כמה דעות בכל הלכה. בלבל את הציבור... פלא שהתקבלו הוראותיו.
ברוכים הבאים לכל מי שרוצה לחלוק, אבל בשכל, מי שלא יחלוק בשכל, נענה לו על הראיות שלו.
מי שיש לו מטרה להאדרת שמם של אחרים או לזלזול במרן הגר"ע, נענה לו ראש בראש, נתקוף אותו על חוצפתו במרן הגר"ע
מי שחולק עם שכל, יקבל דברי ברכה אוהבים ממרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א, שיעודד אותו בכל מ"ש עם שכל, ויש הרבה כאלה, והמה זכו לקרבתו של מרן שליט"א!
מי שרוצה הדלת פתוחה, לא ראיתי מישהו שנעל אותה!!!
אני ורבים כמותי הולכים לאורו, וחפצים שכך יהיה, והנציגים הם שלוחי רבנן. במקרה שלנו שלוחים שלו.מאיפה העזרה הגיעה? מקולות הבוחרים, אני ואתה, שהכניסו את הנציגים לכנסת ונתנו להם כח לפעול, ומהנציגים עצמם שעבדו קשה.
למה?אין אפילו קצה של השוואה בין ספרדי ששולח למוסד ספרדי לבין ספרדי ששולח את בתו למוסד אשכנזי.