לחצו כאן – תרומה לשמואל

תלמידי מרן רבינו הגדול רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל

אעתיק לכאן מ"ש הרה"ג משה רוטר שליט"ר בגליון "משנתו ברורה" -
1752375848150.png
ובאמת, כך כתב בנו של הח"ח עצמו, וכמו שהעתקתי לעיל, וכן בדבריו האלה כתב במפורש -
155884_45.jpg
ולגבי עצם הסתירה, עי' מ"ש בשונה הלכות -
1752376189195.png
וע"ע במצורף מ"ש בזה
 

קבצים מצורפים

לא כתבתי יותר משאר פוסקים.
אבל לגבי המשנ"ב יש להוסיף את זאת שלא הביא את מנהגי בני ספרד, ולכן חובה קדושה אחרי הלימוד בדבריו ללמוד בספרי פוסקי בני ספרד, ויפה עשו משנ"ב מאורות/אור המזרח/משנ"י וראשון לכולם משנת חכמים שהביאו דברי פוסקי ספרד על סדר המשנ"ב.
פתחת שהמשנ"ב לא הביא את מנהגי בני ספרד, וסיימת שלכן טוב עשו שהביאו את דברי פוסקי ספרד. מילא מנהגי ספרד, ניחא. אבל "פוסקי"??? וכי פוסקי אשכנז לא טובים? האין זו גזענות?
 
תפסיק להיתמם אתה יודע גם יודע, ואתה גם יודע בלי לדעת שיש מבחנים בתורת הרב עובדיה....

אני מדבר על מבחנים בהלכה שמשם יוצאים מורי הוראה בפועל ומשמשים בבית הוראה של הגאון הרב אופיר, ונבחנים רק על משנ"ב ללא המג"א והט"ז, וגם בכל המבחנים, הרב לא שואל כלל לא ב"י ולא מג"א וט"ז.

(בתורת הרב עובדיה, אה"נ, המבחן הוא בדיוק רק על דבריו, כמו שיש מבחנים על התניא וכו') וזה לא הנידון כאן. אנו דנים לימוד המשנ"ב ואל תערבב נושאים אחרים.
וכי אלו שעונים בקו ההלכה הספרדי, נבחנים על מג"א וט"ז?
הלא הקריטריון היחיד הוא שתפסוק לפי הרב עובדיה.
אתה מחפש סחור סחור
אתה יכול לומר בפירוש שמפריע לך שלא פוסקים כהרב עובדיה ודי.
 
וכי פוסקי אשכנז לא טובים? האין זו גזענות?
אני יוסיף על דבריך

מי שיראה ויתבונן בפוסקים הספרדים לדורותיהם

יראה שהרבה מפסקיהם, המקורות הם לקוחים מהפוסקים האשכנזים, הלוא הם- מגן אברהם, ט"ז, ב"ח, ש"ך, פרי מגדים, פתחי תשובה, נודע ביהודה, חת"ס, רעק"א, כרתי ופלתי, חוות דעת, אליה רבה, לבוש, וכו' וכו', ועוד כהנה וכהנה רבות.

כך- שהטענות המגוחכות שמשמיעים כל מיני סוגים, "פוסקים שלנו" וכד', זה מזוייף מתוכו

כי מאז ומעולם כל פוסקי הספרדים היו מביאים לדורותיהם מהפוסקים האשכנזים הנ"ל שהזכרנו ועוד רבות שלא הזכרנו, והרבה מפסקיהם מושתתים עליהם, ותמיד הם היו נר לרגליהם
 
אני יוסיף על דבריך

מי שיראה ויתבונן בפוסקים הספרדים לדורותיהם

יראה שהרבה מפסקיהם, המקורות הם לקוחים מהפוסקים האשכנזים, הלוא הם- מגן אברהם, ט"ז, ב"ח, ש"ך, פרי מגדים, פתחי תשובה, נודע ביהודה, חת"ס, רעק"א, כרתי ופלתי, חוות דעת, אליה רבה, לבוש, וכו' וכו', ועוד כהנה וכהנה רבות.

