פתחת שהמשנ"ב לא הביא את מנהגי בני ספרד, וסיימת שלכן טוב עשו שהביאו את דברי פוסקי ספרד. מילא מנהגי ספרד, ניחא. אבל "פוסקי"??? וכי פוסקי אשכנז לא טובים? האין זו גזענות?לא כתבתי יותר משאר פוסקים.
אבל לגבי המשנ"ב יש להוסיף את זאת שלא הביא את מנהגי בני ספרד, ולכן חובה קדושה אחרי הלימוד בדבריו ללמוד בספרי פוסקי בני ספרד, ויפה עשו משנ"ב מאורות/אור המזרח/משנ"י וראשון לכולם משנת חכמים שהביאו דברי פוסקי ספרד על סדר המשנ"ב.
וכי אלו שעונים בקו ההלכה הספרדי, נבחנים על מג"א וט"ז?תפסיק להיתמם אתה יודע גם יודע, ואתה גם יודע בלי לדעת שיש מבחנים בתורת הרב עובדיה....
אני מדבר על מבחנים בהלכה שמשם יוצאים מורי הוראה בפועל ומשמשים בבית הוראה של הגאון הרב אופיר, ונבחנים רק על משנ"ב ללא המג"א והט"ז, וגם בכל המבחנים, הרב לא שואל כלל לא ב"י ולא מג"א וט"ז.
(בתורת הרב עובדיה, אה"נ, המבחן הוא בדיוק רק על דבריו, כמו שיש מבחנים על התניא וכו') וזה לא הנידון כאן. אנו דנים לימוד המשנ"ב ואל תערבב נושאים אחרים.
אני יוסיף על דבריךוכי פוסקי אשכנז לא טובים? האין זו גזענות?
מי לנו כהיבי"א שהביא מכל ספרי השו"ת של גדולי אשכנז ומאידך מגדולי ספרד.אני יוסיף על דבריך
מי שיראה ויתבונן בפוסקים הספרדים לדורותיהם
יראה שהרבה מפסקיהם, המקורות הם לקוחים מהפוסקים האשכנזים, הלוא הם- מגן אברהם, ט"ז, ב"ח, ש"ך, פרי מגדים, פתחי תשובה, נודע ביהודה, חת"ס, רעק"א, כרתי ופלתי, חוות דעת, אליה רבה, לבוש, וכו' וכו', ועוד כהנה וכהנה רבות.
כך- שהטענות המגוחכות שמשמיעים כל מיני סוגים, "פוסקים שלנו" וכד', זה מזוייף מתוכו
כי מאז ומעולם כל פוסקי הספרדים היו מביאים לדורותיהם מהפוסקים האשכנזים הנ"ל שהזכרנו ועוד רבות שלא הזכרנו, והרבה מפסקיהם מושתתים עליהם, ותמיד הם היו נר לרגליהם
כמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"עאבל תמיד היה בעיניו דברי מרן השו"ע שקבלנו הוראותיו,
רואים שמעודך לא "למדת" משנה ברורה, אולי עברת מלמעלה או רק גרסתגם באור לציון יש התייחסות גדולה ודיוקים בלשונות של הרמב"ם והשו"ע.
תלמד את כללי השו"ע.כמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"ע
וכל פעם תירוץ אחר, פעם זה מנהג קדום [שהחליט שזה קדום], ופעם זה סב"ל, ופעם כי יש עניינים שהולכים בתר האר"י, ופעם ספק ספיקא נגד מרן, ופעם בתירוץ שאם השו"ע היה רואה את הראשונים פלוני וכו' היה פוסק אחרת........
אתה ממהר להשיב בלא לעיין בדברים שכתבתי.רואים שמעודך לא "למדת" משנה ברורה, אולי עברת מלמעלה או רק גרסת
המשנה ברורה מלא על גדותיו בדיוקים בדעת השו"ע [המחבר כלשונו]
נא לכתוב בכבודכמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"ע
וכל פעם תירוץ אחר, פעם זה מנהג קדום [שהחליט שזה קדום], ופעם זה סב"ל, ופעם כי יש עניינים שהולכים בתר האר"י, ופעם ספק ספיקא נגד מרן, ופעם בתירוץ שאם השו"ע היה רואה את הראשונים פלוני וכו' היה פוסק אחרת........
