פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם הנושא יוזם הנושא זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לא מכיר טענה הלכתית שלא נטחנה הדק היטב כמו בפרשה הזאת כל טענה נענתה בצורה שמניחה את הדעת אתה יכול לחלוק, אבל לומר רדידות במקרה הזה זה פשוט לא נכון.
מה שאתה כותב מוכיחה ביתר שאת את מה שכתבתי.
לא מבינים מה היה בזמן הרב עובדיה. מה התחדש לפני כמה שנים ע"י הרב עידוא אלבה. חושבים שהכל אותו הדבר. תעיין במה שהעליתי וכתבתי [וגם אחרים] לעיל, ותבין.
 
מה שאתה כותב מוכיחה ביתר שאת את מה שכתבתי.
לא מבינים מה היה בזמן הרב עובדיה. מה התחדש לפני כמה שנים ע"י הרב עידוא אלבה. חושבים שהכל אותו הדבר. תעיין במה שהעליתי וכתבתי [וגם אחרים] לעיל, ותבין.
האמת, לא קראתי מילה במילה את כל החומר,
אבל,
גם אם לא השתנה מאום במציאות מתקופת רבינו זיע"א, היא התבררה ביתר שאת, והתעוררו בעיות שלא היו ידועות קודם,
אם כן, אין לנו בזה גילוי דעת ממאורי הדור זצ"ל,
רוב בנין ורוב מנין של גדול"י שליט"א מושכים את ידיהם מזה, חלקם בביאור וחלקם בשוא"ת.
ודי לכולנו בזה !
 
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.

מה עם חומרי ההתפחה?

רדידות הלכתית ושטחית. זה מה שרואים מפרשת הפופשדו.

לא הבנתי, רק כאן כולם מומחים בעניין פפושדו.

הגרש"מ עמר דן בספרו בכל הנקודות שיש לדון, וגם השיב לטענות הגר"א בקשי דורון זצ"ל לענין חומרי התפחה.

האם אפשר לקרוא לזה רדידות הלכתית ושטחית?.

אולי אלו שכותבים כאן בלי לדעת היטב הידק, זה רדידות. העומק והעיון בכל הפרטים כנראה נמצא בבית המדרש ובספרי השו"ת הנ"ל.
 
שוב ושוב אותה רדידות.
לא מנסים להבין מה שהסברתי כבר כמה וכמה פעמים שיש דברים חדשים שהם לא דנו.
זה נכון שהגר"ש מחפוד ס"ל שזה חמץ? בגלל חומרי ההתפחה? [ראיתי הודעה כזו בפורום אחר וקיבל ע"ז מהפורום כמה תודות שאחד מהם הוא ת"ח בעיניי].
 
לא מכיר טענה הלכתית שלא נטחנה הדק היטב כמו בפרשה הזאת כל טענה נענתה בצורה שמניחה את הדעת אתה יכול לחלוק, אבל לומר רדידות במקרה הזה זה פשוט לא נכון.
ושוב רדידות, כי הטענות האחרונות לא התבררו ומוכח שגם עתה לא בדקת.
 
לא מכיר טענה הלכתית שלא נטחנה הדק היטב כמו בפרשה הזאת כל טענה נענתה בצורה שמניחה את הדעת אתה יכול לחלוק, אבל לומר רדידות במקרה הזה זה פשוט לא נכון.
הפנו לעיל למאמריו העמוסים והכואבים של הרב עידו אלבה בירחון האוצר,
הכל שם ממוסמך ומתועד.
כדאי שתעבור על הדברים שלו בעיון קל.
איני מאמין שלא תאכל יותר פפושדו - גם לא בשאר ימות השנה.
 
אני לא אוכל פפושדו בפסח.
מכיר את הטענות הישנות והחדשות והממוחזרות והמדעיות יש תשובות מניחות את הדעת לכל ה'טענות' מי שרוצה שיחלוק אבל טענת רדידות אינני רואה.
מציע לכל אלו שמכינים חלות בשבת הקרובה שיתנו הוראה לנוות ביתם במקום להוסיף שמרים שישימו אבקת אפיה לבצק
 
אני לא אוכל פפושדו בפסח.
מכיר את הטענות הישנות והחדשות והממוחזרות והמדעיות יש תשובות מניחות את הדעת לכל ה'טענות' מי שרוצה שיחלוק אבל טענת רדידות אינני רואה.
מציע לכל אלו שמכינים חלות בשבת הקרובה שיתנו הרואה לנוות ביתם במקום להוסיף שמרים שישימו אבקת אפיה לבצק
התוכל לציין מראה מקומות או יותר טוב קישורים לתשובות המניחות את הדעת אודה לך מאוד.
 
