משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,920
אני פשוט משקשק ממך, אוי ואבוי, מה אעשה מול קושיותך "העצומות", אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח, זהו כנראה שאפרוש כעת ואתחיל למכור פאות נכריות בבית הכנסת.
ומשהו לגופו של ענין, יש לך לענות?
אני פשוט משקשק ממך, אוי ואבוי, מה אעשה מול קושיותך "העצומות", אנה אלך מרוחך ואנה מפניך אברח, זהו כנראה שאפרוש כעת ואתחיל למכור פאות נכריות בבית הכנסת.
תעלה את המכתב.
למה הרבנים לא מקיימים את דעתם בעצמם? אני רוצה לראות את משפחת יוסף הולכים עם מטפחת ואז אשקול את זה....למה הרבנים לא מקיימים את מכתבם עצמם?? אני רוצה לראות את משפחת ''זעפראני'' הבנים/בנות כלות/חתנים ונכדים/נכדות, עוברים למטפחת, אח''כ אתחיל לשקול את זה...
משפחת יוסף הולכים עם מטפחת
ברור, ברור...אפילו לא טרחו לזייף את חתימתו, רק הדביקו את שמו.
גם אם לא מזוייף, יתכן שפשוט אמרו לו שיש חיזוק בפשקוויל הזה נגד הפאות הפרוצות, וחתם על עצם הרעיון.
ובקיצור, אין בזה אפילו שמץ הוכחה על דעתו האישית בענין.
כנראה אתה לא יודע לקרוא.נכתב למעשה שיש לעבור למטפחת,
הרמב''ם (הלכות איסורי ביאה פכ''ב הכ''א): ''יתירה גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה, שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה''.אין כאן לא פריצות, לא איסורים, לא מכשולות לרבים,
משנכנס אדר מרבים בשמחה...אם יהיה לי כח לליצנות שהולכת פה, נפגש בערב.
ברור, ברור...
כולם מותרים לכם, שרויים לכם, מחולים לכם.... אין כאן לא פריצות, לא איסורים, לא מכשולות לרבים, ולא סילוף דעות רבנים....
ואתה עוד כותב על סגנון ילדותי...
במכתב הרבנים נכתב למעשה שיש לעבור למטפחת, זה שנח לך לתלות את המכתב בפאות מסוימות, זו בעיה שלך, אל תשנה את מה שכתוב בו.
במכתב כתוב שהגרב"צ אמר שגם 'המתירים' בשורש הסוגיא של פ"נ (שודאי שהתירו גם לנשואה), לא התירו את הפאות שהולכים איתם בזמנינו.
וכן הביא באחד הספרים בשם ת"ח אחד, שנכנסה קבוצת תלמידים לפניו ושאלוהו על דבר לבישת פאה, וביקש שיכנסו אחד אחד, ולכל אחד ענה תשובה אחרת.
הגרש"י זעפראני שליט"א שהוא מהאחראים על האול"צ ח"ב, כתב בקול קורא שבמצב הפאות כיום יש לעבור למטפחת לכו"ע (הו"ד לעיל).
באמת נראה לך שלא אמר את דעתו מפני כבודו של הגר"ע?ברור ופשוט שלתלמידיו לא תמיד אמר את זה שפסק בזה, והסיבה היחידה היא מפני כבוד הגר"ע, ותו לא
באמת נראה לך שלא אמר את דעתו מפני כבודו של הגר"ע?
כל בר בי רב דחד יומא מבין שאין זו מחלוקת כשאר המחלוקות, כאשר הגר"ע הזכיר נושא זה שוב ושוב בדרשותיו וספריו ועשה מזה רעש גדול.
קצת קשה לי להבין גדר של הסתרת פסק הלכהאתה כותב כאילו אני המצאתי זאת, אבל לעיל הבאתי ציטוט מהספר תפארת ציון:
"והיתה לו (לגרב"צ אבא שאול זצ"ל) חכמה בפסק, לצאת מתוך בעיות סבוכות, ואכמ"ל. והיו הוראות שהיה עונה בחכמה, עד שיש שלא היו יורדים לסוף דעתו. וכגון בענין פאה נכרית... היה מסתיר פסקים מסויימים מחמת השלום. פעם אמר לי לערוך מפיו תשובה ארוכה ומנומקת בענין מסויים, ולהסתירה שלא תתפרסם אלא לאחר אריכות ימים ושנים".
האם יש גדרים מסוימים להיתר דהיינו פאת קש או שכל סוגי הפאות הוא התיר?יוצא שדעתו ברורה להיתר
יש מי שהבין בדעתו אחרת?
למעשה מה שיוצא שפאות של היום ודאי יש לאסור אלא שיש לדון אם אפשר לעמוד בזה דהיינו ללבוש פאת קש או בסגנון הזהמישהו יכול לעשות סיכום של מה שנכתב פה?
האם יש גדרים מסוימים להיתר דהיינו פאת קש או שכל סוגי הפאות הוא התיר?
כל אחד מוציא מה שהוא רוצה...למעשה מה שיוצא שפאות של היום ודאי יש לאסור
לכוארה יש לדון למה אשתו לא הלכה עם פאה כמו של היום ....כל אחד מוציא מה שהוא רוצה...
למעשה מה שיוצא שפאות של היום ודאי יש לאסור
לבשה מה שהיה בזמנם.לכוארה יש לדון למה אשתו לא הלכה עם פאה כמו של היום ....
תפסיק להמציא שטויות,וע"כ ...
ודו"ק
אתה מכיר את התמונה של הפאה של אשתו של הרב בן ציון ?לא זכיתי להבין כיצד הגעת למסקנה עקומה זו, ואיזה שינוי יש מהפאות של אתמול להיום, וגם הגרב"צ חי בזמננו ולא לפני 200 שנה, שהיה לך מקום להעמיס בדבריו פירושים כרצונך.
לכוארה יש לדון למה אשתו לא הלכה עם פאה כמו של היום ....
וע"כ ... ודו"ק