נא לכתוב בכבוד
אתה לא חייב לפסוק כמוהו אבל הזהרו בגחלתן........
אז הנה הבאתי לך מראה מקום, עליך המלאכה לגמור [אם יש לך קשר מאנשי ביתו או תלמידיו הקרובים], וכשיהיה לך דברים מפורטים נשמח שתעלה לנו כאן בפורום.
ואת הגאון הצנוע רבי דוד הכהן שליט"א.ברשימת תלמידי האול"צ, יש להוסיף את הרב יוסף פלבני, מח"ס שו"ת חמדת יוסף ודרכי העיון
במקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים, "יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור" וכו'.אתה בורח מהטענה.
זה לא חכמה, יש פה בעייה עם קו הפסיקה הבלתי ברור של חכם עובדיה מתי קבלנו ומתי לא.
אתה יכול להעמיס תירוצים ודוחקים וחילוקים כמה שאתה רוצה, אבל זה לא יהפוך את שיטתו לברורה יותר מכל פוסק ספרדי אחר שמצד אחד אומר "קבלנו הוראות מרן" ומצד שני חולק עליו.
וכשהשאלה צועקת אז צועקים אותה.
וכמו שכשאתה (וחבריך) אומרים זאת על מאה פוסקים אחרים וזה לא נחשב לזלזול אלא רק לביקורת הוגנת, וכך אתם מסבירם למה אתם באמת פוסקים כמו חכם עובדיה ולא כמו כל הפוסקים האחרים, אז ה"ה הכא.
אתם לא יכולים להחביא את הביקורת ולהתחמק מתשובה כל פעם ע"י שתהפכו אותה (את אותה ביקורת שאתם בעצמיכם מעלים) לזלזול.
זה לא מייקר אתכם, וד"ל.
במקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים, "יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור" וכו'.
אתה לא מתבייש, גדולי הרבנים כמו הגר"ש משאש הגר"מ מזוז הגרש"מ עמר הגר"מ לוי הגר"ש בן שמעון ועוד ועוד וכל גדולי הרבנים והדיינים לא ראו את הבעיה של קו הפסיקה?, הם חלקו ודנו בדבריו בדברים מסוימים אבל הם אמרו שיש בעיה עם קו הפסיקה?. תראה את השתוממות גדולי הדור הקודם מספרי יבי"א ושו"ת חזו"ע מכל העדות והחוגים שבחוהו ואמרו שלא ראו כבושם הזה והדברים ידועים
רק אתה אלישמע מצאת את הבעיה הגדולה בקו הפסיקה, די לך שתראה את ההקדמה ליבי"א בח"א ובח"ד
והפלא על המתוק מדבש שכותב כל פעם על מרן זצ"ל רוח אפינו גאון עוזינו, וכאן הוא חותם על דברי ההבל הללו.
אכן צודק, חבל על המקלדת, שמחפשים לקנטר, שום תירוץ ויישוב לא יתקבל.חבל על המקלדת,
תגיב לענין.
אף אחד לא מבטל את הידע המקיף שיש ביבי"א, רק מסבירים לך למה חולקים עליו (גם מאלו שהזכרת).
למה שינית את תגובתך המקורית ?אכן צודק, חבל על המקלדת, שמחפשים לקנטר, שום תירוץ ויישוב לא יתקבל.
מבחן המציאות, עם "הבעיה" של קו הפסיקה, רבבות אלפי ישראל הולכים לאור פסיקותיו, עיר וקדיש מן שמיא נחית לזכות את ישראל בחייו ובמותו.
הבעיה היא שלמדתי את היביע אומר וכל פעם אתה נתקל במשהו אחרבמקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים ," יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור וכו"