פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
היה גם מלח. וגם בפפושדו יש מלח. יש סוג אחד של מלח שהוא ודאי מחמיץ את החיטה. וסוג אחר שלא. בדקת איזה סוג
לפי התשובה ביביע אומר ט סימן מג, המלח בפפושדו היה טעות חד פעמית, ולא מרכיב קבוע (אלא שלדעת הרב עידוא אלבה דין חומר ההתפחה כדין מלח, כי יסודו במים)
 
לא דמי כלל חמירא סכנתא מאיסורא ואפילו בספיק ספיקא ועיין באריכות כאן:
אדרבה גדול המחטיאו יותר מן ההורגו וכהנה רבות משפטים לפה ולפה הרעיון קיים בשתייהם ושומר נפשו ירחק מזה.
 
נערך לאחרונה:
הרב חותה השיב עכשיו להתקפה של הרב אברהם יוסף, אבל לצערנו הוא התייחס רק לחששות הישנים של עירוב מים והציבור וכו', ולא עסק בחשש החדש של חומרי ההתפחה.
אם יש לך קשר איתו, תוכל אולי להאיר את עיניו למה שכתבת לעיל מה צריך להיות מוקד הדיון בזמנינו?
תמוה למה היה צריך להגיב?
זכותו לומר דעתו ולא צריך להתנצל בפני אף אחד.
 
אדרבה גדול המחטיאו יותר מן ההורגו וכהנה רבות משפטים לפה ולפה הרעיון קיים בשתייהם ושומר נפשו ירחק מזה.
מה אתה רוצה ממני, אתה רצית ללמוד מסכנה לאיסור והסברתי שיש חילוק הלכתי ביניהם אחר כך הסברת את עצמך וסימנתי לך לחיוב יען שהדימוי לסבר את האוזן מקובל.
לא זרקתי פה סיסמאות לאויר.
 
תמוה למה היה צריך להגיב?
זכותו לומר דעתו ולא צריך להתנצל בפני אף אחד.
אם היו אומרים עליך ברדיו שאתה שקרן ואתה לא רב ושצריך להשתיק אותך ואתה מאחז עיניים וכו', נראה לי שגם אתה היית מגיב...
 
אם היו אומרים עליך ברדיו שאתה שקרן ואתה לא רב ושצריך להשתיק אותך ואתה מאחז עיניים וכו', נראה לי שגם אתה היית מגיב...
אתה צודק במאה אחוז אני רק אומר שעל פי האמת הוא לא צריך בכלל להתנצל,
בפרט שהא דיבר כל כך יפה ולא זילזל רק אמר לא כדאי להסתכן,
וכבר יצאו עליו ככה?
תמוה מאד.
 
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
 
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
מרן תיאר את ביקורו האישי במפעל: "לפני שלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך מדויק) הלכתי לשם כמה שעות, מההתחלה ועד הסוף. וגם הייתי בכרמל לראות איך לוקחים משם. ובד"כ כשאני הולך למקום – תמיד אני מוצא הערות (והרבה הערות!), אבל שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים על הצד הטוב ביותר!"
 
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
מה עם חומרי ההתפחה?
 
אני פניתי לפני כמה שנים לנותן הכשרות לפפושדו, הוא דחה אותי בזלזול - 'מה-זה כל מי שרוצה יבוא לפה?', ממש זרק אותי כמו טישו. בשיא הכעס.

"עכשיו, כשאני מדבר ברדיו וברוך השם הדברים קצת עושים רעש, שנה שעברה התקשר אליי תלמיד חכם מחולון 'הוא מזמין אותך'. אני לא מגיע לביקור יזום, רבותיי. אני בביקור פתע רוצה לבוא. יזום? כל מה שמספרים יראו לך. יראו לך ששוטפים... יש הרבה דברים מה לדבר.
מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה מסתדר?
אם הוא רוצה לבוא בביקור פתע, אז למה הוא פנה לנותן הכשרות?! הוא היה צריך פשוט לבוא...
ואם הוא התקשר לנותן הכשרות והוא היה מסכים לו לבוא - אז זה כבר לא ביקור פתע אלא יכולים להראות לו את כל הדברים כמו שהוא חשש שיראו לו ב"ביקור יזום" כלשונו.
 
מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה מסתדר?
אם הוא רוצה לבוא בביקור פתע, אז למה הוא פנה לנותן הכשרות?! הוא היה צריך פשוט לבוא...
ואם הוא התקשר לנותן הכשרות והוא היה מסכים לו לבוא - אז זה כבר לא ביקור פתע אלא יכולים להראות לו את כל הדברים כמו שהוא חשש שיראו לו ב"ביקור יזום" כלשונו.
ולמה שהשומר יתן לאדם זר להיכנס? צריך אישור חריג למי שאין לו אישור. בכל אופן גם אם אין שומר ואפשר סתם להיכנס לבוא בהתראה קצרה מעכשיו לעכשיו גם כשמודיעים הוא גם ביקור פתע.
 
אם מאן דהו ירצה להגיע לביקור פתע במפעל תחת השגחת העדה החרדית.

הם יזרקו אותו מכל המדרגות. וטוב שכך.

כי אם כל אחד יחליט לעשות ביקורי פתע אולי יכנסו גם אנשים לא הגונים.
 
ראשי תחתית