ספר מעשה בית דין

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
באנר תרומה
ה. אין כל מקום להצדיק טעות בק"ן טעמים כאשר הראיות הברורות לכל ילד מצביעות על אמת אחרת. אדרבה, פעמים שזה יוצא ללמד על הכלל, וא"כ יוצא שהמדובר פה בחסידים שוטים שטחו עיניהם מראות.
שמדובר בטעות ברורה כמו שיש בכמה מקומות אין מה להתווכח.
אבל שיש מקומות שיש לדון בהם כגון הכא, אין זה "להצדיק", אלא לדון לגופו של עניין אם הדברים נכונים.
 
נביא פה את מה שאני חושב שלענ''ד כולם יסכימו
הגניזה הקהרית אכן פונתה מה שנשאר בה דברים לא חשובים לדעת החוקרים כמו שעוד כמה שנים אם יפתחו גניזה ימצאו שם הרבה עלוני משכן שילה...
מרן הרב עובדיה ביקר שם (יתכן שהאתר היה סגור ונצרך לאישור)
ומצא שם את הפנקס מעשה בי''ד היה בזמן מאוד חופף אליו והפנקס הנ''ל לא היה בעל ערך היסטורי אלא פשוט נזרק לגניזה שהחלה להתמלאות ומרן לקחו
תודה
 
מרן הרב עובדיה ביקר שם (יתכן שהאתר היה סגור ונצרך לאישור)
ומצא שם את הפנקס מעשה בי''ד היה בזמן מאוד חופף אליו והפנקס הנ''יל לא היה בעל ערך היסטורי אלא פשוט נזרק לגניזה שהחלה להתמלאות ומרן לקחו
תודה
אני חושב שיותר פשוט שהכוונה לספריה המצרית כמו שביארתי לעיל, וכמו שמרן שליט"א אמר זאת במפורש.
ולפי זה מובן שנצרך לכך אישור.
 
אני חושב שיותר פשוט שהכוונה לספריה המצרית כמו שביארתי לעיל, וכמו שמרן שליט"א אמר זאת במפורש.
ולפי זה מובן שנצרך לכך אישור.
הפוך הרבה יותר מסובך
א. למה שישמרו שם דף של רב שהיה סמוך ממש לדורו של מרן
ב. מי יתן לו להוציא את זה משם??
 
הפוך הרבה יותר מסובך
א. למה שישמרו שם דף של רב שהיה סמוך ממש לדורו של מרן
למה לא? מאוד הגיוני שישמרו בספריה את כל המעשיות בית דין.
ב. מי יתן לו להוציא את זה משם??
פארוק נתן לו אישור להכנס...
אני מאמין שיש לו אישור גם להוציא משם דברים...
 
למה לא? מאוד הגיוני שישמרו בספריה את כל המעשיות בית דין.
זה כמו שישמרו בספריה הלאומית בישראל את פנקס של האימאם העכשוי של ירושלים לאא''ה
פארוק נתן לו אישור להכנס...
אני מאמין שיש לו אישור גם להוציא משם דברים...
אין דבר כזה
גם פארוק בכבודו ובעצמו לא יכול
 
לכל הרבנים החשובים

הרבה נסיונות נעשו כאן ע"י הרבנים החשובים @אור יעקב @תורה אמת כתיב בה @והוא פלאי ועוד ועוד ועוד כדי להביע את רצונם איך היה האישור ממלך פארוק לספרייה וכד'.

וזה אומר בכה וזה אומר בכה, וכל אחד מנסה להעלות את רעיונותיו, אולם הכל בגדר "דמיון מזרחי פורה".

מצאתי בס"ד את הרב עובדיה בכבודו מספר על כך, שום פארוק, ושום אישור, ושום גניזה קהירית ושום ספרייה לאומית.

סה"כ בב"ד שהיה שם במצרים שם ראה את המעשה ב"ד הנ"ל, וכמו שאומר שם "חבל, אני לא יודע מה נעשה בו, הוא נשאר שמה במצריים"

חילקתי את דבריו לשניים כי זה ארוך כל המו"מ ההילכתי ולקחתי את שני הקטעים שנוגעים לעניינינו, ושם מגולל ומספר על מעשה ב"ד שזה היה ברבנות מצרים מהרבנים שהיו מלפניו ר' יו"ט ישראל ור' אהרון בן שמעון והר' נסים אוחנה וכו'.

