ארגון מרביצי תורה [מפוצל מאשכול אחר]

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
באנר תרומה
חזו"ע טו בשבט לא חסום בנטפרי. ע"ש. לחילופין אתה יכול לחפש ביוטיוב היכן הרב עובדיה דיבר על ברכת המצה.

ההקלטה של הגר"מ שטרנבוך היא הקלטה נדירה שהיתה שמורה אצל מקורבי הרב עובדיה ושוחררה שנים רבות לאחר מכן, ברגע המתאים. אין נפק"מ אם המקור חסום או לא חסום, אם בדעתך להכחיש את המתפרסם בתקשורת אז תוכל להכחיש גם בלי לראות.
 
אבל הרב עובדיה שקרא להגר"מ שטרנבוך "שוטה, בהמה, משיגנע" ואמר על הגר"מ אליהו שמתיימר להיקרא רב ואינו תלמיד חכם וכו' ו
לבי הגרמ"א הדברים נכונים כפי שציטט הרב משיב כהלכה
לגבי הרב שטרנבוך אני שמעתי את אותו שיעור בהקלטה המדוברת ומה שאני זוכר שהוא אמר 'מהפך דברי אלקים חיים' לגבי כך שהתיר את הפאה ואסר על גילוי ב' אצבעות מהשיער שהן ב' פסקים הפוכים ממה שפסק
שאר המילים לא זכורות לי אך גם אין בכוחי להכחיש מכיון שזו הקלטה ששמעתי לפני כ15 שנה
 
לבי הגרמ"א הדברים נכונים כפי שציטט הרב משיב כהלכה
לגבי הרב שטרנבוך אני שמעתי את אותו שיעור בהקלטה המדוברת ומה שאני זוכר שהוא אמר 'מהפך דברי אלקים חיים' לגבי כך שהתיר את הפאה ואסר על גילוי ב' אצבעות מהשיער שהן ב' פסקים הפוכים ממה שפסק
שאר המילים לא זכורות לי אך גם אין בכוחי להכחיש מכיון שזו הקלטה ששמעתי לפני כ15 שנה

אני זוכר לפני כ25 שנה שדיברו על כך בכולל, מה שאמר אז היה בנוסח 'יש אחד שקורא לעצמו הרב משה שטרנבוך', ואז דיבר איך פסק מה שפסק. לא זוכר שאמר עליו בהמה ולא משיגינע. ככלל, לא נתקלתי בשימוש שלו במילים אלו.

לכן ביקשתי מקור מדויק, היכן אומר שהוא בהמה.

כך או כך, אני זוכר שגם לרמ"ש היו התבטאויות נחמדות כנגד, באוזניי שמעתי מפיו ולא בהקלטה, וכמדומה מעולם לא אמרתי על כך לאיש, ובטח לא רצתי לתלות זאת על הכביסה לעין השמש.
 
אני זוכר לפני כ25 שנה שדיברו על כך בכולל, מה שאמר אז היה בנוסח 'יש אחד שקורא לעצמו הרב משה שטרנבוך', ואז דיבר איך פסק מה שפסק. לא זוכר שאמר עליו בהמה ולא משיגינע. ככלל, לא נתקלתי בשימוש שלו במילים אלו.

לכן ביקשתי מקור מדויק, היכן אומר שהוא בהמה.

כך או כך, אני זוכר שגם לרמ"ש היו התבטאויות נחמדות כנגד, באוזניי שמעתי מפיו ולא בהקלטה, וכמדומה מעולם לא אמרתי על כך לאיש, ובטח לא רצתי לתלות זאת על הכביסה לעין השמש.
כמדומני שאמר 'שטרנבוך' ותו לא
לגבי סוף דבריך ע"ז נאמר 'כבוד אלקים הסתר דבר'
כל אחד יעשה כפי רבותיו ובלי לחטט ברבנים אחרים או לגמד את קומתם
ואידך זיל גמור
 
לענ"ד שני הסיפורים לא שווים , הסיפור עם הרב שטרנבוך התחיל מזה שהרב שטרנבוך יצא נגדו וממילא הוא גם תוקףא"א לדרוש
מרב להיות מלאך ובמיוחד שכולם יודעם מה המסר מאחורי המילים היפות שהוא לא יודע לפסוק ממילא מובן שהוא תוקף גם במילים חריפות
לגבי הרב אליהו באמת זה לא מובן ???
וצריך לזכור שהרב שך אמר שלציבור הרחב יש שתי טעויות הטעות הראשונה שהם חושבים שרבנים לא טועים
והשניה שהם חושבים שמי שטועה הוא לא רב
 
הסיפור עם הרב שטרנבוך התחיל מזה שהרב שטרנבוך יצא נגדו

חלק עליו כדרכה של תורה, בשפה מכובדת מאוד. יעויין בספר דת והלכה סימן א.

