משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,920
דעת מו"ר ועט"ר היה בצורה ברורה מאוד - לאסור מטעמי צניעות ולא מטעמי הלכה, כי בהלכה יש דעות לכאן ולכאן ולא רצה להיכנס להתיר או להחמיר, ודעתו לא היתה נוחה בזה כלל, ועל אשתו וכלתו זה לא היה לו נוח לו בזה כלל, ולא רק בזה אלא בהרבה תחומים אחרים, לא היה דעתו נוחה לו בזה.
ואין כאן מקום להאריך בזה כלל כי רבה בזה דברים שאין רוח מו"ר נוחה בזה.
לא הבנתי כיצד באמצעות הסיסמאות הנבובות האלה אתה רוצה לסלף לעוות ולעקם את דבריו הברורים של הגרב"צ שהתיר בשופי גם בספרו אור לציון חלק א' וגם בספר אור לציון חלק ב', ובדרשתו אמר במפורש שזה עדיף ממטפחת.
ואם "לא היה רוצה להיכנס להתיר או להחמיר" לא היה טורח לבאר ולבסס את ההיתר בספרו, ובוודאי לא היה מורה לרבים להתיר גם בכתב וגם בעל פה.
ומי התיר לך להוציא שם רע על אשתו וכלתו ועל בנו יחידו זצ"ל שהעיד בפה מלא שהגרב"צ הנהיג בביתו פאה ולא מטפחת וכן הורה לכלתו?
ואפילו תלמידו הרב ברוך שרגא שדעתו לאסור פאה והעיד בשמו לאסור, העיד בעל כרחו שלא בטובתו שהגרב"צ אמר לו שפאה עדיף מהמטפחות הנפוצות בימינו שעל ידן מתגלות קצת שערות.
איזה היתר יש לסלף ולעוות "לזיכוי הרבים" בסיסמאות ד"ל ואכמ"ל?