כך- שהטענות המגוחכות שמשמיעים כל מיני סוגים, "פוסקים שלנו" וכד', זה מזוייף מתוכו

כי מאז ומעולם כל פוסקי הספרדים היו מביאים לדורותיהם מהפוסקים האשכנזים הנ"ל שהזכרנו ועוד רבות שלא הזכרנו, והרבה מפסקיהם מושתתים עליהם, ותמיד הם היו נר לרגליהם
מי לנו כהיבי"א שהביא מכל ספרי השו"ת של גדולי אשכנז ומאידך מגדולי ספרד.
אבל תמיד היה בעיניו דברי מרן השו"ע שקבלנו הוראותיו, אפשר לדון בדבריהם, אבל בשורה אחרונה רואים מה דעת הרמב"ם והראשונים ומרן השו"ע.
גם באור לציון יש התייחסות גדולה ודיוקים בלשונות של הרמב"ם והשו"ע.
 
אבל תמיד היה בעיניו דברי מרן השו"ע שקבלנו הוראותיו,
כמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"ע
וכל פעם תירוץ אחר, פעם זה מנהג קדום [שהחליט שזה קדום], ופעם זה סב"ל, ופעם כי יש עניינים שהולכים בתר האר"י, ופעם ספק ספיקא נגד מרן, ופעם בתירוץ שאם השו"ע היה רואה את הראשונים פלוני וכו' היה פוסק אחרת........
גם באור לציון יש התייחסות גדולה ודיוקים בלשונות של הרמב"ם והשו"ע.
רואים שמעודך לא "למדת" משנה ברורה, אולי עברת מלמעלה או רק גרסת

המשנה ברורה מלא על גדותיו בדיוקים בדעת השו"ע [המחבר כלשונו]
 
כמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"ע
וכל פעם תירוץ אחר, פעם זה מנהג קדום [שהחליט שזה קדום], ופעם זה סב"ל, ופעם כי יש עניינים שהולכים בתר האר"י, ופעם ספק ספיקא נגד מרן, ופעם בתירוץ שאם השו"ע היה רואה את הראשונים פלוני וכו' היה פוסק אחרת........
תלמד את כללי השו"ע.
נכון יש סב"ל נגד מרן, שכן כתב החיד"א בשם רבותיו, ורוב פוסקי ספרד קיבלו דבריו בזה, אך לא תמיד לעיכובא שגם החיד"א כ' שהמברך כמרן אין מזיניחין אותו.
יש מנהג נגד מרן, בכפוף למה לשכתב הב"י בהקדמתו.
יש כללים, ותלמד אותם
גם בדברים ברורים שבתלמוד יש מחלוקת, כמו ספק דרבנן לקולא, ובכ"ז יש בזה פרטים וכללים היכא דאיתחזק איסורא וכו'.
כך גם בדעת השו"ע הגם שקבלנו הוראותיו יש כללים וכו'.
 
רואים שמעודך לא "למדת" משנה ברורה, אולי עברת מלמעלה או רק גרסת

המשנה ברורה מלא על גדותיו בדיוקים בדעת השו"ע [המחבר כלשונו]
אתה ממהר להשיב בלא לעיין בדברים שכתבתי.
אני כתבתי שלאור לציון הדיוק בדברי השו"ע הוא משקל גדול לפסיקת ההלכה ולבסוף הוא פוסק מכח הדיוק.
במשנ"ב גם כשידייק בלשון השו"ע הוא יפסוק כהרמ"א או הגר"א.

ודי להתנשאות מעודך לא למדת וכוכ'. אני יכול לומר שלמדתי ועברתי על רוב המשנ"ב והביאור הלכה ובפרט בהלכות שבת
ראוי להיות עניני..
 
