שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,116
את זה ביארתי היטב, שסה"כ הביא את דברי אביו, בשינוי עריכה קל.אלא הוכחנו שהוא עצמו כתב באור תורה הנ"ל וייחס זאת לאחרים
ולגבי הרב משה לוי, אין לא לי ולא לך דרך לדעת מה כתב בכת"י של מלוה ה', ומה השמיט.
את זה ביארתי היטב, שסה"כ הביא את דברי אביו, בשינוי עריכה קל.אלא הוכחנו שהוא עצמו כתב באור תורה הנ"ל וייחס זאת לאחרים
ברור שהביא את דברי אביואת זה ביארתי היטב, שסה"כ הביא את דברי אביו, בשינוי עריכה קל.
זה לא מספר, זה מכתבה (כמדומני של צ'יקוטאי) על הרב עובדיה.מה זה ומאיפה זה
תשדלו לציין מאיזה ספר לקוח כל דבר
הלוזה לא מספר, זה מכתבה (כמדומני של צ'יקוטאי) על הרב עובדיה.
לא הבנתי מה אתה כותב.הלו
תנחת
הבדל של 100 שנים בין המציאות ולבין הכתבה
נסתר מהמציאותבכתבה כתוב משהו, שאם אני מבין נכון נסתר ממה שכתוב לעיל.
הרב עובדיה היה עם שניהם. זה לא סותר.
אמתהרב עובדיה נולד בתרפ"א, אז פארוק היה תינוק.
סותר את הגניזה הקהיריתהרב עובדיה היה עם שניהם. זה לא סותר.
הגבתי על מה ששאל @אלישמע בעניין הסתירה במה שהבאנו בין פארוק למובארק, בלי קשר לעיקר הנידון על הגניזה.סותר את הגניזה הקהירית
היא פונתה לפני שפארוק נולד וגם לפני שהרב עובדיה נולד
לפני ש"ידידיה" ישמח בקלוני ... אסביר בדיוק מה כתבתי ? ועל מי כתבתי ? ולמה כתבתי ? אני כתבתי והגבתי על כך שהוצאת את "ר' יצחק יוסף" ..., "כדרכו בקודש" ...אינך מבין על מה הגבת
הנושא בכלל שהרב עובדיה כיהן כ "רב בקהיר" על התקופה ההיא שהיה שם רב.
יש דברים חדשים שלא קשורים לאשכול כאן, וערבבת את הסיפור שלך עם הנושא של האשכול
אז כמובן אתה מגיב מבלי לדעת על מה כתבתינמצא א"כ שאתה ערבב את "פארוק" ואת "מוברכ" ... ואת דברי הרב יצחק יוסף ... ואת דברי הרב עובדיה ...
הרב יצחק כתב "פארוק".נמצא א"כ שאתה ערבב את "פארוק" ואת "מוברכ" ... ואת דברי הרב יצחק יוסף ... ואת דברי הרב עובדיה ...
אין שום אינדקיציה ממקור מחקרי אחר לטיעון הזהוההסבר : כי הגניזה הקהירית אכן פונתה לגמרי בסוף מאה 19 וכו' וכו' אבל הרב עובדיה שמע שאכן נשארו מסמכים וכתבים עתיקים שמצרים של אז לא הסכימו להעלותם עם שכטר ושותפיו לאנגליה וכו' כי זה נכסים של מצרים יקרים מאוד ... ולכן שלחו גם את הרב עובדיה לשכנע את מוברכ נשיא מצרים דאז שישחרר את אותם כת"י עתיקים ויקרים מאוד ... על זה מוברכ לא הסכים להרב עובדיה אבל על אותה חלקת אדמה של בית קברות שלא ישיחתו הסכים לו. ושמעתי מפי הרב עובדיה עצמו שסיפר לנו שהיה בתוך בתי הכנסת "בן עזרא" בו נמצא הגניזה הקהירית והיה צריך לקבל אישורים מיוחדים להכנס למקום בו היו הכתבי הנדירים (לא בתוך הביה"כ) אלא בכספות של המצרים בהם שמרו את הכל, וראה והשתומם על מה שראה !!
א. גם כתב בספריוהרב יצחק כתב "פארוק".
חלילה לי.לפני ש"ידידיה" ישמח בקלוני
לפי מה שנכתב לעיל קשה גם על מה שנכתב כאן?
הצג קובץ מצורף 6802
לכאו' מה שיתרצו בסיפור השני אפשר לתרץ גם בסיפור הראשון.כבר נתבאר שאין שום קשר בין הדברים והתקופות.
יש סיפור אחד שהובא לעיל מהרב יצחק על הזמן בו מרן הגרע"י זצ"ל היה רב במצרים, שאז פארוק המלך נתן לו רשות להיכנס לגניזה הקהירית, ועל זה דיבר הרב @כאחד העם שהסיפור לא יכול להיות מבחינה מציאותית.
הרב @אברימי הביא סיפור אחר מצ'יקוטאי שבזמן שהרב עובדיה היה רב ראשי או עכ"פ בערך שנים האלו, הוא פנה למובארק שיאשר להוציא את שיירי הגניזה הקהירית שנמצאים באוצרות של מצרים [אף שהגניזה כולה פונתה כפי שציין הרב כאחד העם, מ"מ ייתכן מאוד שחלקה נשאר בספריה הלאומית של מצרים וכד', ואת החלק הזה ביקש הרב עובדיה להוציא, וגם ייתכן שלאחר שהכל נבזז והגיע לכל מיני אוניברסיטאות בעולם, מצרים דרשה מהם לקבל זאת בחזרה], וע"ז לא נענה לו.
א"כ מדובר בשתי תקופות שונות, ובשני סיפורים שונים לגמרי.
מה קשה בסיפור השני? מאוד יכול להיות שחלק מהגניזה הקהירית נמצאת בגנזכי מצרים, ואותה ביקש הרב עובדיה להוציא.לכאו' מה שיתרצו בסיפור השני אפשר לתרץ גם בסיפור הראשון.
זה היה. כי הוא כן ביקר בגניזה הקהירית - רק ללא הגניזה ... אלא בתור מקום תיירותי נבחר לראות מה היה ואיפה היה ...מה קשה בסיפור השני? מאוד יכול להיות שחלק מהגניזה הקהירית נמצאת בגנזכי מצרים, ואותה ביקש הרב עובדיה להוציא.
בסיפור הראשון מדובר על מקרה בו הרב עובדיה קיבל רשות מיוחדת מהמלך להיכנס לגניזה הקהירית עצמה, וזה כנראה לא היה.