ההקלטה היא משנת תש"ן.

מי שירצה שאני יעלה לו את זה שישלח לי בפרטי כי פשוט זה קובץ גדול ואני לא מצליח להעלות לכאן רק בפרטי אני מצליח.
 
שמדובר בטעות ברורה כמו שיש בכמה מקומות אין מה להתווכח.
אשמח אם תציין אפילו מקום אחד כזה.
כי לבנתיים בכל המקומות גם הברורים ביותר, התפתלת והתחמקת.
אבל שיש מקומות שיש לדון בהם כגון הכא, אין זה "להצדיק", אלא לדון לגופו של עניין אם הדברים נכונים.
אני חושב שגם כאן, הדבר ברור שזה לא כמו שהרב יצחק סיפר בכמה פעמים גם בכתב וגם בשיעורים שהמעשה היה בגניזה הקהירית, אלא היה כנראה בבי"ד של מצרים או מקסימום בספריה המצרית [כפי שהעלת לעיל ממקום אחר].
והכל יבוא על מקומו בשלום...
אבל גם לאחר שלא מדובר על הגניזה הקהירית, לא נחרב העולם, לכל אחד גם לרבנים גדולים ייתכן שנשמטים אי אלו פרטים.
וכמ"ש בטוב טעם הרב:
ג. הדבר ברור, שהגר"י שליט"א מתוקף אהבתו ונאמנותו לאביו הגדול ולמשנתו, פעמים שאהבה מקלקלת את השורה,
ד. חשוב להדגיש כי הגרי"צ שליט"א נושא אלפי אלפי שיעורים, וכתב עשרות רבות של ספרים במהדורות רבות, לצד אלפי הסכמות, וא"כ אינו מן הנמנע שיפלו פה ושם טעויות, והתורה לא ניתנה למלאכי השרת.
ה. אין כל מקום להצדיק טעות בק"ן טעמים כאשר הראיות הברורות לכל ילד מצביעות על אמת אחרת. אדרבה, פעמים שזה יוצא ללמד על הכלל, וא"כ יוצא שהמדובר פה בחסידים שוטים שטחו עיניהם מראות.
ו. כ"ז אינו מוריד מגדלותו של הגרי"צ שסו"ס הוא ירא ה' מרבים, ועשרות שנים שקוע בתורה בשקידה נפלאה.
ז. ואגב בן אם נפלה טעות מחמת ריבוי הסיפורים, אז א"כ אפשר שחמש אחוז יהיו גוזמאות... ובין אם טעה בכוונה, י"ל שאני כאן משום האהבה הגדולה בין אב לבנו.

אבל כמדומני שעיקר הנקודה בסיפור על מעשה בי"ד, הוא לא אם נראה בגניזה הקהירית או בספריה מצרית, אלא מהו המקור הראשון של ספר מעשה בי"ד, האם ביביע אומר או באור תורה.
 
אבל כמדומני שעיקר הנקודה בסיפור על מעשה בי"ד, הוא לא אם נראה בגניזה הקהירית או בספריה מצרית, אלא מהו המקור הראשון של ספר מעשה בי"ד, האם ביביע אומר או באור תורה.
יש מקום שקדם לשניהם, בתשו' כת"י של מרן הגרע"י שציינתי לעיל.
 
אשמח אם תציין אפילו מקום אחד כזה.
כי לבנתיים בכל המקומות גם הברורים ביותר, התפתלת והתחמקת.
אתה לא חייב להאמין לי...
אבל כמדומני כמה פוסקים שהביא הילקו"י גבי קטן שהגדיל הבאתי פה שטעות נשתרבבה בדבריו.
אני חושב שגם כאן, הדבר ברור שזה לא כמו שהרב יצחק סיפר בכמה פעמים גם בכתב וגם בשיעורים שהמעשה היה בגניזה הקהירית, אלא היה כנראה בבי"ד של מצרים או מקסימום בספריה המצרית [כפי שהעלת לעיל ממקום אחר].
נכון, לפי הדברים הנ"ל כתבתי שבאמת זה דחוק לומר שהמעשה היה בגניזה הקהירית, וכנראה מרן שליט"א לא דייק בלשונו וכוונתו לספריה המצרית כמו שנתבאר.
 
