חיי עולם
חבר ותיק
- הצטרף
- 17/12/24
- הודעות
- 642
במקום לקבל את התוכחה אתה הופך אותה לליצנות.ידידי היקר, הועלו כאן טענות טובות וקשות. בבקשה לא להרוס עם ליצנות...
(וליצנות אחת דוחה מאה תוכחות).
ה' יעזור ויפקח את עיניך בקרוב, אמן סלה.
במקום לקבל את התוכחה אתה הופך אותה לליצנות.ידידי היקר, הועלו כאן טענות טובות וקשות. בבקשה לא להרוס עם ליצנות...
(וליצנות אחת דוחה מאה תוכחות).
לפי התשובה ביביע אומר ט סימן מג, המלח בפפושדו היה טעות חד פעמית, ולא מרכיב קבוע (אלא שלדעת הרב עידוא אלבה דין חומר ההתפחה כדין מלח, כי יסודו במים)היה גם מלח. וגם בפפושדו יש מלח. יש סוג אחד של מלח שהוא ודאי מחמיץ את החיטה. וסוג אחר שלא. בדקת איזה סוג
אדרבה גדול המחטיאו יותר מן ההורגו וכהנה רבות משפטים לפה ולפה הרעיון קיים בשתייהם ושומר נפשו ירחק מזה.לא דמי כלל חמירא סכנתא מאיסורא ואפילו בספיק ספיקא ועיין באריכות כאן:
תמוה למה היה צריך להגיב?הרב חותה השיב עכשיו להתקפה של הרב אברהם יוסף, אבל לצערנו הוא התייחס רק לחששות הישנים של עירוב מים והציבור וכו', ולא עסק בחשש החדש של חומרי ההתפחה.
אם יש לך קשר איתו, תוכל אולי להאיר את עיניו למה שכתבת לעיל מה צריך להיות מוקד הדיון בזמנינו?
ובפרט בענייני כרת והדברים פשוטים ובעיקר כואבים.אבל יש לנו כלל המפורש בגמרא רמב''ם ושו''ע
בשל תורה, שני בתי דינים, החל אחר המחמיר!
מה אתה רוצה ממני, אתה רצית ללמוד מסכנה לאיסור והסברתי שיש חילוק הלכתי ביניהם אחר כך הסברת את עצמך וסימנתי לך לחיוב יען שהדימוי לסבר את האוזן מקובל.אדרבה גדול המחטיאו יותר מן ההורגו וכהנה רבות משפטים לפה ולפה הרעיון קיים בשתייהם ושומר נפשו ירחק מזה.
אם היו אומרים עליך ברדיו שאתה שקרן ואתה לא רב ושצריך להשתיק אותך ואתה מאחז עיניים וכו', נראה לי שגם אתה היית מגיב...תמוה למה היה צריך להגיב?
זכותו לומר דעתו ולא צריך להתנצל בפני אף אחד.
אתה צודק במאה אחוז אני רק אומר שעל פי האמת הוא לא צריך בכלל להתנצל,אם היו אומרים עליך ברדיו שאתה שקרן ואתה לא רב ושצריך להשתיק אותך ואתה מאחז עיניים וכו', נראה לי שגם אתה היית מגיב...
בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
מרן תיאר את ביקורו האישי במפעל: "לפני שלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך מדויק) הלכתי לשם כמה שעות, מההתחלה ועד הסוף. וגם הייתי בכרמל לראות איך לוקחים משם. ובד"כ כשאני הולך למקום – תמיד אני מוצא הערות (והרבה הערות!), אבל שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים על הצד הטוב ביותר!"
מה עם חומרי ההתפחה?בעלון בית נאמן האחרון הביאו דרשת הגרש"מ עמאר, ואמר בדרשתו שבכל מקום בו ביקר היה לו מה להעיר, חוץ ממפעל פפושדו ששם היה הכל בתכלית השלימות לשביעות רצונו, יאכלו ענווים וישבעו.
מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה מסתדר?אני פניתי לפני כמה שנים לנותן הכשרות לפפושדו, הוא דחה אותי בזלזול - 'מה-זה כל מי שרוצה יבוא לפה?', ממש זרק אותי כמו טישו. בשיא הכעס.
"עכשיו, כשאני מדבר ברדיו וברוך השם הדברים קצת עושים רעש, שנה שעברה התקשר אליי תלמיד חכם מחולון 'הוא מזמין אותך'. אני לא מגיע לביקור יזום, רבותיי. אני בביקור פתע רוצה לבוא. יזום? כל מה שמספרים יראו לך. יראו לך ששוטפים... יש הרבה דברים מה לדבר.
ולמה שהשומר יתן לאדם זר להיכנס? צריך אישור חריג למי שאין לו אישור. בכל אופן גם אם אין שומר ואפשר סתם להיכנס לבוא בהתראה קצרה מעכשיו לעכשיו גם כשמודיעים הוא גם ביקור פתע.מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה מסתדר?
אם הוא רוצה לבוא בביקור פתע, אז למה הוא פנה לנותן הכשרות?! הוא היה צריך פשוט לבוא...
ואם הוא התקשר לנותן הכשרות והוא היה מסכים לו לבוא - אז זה כבר לא ביקור פתע אלא יכולים להראות לו את כל הדברים כמו שהוא חשש שיראו לו ב"ביקור יזום" כלשונו.
שים לב "תחת השגחת העד"ח"להגיע לביקור פתע במפעל תחת השגחת העדה החרדית.