גם שאר הדברים שאמר הגר"ע יוסף בהקלטה צע"ג. ולא כאן המקום לפלפל בזה.
 
לגבי סוף דבריך ע"ז נאמר 'כבוד אלקים הסתר דבר'
כל אחד יעשה כפי רבותיו ובלי לחטט ברבנים אחרים או לגמד את קומתם
ואידך זיל גמור

כאמור, ההקלטה פורסמה ע"י מקורבי הגר"ע יוסף, שחשבו משום מה שזה יועיל להם כשהגר"מ שטרנבוך איים לצאת נגד גיורי צה"ל (ושאר גדו"י עמו).

אני הבאתי את זה כאן כנגד אותם שכתבו כביכול מופקע לגמרי שהרב עובדיה יאמר על הרב שך את מה שצוטט בשמו בעיתון.
 
בדרשה התייחס אל הגר"מ אליהו בלי להזכירו בשמו: "היה אחד כתב דברים תמוהים, שומו שמיים, איך אפשר לומר דבר כזה? לעשות פשרות? או כך, או כך. דברים תמוהים מאד, זה לא תלמיד חכם אומר דברים כאלה, זה בושה וחרפה לומר דברים כאלה, דברים תמוהים מאד. כבר כתבתי בספרי נגד זה".
לשכת הגר"מ אליהו הגיבה לדברים:
"הרב אליהו ידוע כמי שנוהג יחס של כבוד ויראה בפני הפוסקים לדורותיהם, גם אם הוא חלוק עליהם. עוד הוסיפו כי הרב אליהו מסתמך בפסיקתו זו על החיד"א, והוסיפו בציניות כי "יש קונצנזוס שהחיד"א הוא אחד שאינו מתיימר להיות רב". עוד ציינו כי הרב אליהו הראה בעבר את הפסיקה הזו לראש ישיבת "פורת יוסף", הרב עזרא עטייה, אצלו למדו גם הרב עובדיה וגם הרב אליהו, וכי הרב עטייה הסכים".
לתשומת לב הטוענים שהרב מרדכי אליהו זצ"ל שתק ולא הגיב.
 
ועוד לסיום, פעם אריה דרעי כטוב לבו ביין (בסעודת פורים) לאחר שחזר לפוליטיקה, אמר (שמעתי ממי ששמע ממנו, אני הייתי נוכח במקום, אך הפרט הזה לא שמעתי אישית), "תגידו לרב פנחסי שאנחנו רוצים אותו במועצת, שיבוא, הוא מזכה הרבים הוא מקים עולה של תורה"...
וכל דבר נוסף, אך למותר...
עכשיו אני מבין את מה שדיבר הרב פנחסי בעצרת הבחירות של ג' ברחובה של עיר נגד מועצת חכמי התורה ונגד ראש הישיבה הרבה סאלים - 'שלספרדים אין הנהגה, הפוליטיקאים הם הממנים את הרבנים!'.

כואב שאריה דרעי על כל פועלו האדיר הוא כיום אחראי על מינוי הרבנים בתנועה.

אולי ראשי הישיבות יתחילו לעשות סדר, אחרת לא הרווחנו כלום מכל המהלך....
 
עכשיו אני מבין את מה שדיבר הרב פנחסי בעצרת הבחירות של ג' ברחובה של עיר נגד מועצת חכמי התורה ונגד ראש הישיבה הרבה סאלים - 'שלספרדים אין הנהגה, הפוליטיקאים הם הממנים את הרבנים!'.

כואב שאריה דרעי על כל פועלו האדיר הוא כיום אחראי על מינוי הרבנים בתנועה.

אולי ראשי הישיבות יתחילו לעשות סדר, אחרת לא הרווחנו כלום מכל המהלך....

אני לא בטוח שאתה לא צודק.
 
עכשיו אני מבין את מה שדיבר הרב פנחסי בעצרת הבחירות של ג' ברחובה של עיר נגד מועצת חכמי התורה ונגד ראש הישיבה הרבה סאלים - 'שלספרדים אין הנהגה, הפוליטיקאים הם הממנים את הרבנים!'.