מצאתי בס"ד את הרב עובדיה בכבודו מספר על כך, שום פארוק, ושום אישור, ושום גניזה קהירית ושום ספרייה לאומית.

סה"כ בב"ד שהיה שם במצרים שם ראה את המעשה ב"ד הנ"ל

וכמו שאומר שם "חבל, אני לא יודע מה נעשה בו, הוא נשאר שמה במצריים"

חילקתי את דבריו לשניים כי זה ארוך כל המו"מ ההילכתי ולקחתי את שני הקטעים שנוגעים לעניינינו

ושם מגולל ומספר על מעשה ב"ד שזה היה ברבנות מצרים לפניו מהרבנים שהיו מלפניו ר' יו"ט ישראל ור' אהרון בן שמעון והר' נסים אוחנה וכו'

ההקלטה היא משנת תש"ן
אני כרגע עם רעש ולא מצליח לשמוע כ"כ את ההקלטה,
אבל אשמח שתשלח אתה או מישהו אחר מה הלשון שלו, כי ממה שהבאת אין שום הוכחה לשום צד.
 
לא.
זה פשוט מדהים!!
אם זה הרב משה לוי ה''ה @שמעון טרבלסי @אור יעקב ימציאו כל טצדקי שבעולם להוכיח שזה הוא ויציינו לאיזו תשובה נידחת מתשמ''ד באיזה קובץ עלום שם
אך אם זה הרב יצחק הם גם ימצאו כל טצדקי שהכל בסדר ומה כבר הוא אמר?? והוא העתיק מהאבא
ממש עיון זך, ותורת החילוק על סטרואידים
 
לא.
זה פשוט מדהים!!
אם זה הרב משה לוי ה''ה @שמעון טרבלסי @אור יעקב ימציאו כל טצדקי שבעולם להוכיח שזה הוא ויציינו לאיזו תשובה נידחת מתשמ''ד באיזה קובץ עלום שם
אך אם זה הרב יצחק הם גם ימצאו כל טצדקי שהכל בסדר ומה כבר הוא אמר?? והוא העתיק מהאבא
ממש עיון זך, ותורת החילוק על סטרואידים
לא אמרתי שזה בוודאות הרב משה לוי זצוק"ל.
זה יכול להיות הוא ויכול להיות מישהו אחר, אבל זאת לא נדע כי מחק זאת מהספר.
 
אבל זאת לא נדע כי מחק זאת מהספר.
לא מחק ולא בטיח
אין דרכו של הרב משה לוי בכלל בדברים כאלה להעתיק מהיביע אומר ולייחס זאת אליו
מי שעובר על ספריו אין דבר כזה שאינו מזכיר אם לקח מהיביע אומר
כ"ש דכ"ש- בדבר כזה קריטי, ודאי ודאי שהיה מזכיר, ולא היה צריך למחוק

וכבר הוכחנו באותות ומופתים שבעל המעשה והסיפור זה הוא בעל הדבר כאשר כתב באור תורה, ופשוט ברוב הרגלו להעיר על הרב משה לוי הלביש המעשה עליו
והדברים פשוטים וברורים לכל מי שמכיר את סגנונו של הרב המשיג
 
לא מחק ולא בטיח
אין דרכו של הרב משה לוי בכלל בדברים כאלה להעתיק מהיביע אומר ולייחס זאת אליו
מי שעובר על ספריו אין דבר כזה שאינו מזכיר אם לקח מהיביע אומר
כ"ש דכ"ש- בדבר כזה קריטי, ודאי ודאי שהיה מזכיר, ולא היה צריך למחוק

וכבר הוכחנו באותות ומופתים שבעל המעשה והסיפור זה הוא בעל הדבר כאשר כתב באור תורה, ופשוט ברוב הרגלו להעיר על הרב משה לוי הלביש המעשה עליו
והדברים פשוטים וברורים לכל מי שמכיר את סגנונו של הרב המשיג
- אם הרב יצחק יוסף שליט"א אמר שמרן זצוק"ל סיפר לו זאת, אני מאמין לו ללא שום פקפוק.

