הגישה על "איך וכמה" מדברים...אין ויכוח שזה יסוד היהדות הויכוח הוא על הגישה איך וכמה ומה מדברים
אבל אם אף פעם לא מדברים זה מנוגד לדורות הקודמים. (ורק שמגיעים לפרשת יוסף ואשת פוטיפר פעם בשנה מזכירים את הנושא בדרך אגב)
הגישה על "איך וכמה" מדברים...אין ויכוח שזה יסוד היהדות הויכוח הוא על הגישה איך וכמה ומה מדברים
עיין בספר אור החיים הקדוש בתחילת פרשת אחרי פרק יח בסוף פסוק ב [מומלץ מאוד ללמוד את כל הפסוק מחזק מאוד] וזה לשונובמקום שאין איש השתדל להיות איש...
במקום שאין שיחות על שמירת העיניים אנחנו מארגנים. (ודרך אגב אתה קורא לזה "אסיפה" אבל זה היה בהדרכת ת"ח מפורסם וכל עוד אתה לא מודע לכל הפרטים אל תזלזל)
לא קשור כלל לנושא.עיין בספר אור החיים הקדוש בתחילת פרשת אחרי פרק יח בסוף פסוק ב וזה לשונו
ואפילו "תחילת המחשבה בדבר זה" תגרום תגבורת והולדת טבעיות החפץ ותגברתו ולזה נתחכם חכם החכמים שלמה המלך עליו השלום ואמר בני אם יפתוך חטאים פירוש בחינת החטא אל תאבה - לא תכנס עם פתוייך בטוען ונטען.
"כי אריכות הרגשת החושב אפילו לבחינת השולל תפעיל הגברת החפץ ותהפך הרצון אליה" עכ"ל
כבר שכחת אבל כל מעשיך בספר הפורום נכתבין כל מה שאני כותב זה על מה שכתבת בהודעה דלעילדרך אגב אני יספר כאן משהו שקצת יותר תבינו...
בישיבה שלי אספתי בערך 50 בחורים ועשינו סקר לדעת מה המצב של הבחורים בנוגע להרהורים ושאר עבירות. (וב"ה, משם צמח חיזוק מאוד גדול בנושא ואכמ"ל)
- כל אחד שם פתק באופן אנונימי וכתב איך הוא היה מגדיר מ1-10 את הנפילות והמחשבות שלו בנוגע לראיות אסורות ושזה משפיע על לימודו, וכמו כן אם הוא נכשל בעוון החמור "לעיתים קרובות" לא עלינו...
התוצאות הם.
בממוצע זה היה 8.7 לעניין הנפילות וההרהורים של של ראיות אסורות.
ולעוון החמור זה היה 38 מתוך 50. (וגם תשימו לב שהשאלה הייתה "לעיתים קרובות")
- אז תמשיכו מצידי לצטט אמרות שבכלל לא קשורות לנושא שאני בטוח בוודאות ב100% שגם הסבא מסלבודקא וגם כל גדולי ישראל דאז היו מודים בימינו שיש להקדים את גיל הנישואין כמה שיותר מהר וכמו שהורו כל גדולי ישראל בימינו.
- אולי הסקר הזה יעזור לכם להבין קצת למה גדולי ישראל התבטאו בצורה חריפה על ראשי הישיבה שלא רק שלא נותנים לבחורים להתחתן מוקדם ולהנצל מחטאים ועוונות של איסורי דאורייתא, אלא עוד מחדשים גזירות "להעיף" אותם ולצער אותם ששום בחור לא יבוא לשמח אותם בחתונה בגלל שרצו ללמוד תורה בקדושה וטהרה
כבר כתבתי לעיל שהכל נעשה ע"פ ת"ח גדול ועצום (שמתייעץ בכל הנושאים האלה עם הרב יצחק כהן שליט"א)אני מדבר על מה שכתבת בהודעה זו
על הסקר שעשית עם 50 בחורים
על הרהורים
על שאר עבירות
אם הוא נכשל ב....לעיתים קרובות
אין לזה שום קשר לכל הציטוטים על"שמירת עינים" שהבאת ונא לא לערבב תלמד את ההודעות שלי בעיון ותבין שלא הבנת כלום
עיקר הטענה שלי הייתה לנושא הזה להכניס את הנושא של שמירת העיניים.אין לזה שום קשר לכל הציטוטים על"שמירת עינים" שהבאת ונא לא לערבב תלמד את ההודעות שלי בעיון ותבין שלא הבנת כלום
טענו בחיטים והודה לו בשעורים טענו בשעורים והודה לו בחיטיםעיקר הטענה שלי הייתה לנושא הזה להכניס את הנושא של שמירת העיניים.