כואב שאריה דרעי על כל פועלו האדיר הוא כיום אחראי על מינוי הרבנים בתנועה.

אולי ראשי הישיבות יתחילו לעשות סדר, אחרת לא הרווחנו כלום מכל המהלך....
בכל הדורות ז' טובי העיר היו ממנים את הרב!!! כ"ש ר' אריה ששימש את גדולי הדורות מזה 40 שנה (הוא ודאי עדיף על יתד שממליך מלכים), גם י"ל פקחות יוצאת דופן והבנה בעניינים ציבוריים ולא כאן המקום להאריך בדברים אלו
עכשיו אני מבין את מה שדיבר הרב פנחסי בעצרת הבחירות של ג' ברחובה של עיר נגד מועצת חכמי התורה ונגד ראש הישיבה הרבה סאלים - 'שלספרדים אין הנהגה,
דבריו עוררו שאט נפש גדולה אצל גדולי החכמים! "ונהי בעיננו כחגבים" - זה מה שיש לך לומר בפומבי ועוד איפה בעצרת של ג', אם היה נכנס למועצת אז אפשר לסגור את הבסטה
 
עכשיו אני מבין את מה שדיבר הרב פנחסי בעצרת הבחירות של ג' ברחובה של עיר נגד מועצת חכמי התורה ונגד ראש הישיבה הרבה סאלים - 'שלספרדים אין הנהגה, הפוליטיקאים הם הממנים את הרבנים!'.

כואב שאריה דרעי על כל פועלו האדיר הוא כיום אחראי על מינוי הרבנים בתנועה.

מי מינה את הרב דוב לנדו ואת הרב משה הלל הירש?

מי מינה את הרב גרשון אדלשטיין ולא את הרב פוברסקי?

מי מינה את הרב שטיינמן ולא את הרב גריינמן?

אלא שיתד עושה את זה בצורה יותר אלגנטית וכביכול זה יצא מתוך העם ולא הם עיצבו זאת, ואילו אצל הספרדים זה יותר ישיר ובולט.

כמו שכתבתי למעלה, הקב"ה מוליך את העניינים והוא ממנה באמת. בין אם זה דרך אריה דרעי או דרך יתד נאמן, וברגע שכלל ישראל קיבלו מלכותו עליהם, אות הוא כי מן השמים מינו אותו.

צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
 
הסיפור הוא כזה, (מקווה שאני זוכר את כל הפרטים ומדייק, שמעתי מכלי ראשון).
בזמנו ניסו לעשות פגישה בין הרב פנחסי (להלן: הר"י) לבין הרב עובדיה (להלן: הגר"ע). - היו"ר היה אז אלי ישי.
כמובן שנושא הפגישה היה לאלץ אותו לקבל את דעת הרב עובדיה, ולהפסיק להתנגד לש"ס, ולפסקי וספרי הגר"ע (והילקו"י).
ואמרו לר"י "בוא ותשאל את הרב".
הר"י סירב ואמר: "אין לי שאלות".
כעבור זמן באו אליו עם הודעה "הגר"ע רוצה ליפגש עמך".
השיב: "אם כך אני מחוייב לילך". וקבעו זמן לפגישה.
ביני וביני נכנס הר"י להרב מיכל ליפקוביץ (כך לזכרוני), כדי להחליט מה לומר ואיך.
ביום המיוחל, הגיע הר"י, וראה מהחדר החיצון את כל החבר'ה יושבים סביב הרב (הטו"ת לידם), כשהם לאחר תפילת שחרית.
אחד העסקנים סימן לו עם היד "היכנס". הר"י סימן לו חזרה "החוצה".
באותו רגע, כולם קמו ויצאו והשאירו את הגר"ע לבד. ואז הר"י נכנס.
כשהתיישב, אמר לו "אני הרב פנחסי, שמעתי שהרב קרא לי".
הגר"ע: "לא קראתי לך".
הר"י: באותו רגע רציתי לקום וללכת. אבל נמלכתי בדעתי, ומכיון שהיה לי מסר אליו החלטתי להישאר.
הגר"ע שאל: ומה אתם מלמדים בישיבה, רק לא יבי"א, רק נגדנו ?
הר"י החל לגולל את מצב האברכים הספרדים, ואת השיעורים בלויין שנמסרים ברמה מסויימת מחד, ומה האברכים שואבים משם מאידך.
הר"י האריך בנושא מאד, והרב עובדיה התחיל לבכות. (כמדומה לי שאמר "לא ידעתי").
לאחר מכן הראה לו הר"י ספר יבי"א שהוא נתן לו בזמנו עם הקדשה, והזכיר לו נשכחות שהיה מוסר שיעורים בתחילה ביום ג' במשהדים בב"ב, והוא היה אחד המשתתפים, וכשהיה שואל אותו שאלות, התפלא מהאברך הצעיר שמבין כ"כ בעומק, ונתן לו ספר עם הקדשה.
מהכא להתם, הגר"ע הבין את הטענה על הרדידות של הציבור הספרדי על רבניו, אך לא היה ניתן לעשות הרבה.
והדבר גם ביאר למה יש התנגדות להכניס ספרים מסויימים, או לפסוק הלכות באופן מסויים, בישיבות.
לאחר מיכן הרב עשה לו את הצ'פכות הידועות לאות חיבה, ובירך אותו, ואמר לו אתם מעמידים תורה, תמשיכו, חזקו ואמצו.
זה פחות או יותר למיטב זכרוני.
מקוה שלא הוספתי ולא גרעתי ולא שיניתי מהמקור.
והסיפור השני, כשרצו להקים את ישיבת "אהל יוסף" פנו להגראי"ל שטיינמן או הגר"ג אידלשטיין (לא זוכר בדיוק).
ושאלו אותו איך להקים ישיבה עם צביון חזק לציבור הספרדי. (להזכירכם הישיבה בנשיאות הרב יצחק יוסף שהוא ראש ישיבה בעצמו, וראש הישיבה הוא בנו).
ענה להם הרב, תתייעצו עם הרב פנחסי הוא מבין בישיבות ספרדיות ובבחורים ספרדים.
לאחר מכן נפגש הרב ח. ועוד אחד ממנהלי הישיבה עם הרב פנחסי וקבלו ממנו כמה וכמה הדרכות מחד, וגם שם להם את התמונה של העסקנות הפוליטית שהיתה אמורה לייחצן את הישיבה כלפי התורמים מה המטרות שלהם מאידך.
ולמרבה האירוניה, הם הודו שהוא פשוט לא טעה, וכך הם פני הדברים.
ומזה בדיוק הוא הזהיר אותם. אם אתם רוצים לנהל ישיבה, אתם צריכים להתייחס אליהם בדיוק כמו שהצגתי לכם, אחרת...
מה נעשה מאז לענין הקו ההשקפתי, אני חושב שהדבר די מפורסם. ולענין הנתק עם העסקנות הפוליטית, איני יודע כיצד נפל דבר.
ועוד לסיום, פעם אריה דרעי כטוב לבו ביין (בסעודת פורים) לאחר שחזר לפוליטיקה, אמר (שמעתי ממי ששמע ממנו, אני הייתי נוכח במקום, אך הפרט הזה לא שמעתי אישית), "תגידו לרב פנחסי שאנחנו רוצים אותו במועצת, שיבוא, הוא מזכה הרבים הוא מקים עולה של תורה"...
וכל דבר נוסף, אך למותר...

לכאורה כוונתו על הרב בצלאל פנחסי ראש ישיבת ברכת אפרים בב"ב מרבני המרביצי (זכור לי חלק מהסיפור עליו ולכן אני משייך אליו)
ולפי"ז תמוה שקרא לו הגר"י
בליא להמעיט בערכו ח"ו אולם ישיבתו אינה הכי מוצלחת בלשון המעטה ובפרט בעשור האחרון...
ומכאן ועד לסיפורי מופת שיש לשלוח אליו איך להקים ישיבות, ושהוא צדק וכו... לענ"ד מצוץ מהאצבע...
 
מי מינה את הרב דוב לנדו ואת הרב משה הלל הירש?

מי מינה את הרב גרשון אדלשטיין ולא את הרב פוברסקי?

מי מינה את הרב שטיינמן ולא את הרב גריינמן?

אלא שיתד עושה את זה בצורה יותר אלגנטית וכביכול זה יצא מתוך העם ולא הם עיצבו זאת, ואילו אצל הספרדים זה יותר ישיר ובולט.