כמו שבעשרות רבות מדבריו נטה מהשו"ע
וכל פעם תירוץ אחר, פעם זה מנהג קדום [שהחליט שזה קדום], ופעם זה סב"ל, ופעם כי יש עניינים שהולכים בתר האר"י, ופעם ספק ספיקא נגד מרן, ופעם בתירוץ שאם השו"ע היה רואה את הראשונים פלוני וכו' היה פוסק אחרת........
נא לכתוב בכבוד
אתה לא חייב לפסוק כמוהו אבל הזהרו בגחלתן........
 
נא לכתוב בכבוד
אתה לא חייב לפסוק כמוהו אבל הזהרו בגחלתן........

אתה בורח מהטענה.
זה לא חכמה, יש פה בעייה עם קו הפסיקה הבלתי ברור של חכם עובדיה מתי קבלנו ומתי לא.
אתה יכול להעמיס תירוצים ודוחקים וחילוקים כמה שאתה רוצה, אבל זה לא יהפוך את שיטתו לברורה יותר מכל פוסק ספרדי אחר שמצד אחד אומר "קבלנו הוראות מרן" ומצד שני חולק עליו.
וכשהשאלה צועקת אז צועקים אותה.
וכמו שכשאתה (וחבריך) אומרים זאת על מאה פוסקים אחרים וזה לא נחשב לזלזול אלא רק לביקורת הוגנת, וכך אתם מסבירם למה אתם באמת פוסקים כמו חכם עובדיה ולא כמו כל הפוסקים האחרים, אז ה"ה הכא.
אתם לא יכולים להחביא את הביקורת ולהתחמק מתשובה כל פעם ע"י שתהפכו אותה (את אותה ביקורת שאתם בעצמיכם מעלים) לזלזול.
זה לא מייקר אתכם, וד"ל.
 
אתה בורח מהטענה.
זה לא חכמה, יש פה בעייה עם קו הפסיקה הבלתי ברור של חכם עובדיה מתי קבלנו ומתי לא.
אתה יכול להעמיס תירוצים ודוחקים וחילוקים כמה שאתה רוצה, אבל זה לא יהפוך את שיטתו לברורה יותר מכל פוסק ספרדי אחר שמצד אחד אומר "קבלנו הוראות מרן" ומצד שני חולק עליו.
וכשהשאלה צועקת אז צועקים אותה.
וכמו שכשאתה (וחבריך) אומרים זאת על מאה פוסקים אחרים וזה לא נחשב לזלזול אלא רק לביקורת הוגנת, וכך אתם מסבירם למה אתם באמת פוסקים כמו חכם עובדיה ולא כמו כל הפוסקים האחרים, אז ה"ה הכא.
אתם לא יכולים להחביא את הביקורת ולהתחמק מתשובה כל פעם ע"י שתהפכו אותה (את אותה ביקורת שאתם בעצמיכם מעלים) לזלזול.
זה לא מייקר אתכם, וד"ל.
במקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים, "יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור" וכו'.

אתה לא מתבייש, גדולי הרבנים כמו הגר"ש משאש הגר"מ מזוז הגרש"מ עמר הגר"מ לוי הגר"ש בן שמעון ועוד ועוד וכל גדולי הרבנים והדיינים לא ראו את הבעיה של קו הפסיקה?, הם חלקו ודנו בדבריו בדברים מסוימים אבל הם אמרו שיש בעיה עם קו הפסיקה?. תראה את השתוממות גדולי הדור הקודם מספרי יבי"א ושו"ת חזו"ע מכל העדות והחוגים שבחוהו ואמרו שלא ראו כבושם הזה והדברים ידועים

רק אתה אלישמע מצאת את הבעיה הגדולה בקו הפסיקה, די לך שתראה את ההקדמה ליבי"א בח"א ובח"ד

והפלא על המתוק מדבש שכותב כל פעם על מרן זצ"ל רוח אפינו גאון עוזינו, וכאן הוא חותם על דברי ההבל הללו.
 
במקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים, "יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור" וכו'.