זה שיש לך בעיה עם הסקר שנעשה ע"פ ת"ח גדול בתורה זה משהו אחר שלא קשור אלי.
(רק הבאתי את הסקר להראות כמה נסיונות לצערנו יש היום)
חבל מאוד שתולים כל דבר בעולם הישיבות שלא מוצא חן בעיני מאן דהו ב"המצאה של הדור האחרון"וכי ר' אליהו לאפיאן זצוק"ל, לא היה מדבר בשיחותיו על הנושא של "שמירת העיניים"!?
זה המצאה של הדור האחרון של המשגיחים לא לדבר על הנושאים האלה וחבל מאוד.
יש להבהיר שיש חילוק בין דיבור על זה לבין להפיץ ספר שבסופו של דבר רק מי שצריך לו מעיין בו, ודו"ק
כתבתי לעיל שהמקור היה "להמעיט" בדיבור על זה.גם הענין הזה מקורו מהישיבות בליטא, והנהגת הישיבות בארה"ב יוכיחו
איך אתה יודע מה היה במקור בליטאכתבתי לעיל שהמקור היה "להמעיט" בדיבור על זה.
אבל היום זה נהפך לכך שלא מדברים ע"ז בכלל...
הא שמואל ובית דינו קיים שאל נא את הראשי ישיבות והמשגיחים מה היה המסורת ואל תדייק דיוקים ואל תאמין פשוט תשאלאם מצינו לר' אליהו לאפיאן זצוק"ל שמסר שיחות על שמירת העיניים,
ואם מצינו לרב דסלר זצוק"ל שכתב (אינו לפני כרגע) שבישיבות נהגו "להמעיט" בנושאים האלה, אבל וודאי שצריך לעורר אותם.
- אני מאמין שהם המשיכו את המנהג שהיה אז. (ובפרט שהדור שלנו לא דומה לדור שעבר וכמו שעוררו כמה מגדולי ישראל)
את הטענה הזאת אולי תטען לגדולי ישראל למה הם אמרו שזה "פשע" ועוד מילים חריפות כמו שתראה לעיל.בלי לקרוא הכל,
אני לא מבין דבר אחד
קומו תפתחו לכם ישיבות שחייבו להתחתן מוקדם,
מי ביקש ממכם ללכת לישיבות הרגילות ולבכות ??
בעצם, ה"ה בכל הנושאים, תפתחו לכם ישיבות לפי האינטרסים שלכם -
לימוד הלכה צפוף יותר, גיל נישואין מוקדם וכו'
בינתיים כל מי ששאלתי אמר לי שצריך לדבר ע"ז בפרט בדורנו, וגם בדורות שעברו היו מוסרים על כך שיחות רק לא בצורה מרובה...הא שמואל ובית דינו קיים שאל נא את הראשי ישיבות והמשגיחים מה היה המסורת ואל תדייק דיוקים ואל תאמין פשוט תשאל
מה לעשות ש"כואב לי" להזכר בחבר טוב שלי שהתחתן מוקדם (והיום הוא ת"ח עצום) כי הוא אמר שקשה לו עם הנסיונות והוא מרגיש בנוי וכו'.את הטענה הזאת אולי תטען לגדולי ישראל למה הם אמרו שזה "פשע" ועוד מילים חריפות כמו שתראה לעיל.
שהם יפתחו ישיבה! למה "גדולי ישראל" בוכים על הישיבות...