דין ירושה ברבנות

יש בנים לאח היורש.
השאלה האם כשיש בנין לאח היורש, והם לא יורשים מאיזו סיבה (טכנית), האם הירושה עוברת לאח?
זה נקרא שאין בנים. כיון שהם לא מועמדים, ממילא אין להם אופציה לירש. התבונן נא בדבריי לפני שאתה מגיב ב'שלוף'.
 
זה נקרא שאין בנים. כיון שהם לא מועמדים, ממילא אין להם אופציה לירש. התבונן נא בדבריי לפני שאתה מגיב ב'שלוף'.
עניתי ע"ז כבר:
יש בנים לאח היורש.
השאלה האם כשיש בנין לאח היורש, והם לא יורשים מאיזו סיבה (טכנית), האם הירושה עוברת לאח?
 
עניתי ע"ז כבר:
ממה נפשך.
אם עוברת - אז עברה. ואם לאו - היכן מצינו שאסור לו להתמודד (ולגדולי ישראל לתמוך בו ולחברים בגוף הבוחר להצביע עבורו)?

ובאופן כללי כל הסיפור של ירושה בתפקיד רב ראשי די מעניין, כמו שכבר כתבו פה זה לא משהו שהרב נפטר איתו אלא פקדון אצלו לעשר שנים (והתואר והגלימה נשארים אצלו כמזכרת או כתעודת כבוד אבל אין בינם לבין התפקיד ברבנות ולא כלום)
 
אם עוברת - אז עברה. ואם לאו - היכן מצינו שאסור לו להתמודד (ולגדולי ישראל לתמוך בו ולחברים בגוף הבוחר להצביע עבורו)?
מי אמר שאסור לא להתמודד, השאלה האם מותר למישהו אחר להתמודד מולו, והאם מותר לתמוך באחרים.
 
אם יש דין ירושה, למה בגן יבנה ש"ס הריצה מועמד נגד בנו של הרב הקודם?
(אני לא מכיר אף אחד מהם, רק שואל עקרונית)
 
התוכן שם הוא של הגרע"י והרב לסרי כתב? או שהגרע"י ביקש שהוא יכתוב והרב לסרי כתב את התוכן מעצמו?
מה ששמעתי בזמנו, שמרן התחיל לכתוב תשובה, ואח"כ ביקש מהרב לסרי שיכתוב. מעבר לזה איני יודע.
 
ראשי תחתית