אתה לא מתבייש, גדולי הרבנים כמו הגר"ש משאש הגר"מ מזוז הגרש"מ עמר הגר"מ לוי הגר"ש בן שמעון ועוד ועוד וכל גדולי הרבנים והדיינים לא ראו את הבעיה של קו הפסיקה?, הם חלקו ודנו בדבריו בדברים מסוימים אבל הם אמרו שיש בעיה עם קו הפסיקה?. תראה את השתוממות גדולי הדור הקודם מספרי יבי"א ושו"ת חזו"ע מכל העדות והחוגים שבחוהו ואמרו שלא ראו כבושם הזה והדברים ידועים

רק אתה אלישמע מצאת את הבעיה הגדולה בקו הפסיקה, די לך שתראה את ההקדמה ליבי"א בח"א ובח"ד

והפלא על המתוק מדבש שכותב כל פעם על מרן זצ"ל רוח אפינו גאון עוזינו, וכאן הוא חותם על דברי ההבל הללו.

חבל על המקלדת,
תגיב לענין.
אף אחד לא מבטל את הידע המקיף שיש ביבי"א, רק מסבירים לך למה חולקים עליו (גם מאלו שהזכרת).
 
חבל על המקלדת,
תגיב לענין.
אף אחד לא מבטל את הידע המקיף שיש ביבי"א, רק מסבירים לך למה חולקים עליו (גם מאלו שהזכרת).
אכן צודק, חבל על המקלדת, שמחפשים לקנטר, שום תירוץ ויישוב לא יתקבל.
מבחן המציאות, עם "הבעיה" של קו הפסיקה, רבבות אלפי ישראל הולכים לאור פסיקותיו, עיר וקדיש מן שמיא נחית לזכות את ישראל בחייו ובמותו.
 
אכן צודק, חבל על המקלדת, שמחפשים לקנטר, שום תירוץ ויישוב לא יתקבל.
מבחן המציאות, עם "הבעיה" של קו הפסיקה, רבבות אלפי ישראל הולכים לאור פסיקותיו, עיר וקדיש מן שמיא נחית לזכות את ישראל בחייו ובמותו.
למה שינית את תגובתך המקורית ?
 
במקום לדבר גבוהה גבוהה, כדאי שתלמד עוד קצת יבי"א ותבין את הדרך ואת המהלך של הדברים של קבלת הוראת מרן, יש בזה אריכות דברים, וא"א שתכתוב דברים מבהילים ," יש פה בעיה עם קו הפסיקה הבלתי ברור וכו"
הבעיה היא שלמדתי את היביע אומר וכל פעם אתה נתקל במשהו אחר

דוגמא קטנה אציין לך

עיין כאן מה שכתבתי

ותראה ותיווכח שהיביע אומר משנה את הכלל לפי העניין שיסתדר לו

כך שאיני יודע מתי הכלל הוא כך ומתי הוא אחרת.

עוד דוגמא אתה רוצה?

עיין גם מה שכתבתי כאן על דברי העין יצחק, שבעצם מה שכתב שם העין יצחק המקור שלו זה אביו בטהרת הבית

ושם יראה, שהביאו את החיד"א בשינוי לשון כדי להורות כדבריהם, אך בחיד"א כתוב בדיוק הפוך.

כך שהכללים לא ברורים מתי א' ומתי ב'
 
@כאחד העם דבר אל הסלע ויצאו ממנו מים,
חבל על זמנך, הם לא עניינים.
החיד"א הבא"ח הכה"ח האורל"צ, כולם בעייתיים ולא ידעו שקבלנו הוראות מרן, עד בא חכם עובדיה ולימד אותנו זאת.
עליהם יש ספרים שלימים להפריך את כל תורתם ולהקשות עליה, וזה בסדר.
אבל על חכם עובדיה אין שאלות, אצלו הכל ברור ומסודר, ומי שמקשה עליו הוא "כי לא יחפוץ כסיל בבינה",
או לפי העריכה הלשונית "הוא מחפש לקנטר".
עזוב, חבל על האנרגיות, מהם לא תשמע תשובה עניינית, רק התבכיינות, וחלילה שום דברי קינטורים - רק ה"הם" מקנטרים.
 
ראשי תחתית