- יכול להיות שיש אי דיוקים בדברים, וכמו שאמרתי אף אחד לא אמר שזה הרב משה לוי זצוק"ל בוודאות, אבל מכאן ועד "להדביק" סיפור זה על מרן שליט"א...
 
לעיל מצאתי הקלטה מהרב עובדיה ז"ל שמזכיר את עניין זה של "מעשה ב"ד" שראה זאת ברבנות של מצרים כשכיהן שם כרב.

והנה בחופשי בכתבי הרב עובדיה על עניין זה של "מעשה ב"ד" מצאתי בשני מקומות שכותב להדיא שראה זאת ברבנות הראשית של מצרים.

א. בתשובה שפירסם בספר "המעמד האישי של הקראים"

ב. ביביע אומר ח"א- גבי הנידון שבמצרים היו מתפללים בשבת עם רמקול, הביא שם את הפנקס של "מעשה ב"ד" שהיה שם ברבנות של מצרים.

מצורף קובץ של שני המקומות.
מעשה ב''ד א.JPG



מתוך יביע אומר ח"א
מעשה ב''ד ב.JPG



נמצינו למדים להדיא מדברי הרב עובדיה בכבודו בשני מקומות שאותו פנקס של מעשה ב"ד זה היה אצלם ברבנות הראשית של מצרים, ושהוא כיהן שם כרב הוא ראה את זה שם ברבנות הראשית של מצרים, בלא קשר לספרייה כזו ואחרת ובלא שום קשר לאישור ממלך מצרים וכד'

וממש כמו שאני הקטן @כאחד העם טענתי פה בתגובות הקודמות

ודלא ככל מיני אפשרויות שהעלו כאן, כל מיני רבנים שחברים כאן בפורום, שזה קטע שנשאר בגניזה הקהירית, או שמא באחד הספריות הלאומיות של מצרים וכד', דלא כך הן פני הדברים.



וע"ז נאמר עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה

וכשם שהסיפור על מעשה ב"ד שמצאו באיזה גניזה או ספרייה עם אישור מיוחד מפארוק, לא היה ולא נברא

כן המשך הסיפור שחכם אחד מכסא רחמים ע"ה, לא היה ולא נברא [וכשם שהוכחנו במקומו]

והגורם לכך

הוא שילוב של כמה דברים, הן שעבר זמן רב ופרטים מתחילים להתערבב , והן הלהיטות שיש לו להשיג על המחבר הנ"ל
 
לעיל מצאתי הקלטה מהרב עובדיה ז"ל שמזכיר את עניין זה של "מעשה ב"ד" שראה זאת ברבנות של מצרים כשכיהן שם כרב.

והנה בחופשי בכתבי הרב עובדיה על עניין זה של "מעשה ב"ד" מצאתי בשני מקומות שכותב להדיא שראה זאת ברבנות הראשית של מצרים.

א. בתשובה שפירסם בספר "המעמד האישי של הקראים"

ב. ביביע אומר ח"א- גבי הנידון שבמצרים היו מתפללים בשבת עם רמקול, הביא שם את הפנקס של "מעשה ב"ד" שהיה שם ברבנות של מצרים.

מצורף קובץ של שני המקומות.
הצג קובץ מצורף 7349


מתוך יביע אומר ח"א
הצג קובץ מצורף 7350


נמצינו למדים להדיא מדברי הרב עובדיה בכבודו בשני מקומות שאותו פנקס של מעשה ב"ד זה היה אצלם ברבנות הראשית של מצרים, ושהוא כיהן שם כרב הוא ראה את זה שם ברבנות הראשית של מצרים, בלא קשר לספרייה כזו ואחרת ובלא שום קשר לאישור ממלך מצרים וכד'

וממש כמו שאני הקטן @כאחד העם טענתי פה בתגובות הקודמות

ודלא ככל מיני אפשרויות שהעלו כאן, כל מיני רבנים שחברים כאן בפורום, שזה קטע שנשאר בגניזה הקהירית, או שמא באחד הספריות הלאומיות של מצרים וכד', דלא כך הן פני הדברים.