התוכל לציין מראה מקומות או יותר טוב קישורים לתשובות המניחות את הדעת אודה לך מאוד.
בהנהלה כאן לא מרשים להביא קישורים לפורומים אחרים אבל בפורום מורשת מרן יש דיון ארוך בין הרב עידו אלבה להרב שמעון ללוש סביב טענת ההתפחה וטענת המים במשקל הטענות לא רואה איזה טענת מחץ בדברי הרב אלבה, ואחזור על דברי, טענת רדידות אין כאן.
חשוב להדגיש שהמדע יכול לתת עובדות כאלו ואחרות ואפי' פרשנות אך להלכה יש את הכללים שלה מה נחשב חימוץ.
בדיוק כמו שבמראות הדמים ייתכן ומבחינת מדעית יש כאן במראה עירוב דם אבל זה לא מה שאסרה תורה ונסמכים על זה רוב ככל בית ישראל.
 
בהנהלה כאן לא מרשים להביא קישורים לפורומים אחרים אבל בפורום מורשת מרן יש דיון ארוך בין הרב עידו אלבה להרב שמעון ללוש סביב טענת ההתפחה וטענת המים במשקל הטענות לא רואה איזה טענת מחץ בדברי הרב אלבה, ואחזור על דברי, טענת רדידות אין כאן.
הרב שמעון ללוש הוא 'היחיד' שדן בדבריו של הרב אלבה.
כל הרבנים האחרים, גם נותני הכשרות, לא יודעים כלל מהמו"מ ההוא.
למעשה כל הפפשודו כיום נתון למחלוקת הרב ללוש והרב אלבה. זה הכל.
כלומר גם לדעת הרב עובדיה והרב עמאר שהתירו 'בעבר' - יש לדון האם מותר היום, וזה תלוי במחלוקת הנ"ל.
לדעת האוסרים גם אז מטעם חומר ההתפחה, שלא קיבלו כלל את דבריו של הרב עמאר - ודאי שהדבר אסור.
כך שתעשה את החשבון ותראה על מי אתה סומך? על איזה סברא של ת"ח בימינו שהתוכח עם מישהו בעניני כימיה ונסיונות להבין את הגדרים ההלכתיים, וכל זה באיסורי דאורייתא ממש???
 
הרב שמעון ללוש הוא 'היחיד' שדן בדבריו של הרב אלבה.
כל הרבנים האחרים, גם נותני הכשרות, לא יודעים כלל מהמו"מ ההוא.
למעשה כל הפפשודו כיום נתון למחלוקת הרב ללוש והרב אלבה. זה הכל.
כלומר גם לדעת הרב עובדיה והרב עמאר שהתירו 'בעבר' - יש לדון האם מותר היום, וזה תלוי במחלוקת הנ"ל.
לדעת האוסרים גם אז מטעם חומר ההתפחה, שלא קיבלו כלל את דבריו של הרב עמאר - ודאי שהדבר אסור.
כך שתעשה את החשבון ותראה על מי אתה סומך? על איזה סברא של ת"ח בימינו שהתוכח עם מישהו בעניני כימיה ונסיונות להבין את הגדרים ההלכתיים, וכל זה באיסורי דאורייתא ממש???
אל תשקר.
הרב עמאר מתיר גם היום והוא אמר את זה בקולו בפסח האחרון. בשיעור של הגר"מ מאזוז.

אתה רק טוען שהוא לא יודע ורק רב שכונה בקרית ארבע.
 
אל תשקר.
הרב עמאר מתיר גם היום והוא אמר את זה בקולו בפסח האחרון. בשיעור של הגר"מ מאזוז.

אתה רק טוען שהוא לא יודע ורק רב שכונה ברית ארבע.
הבנת מה כתבת? לא נראה לי.
אני כתבתי שהרב עמאר לא מתיר היום? אני שיקרתי?
אני כתבתי שהוא מתיר אבל יש דבר חדש שהוא לא יודע ממנו.
בדיוק כמו שסיימת.
זה שאתה מנסה לזלזל ברב אלבה באיזה כינויים שלמדת ממישהו כמו 'אברך צעיר', או 'רב באשקלון' או 'רב שכונה' וכדומה - לא מעלים ורק מורידים את הרמה ואת הרדידות החוזרת ונשנית בסוגיא זו.
 
ראשי תחתית