כמו שכתבתי למעלה, הקב"ה מוליך את העניינים והוא ממנה באמת. בין אם זה דרך אריה דרעי או דרך יתד נאמן, וברגע שכלל ישראל קיבלו מלכותו עליהם, אות הוא כי מן השמים מינו אותו.

צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
שטויות
זה חוש ריח של עם ישראל
 
מי מינה את הרב דוב לנדו ואת הרב משה הלל הירש?

מי מינה את הרב גרשון אדלשטיין ולא את הרב פוברסקי?

מי מינה את הרב שטיינמן ולא את הרב גריינמן?

אלא שיתד עושה את זה בצורה יותר אלגנטית וכביכול זה יצא מתוך העם ולא הם עיצבו זאת, ואילו אצל הספרדים זה יותר ישיר ובולט.

כמו שכתבתי למעלה, הקב"ה מוליך את העניינים והוא ממנה באמת. בין אם זה דרך אריה דרעי או דרך יתד נאמן, וברגע שכלל ישראל קיבלו מלכותו עליהם, אות הוא כי מן השמים מינו אותו.

צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
הבל הבלים, יתד משקף את הרוח והאווירה בקרב תלמידי החכמים ורבני הקהילות החשובים שבציבור שלהם, דוק ותשכח.
בציבור הספרדי היום באמת אין מערכת כזו, וברור שאריה דרעי יכול לקחת לפחות שישים רבנים שונים ולהפוך אותם לחברי מועצת. זה נושא שאין בו שום שטח, שום אווירה ציבורית, אפילו יהודי כמו הרב זעפראני שהוא הרב הנוכח ביותר בשטח היום, עם ההערכה הרחבה ביותר בציבור הספרדי - נשאר בחוץ, כי למה לא?
בציבור הליטאי אני יכול לומר לך עכשיו מי יהיו חברי מועצג"ת בעוד עשור.
 
צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
30327.png
 
לגבי
אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם
ברור ש
אנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל
ואין צורך להגיע לזה ש
מן השמים לא הסכימו...
כי אנשים רואים בדיוק כמה הם שווים...
 
בלי להמעיט בערכו ח"ו אולם ישיבתו אינה הכי מוצלחת בלשון המעטה ובפרט בעשור האחרון...
ומכאן ועד לסיפורי מופת שיש לשלוח אליו איך להקים ישיבות, ושהוא צדק וכו... לענ"ד מצוץ מהאצבע...
אני לא יודע מה קורה בישיבה שלו, אני יודע בוודאות שבאזורי ישיבת פוניבז' העריכו אותו מאוד כבר סמכא בנוגע לספרדים. שמעתי על כך באופן אישי מראשי הישיבה שם.
 
הבל הבלים, יתד משקף את הרוח והאווירה בקרב תלמידי החכמים ורבני הקהילות החשובים שבציבור שלהם, דוק ותשכח.
כן בטח.. בפרט כותבי הטורים שלהם היו אנשים רמי מעלה (וד"ל), כאלו שה"גדולים" שלהם אישרו אותם ואמרו שהם בעלי "השקופה" עפ"ל
 
כן בטח.. בפרט כותבי הטורים שלהם היו אנשים רמי מעלה (וד"ל), כאלו שה"גדולים" שלהם אישרו אותם ואמרו שהם בעלי "השקופה" עפ"ל
תגובה עניינית והוגנת מאוד. אענה אף אני באותו סגנון, כמובן.

שום טור לא שיווק רב או הוריד רב, יתד זה לא משפחה, אני לא זוכר שראיתי שם כתבת יח"צ על אף ת"ח מכל סוג, הקבלה של הגר"ד לנדו כמנהיג באה בראש ובראשונה בגלל הקבלה של אלפי אברכים וראשי ישיבות אותו כמורם ורבם, השליטה שלו ב"אהלי טהרות" ו"אהלי זרעים" היא זו שהעלתה אותו על גלי ההערצה הנדרשים, יתד נאמן בסך הכול מסמן את הדרך לכל מי שלא הבין אותה לבד.

מי שחושב שחוש הריח הבסיסי הזו אומר שכל מילה בעיתון המשונה הזה היא קודש קדשים, וכל שורה שם נחקקה בלוחות הברית שירדו מהר סיני - ובכן, אין לי מה לומר לו...
 
שטויות
זה חוש ריח של עם ישראל
זה לא שטויות זה כואב מאד.
הפסדנו עשרות שנים את הגר"ד שליט"א.
למה? כי עסקני דגל התורה ויתד נאמן הסתירו אותו מסיבותיהם שלהם...