וע"ז נאמר עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה

וכשם שהסיפור על מעשה ב"ד שמצאו באיזה גניזה או ספרייה עם אישור מיוחד מפארוק, לא היה ולא נברא

כן המשך הסיפור שחכם אחד מכסא רחמים ע"ה, לא היה ולא נברא [וכשם שהוכחנו במקומו]

והגורם לכך

הוא שילוב של כמה דברים, הן שעבר זמן רב ופרטים מתחילים להתערבב ....
ייש"כ [אך אני מסתייג מאיזה לשון שנכתב בזלזול (לדעתי)]
אם כי אין מזה ראייה מוחלטת כי הרב יצחק יוסף שליט"א סיפר כאן שהרב גנב את הפתק בלי רשות, וייתכן שהגר"ע זצ"ל לא רצה לציין זאת על ספר, ולכן כתב שזה היה בבית הדין. [אם כי אין לי מושג מה היה או לא היה].
 
[אם כי אין לי מושג מה היה או לא היה].
יש מושג בדיוק מה היה
והכל מתועד פה בשרשור
שהדברים לא היו ולא נבראו, שום גניזה קהירית שום ספרייה לאומית שום אישור מפארוק ועכשיו לגרסתך השלישית שזה בלי רשות

איך בלי רשות??- הוא היה שם רב במצרים הוא היה חלק מהרבנות שם, מה בלי רשות?

שמעת את ההקלטה?? לא נ"ל ששמעת, שם הוא מפרט את כל הרבנים דור אחר דור עד אליו בשנת תש"י [אם לא טעיתי בתאריך] שכיהן שם כרב במצרים

ועוד אמר הרב בהקלטה- שחבל שזה נשאר שם במצרים

אז על איזה רשות אתה מדבר??

כל שיעור וכל פעם משהו אחר, 20 גרסאות לדבר שלא היה.
 
יש מושג בדיוק מה היה
והכל מתועד פה בשרשור
שהדברים לא היו ולא נבראו, שום גניזה קהירית שום ספרייה לאומית שום אישור מפארוק ועכשיו לגרסתך השלישית שזה בלי רשות

איך בלי רשות??- הוא היה שם רב במצרים הוא היה חלק מהרבנות שם, מה בלי רשות?

שמעת את ההקלטה?? לא נ"ל ששמעת, שם הוא מפרט את כל הרבנים דור אחר דור עד אליו בשנת תש"י [אם לא טעיתי בתאריך] שכיהן שם כרב במצרים

ועוד אמר הרב בהקלטה- שחבל שזה נשאר שם במצרים

אז על איזה רשות אתה מדבר??

כל שיעור וכל פעם משהו אחר, 20 גרסאות לדבר שלא היה.
מצד שני אני לא חושב שהרב משקר, אפשר להניח שמן הסתם הגר"ע זצ"ל סיפר משהו כזה והרב לא הכי דייק, סוף סוף הוא לא היה שם. בכל אופן לא דחיתי דבריך רק כתבתי שזה שכתוב בספר זו לא ראייה "מוחלטת" ובהחלט ראויים הדברים וצ"ע.
 
מצד שני אני לא חושב שהרב משקר
ח"ו
לזה כבר אמרתי איך הדברים קוראים והדגשתי
והגורם לכך

הוא שילוב של כמה דברים, הן שעבר זמן רב ופרטים מתחילים להתערבב , והן הלהיטות שיש לו להשיג על המחבר הנ"ל
לא שקרים, אלא ערבובים עם הזמן, והרצון הלהוט להשיג על פלוני
אז אלו התוצאות המביכות
 
ראשי תחתית