אני כל פעם נפעם לשמוע את הגר"ד, קול חד ברור ומתוק.
לא זוכר מתי היה מנהיג ליטאי שדיבר בצורה כ"כ ברורה בענוות חן ומתיקות.
ואני כואב שהפסדנו אותו עשרות שנים, בגלל העסקונה...
 
י מינה את הרב דוב לנדו ואת הרב משה הלל הירש?

מי מינה את הרב גרשון אדלשטיין ולא את הרב פוברסקי?

מי מינה את הרב שטיינמן ולא את הרב גריינמן?

אלא שיתד עושה את זה בצורה יותר אלגנטית וכביכול זה יצא מתוך העם ולא הם עיצבו זאת, ואילו אצל הספרדים זה יותר ישיר ובולט.

כמו שכתבתי למעלה, הקב"ה מוליך את העניינים והוא ממנה באמת. בין אם זה דרך אריה דרעי או דרך יתד נאמן, וברגע שכלל ישראל קיבלו מלכותו עליהם, אות הוא כי מן השמים מינו אותו.

צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
לא הכול מדויק
אבל המסר שלך נכון בפ''ע
 
מי מינה את הרב דוב לנדו ואת הרב משה הלל הירש?

מי מינה את הרב גרשון אדלשטיין ולא את הרב פוברסקי?

מי מינה את הרב שטיינמן ולא את הרב גריינמן?

אלא שיתד עושה את זה בצורה יותר אלגנטית וכביכול זה יצא מתוך העם ולא הם עיצבו זאת, ואילו אצל הספרדים זה יותר ישיר ובולט.

כמו שכתבתי למעלה, הקב"ה מוליך את העניינים והוא ממנה באמת. בין אם זה דרך אריה דרעי או דרך יתד נאמן, וברגע שכלל ישראל קיבלו מלכותו עליהם, אות הוא כי מן השמים מינו אותו.

צא וראה אישים מסוימים שמשקיעים עשרות שנים ובלי סוף כסף להאדיר ולהבליט את דמותם ולא עולה בידם, ואנשים לא מסתכלים עליהם כגדולי ישראל, כי מן השמים לא הסכימו...
אתה צודק במיליון אחוז בסוף הציבור קיבל את מרותו וזה סימן משמים שהוא אמור להנהיג את כלל ישראל
 
בליא להמעיט בערכו ח"ו אולם ישיבתו אינה הכי מוצלחת בלשון המעטה ובפרט בעשור האחרון...
ומכאן ועד לסיפורי מופת שיש לשלוח אליו איך להקים ישיבות, ושהוא צדק וכו... לענ"ד מצוץ מהאצבע...

א' זה לא שם של ישיבה, כי שנים הוא לא עבד עם רשמים באופן עקרוני, כיום שיש ריבוי ישיבות ב"ה יש לזה מחיר מתגלגל.
ב' גם בזה הפלא הגדול, מה הוא מצליח לעשות איתם למרות זאת.
ג' וזה העיקר, מדובר על האברכים שיוצאים משם ביום שאחרי איך הם נראים ומה המטען שיש להם (כן, כמובן חוץ מהסיפורים שיש בכל מקום), ולזה צריך ניסיון ולא כמו זה שבישיבת..., אלא כמו זה שבישיבת...
ד' את המעשייה הזו שמעתי מפיו, לפני שנים רבות. (אם הישיבה נפתחה בתשע"ה, אז הסיפור היה לפחות בתשע"ד. כ- 12 שנים מהיום).
 
לא נכון, זה בגלל שהוא יצא בתקיפות נגד הגרא"מ שך
איזה אינטרס היה ל"עסקונה" להסתיר א' מגדולי תומכיו של הגראי"ל שטינמן במחלוקת הידועה?
גם זה לא נכון
הגראי"ל רצה להכניסו למועצת בשנת תשע"ב והוא לא רצה להיכנס
כי הוא לא רצה להתעסק באופן רשמי בהנהגת הציבור
במקומו הכניסו את ריעו לראשות הישיבה הגרמ"ה הירש שכל דבר ציבורי נועצים ועושים בדעה אחת
אחרי שהדור נותר יתום והציבור פנה אליו הוא היה מוכרח לקחת את עול ההנהגה
 
ראשי תחתית