לא נכון.חשוב לציין שאתה חולק על כולם, ולא להציג זאת באופן שהקורא יחשוב שמדובר בהגרב"צ לבדו
אין טעם להאריך כאן.
אל דאגה, נגיע לדיון זה בדיון בפורום לתורה.
לא נכון.חשוב לציין שאתה חולק על כולם, ולא להציג זאת באופן שהקורא יחשוב שמדובר בהגרב"צ לבדו
הרב א. הכהן
א"א להתעלם שההרגשה שלומדים את דבריך, גם בספר, וגם בפורום לתורה וגם כאן
שהגר"בצ חבר שלך לספסל הלימודים.
אני עוצר כאן.
אז אל תלמד וזהו.כל המו"מ מזכיר לי סיפור משעשע
בערש"ק אחד בן קבלת שבת לערבית דיבר בבית המדרש בו אני מתפלל אברך, ותוכן דבריו היה "לפתור את דילמת חז"ל" האם "סיני עדיף או עוקר הרים עדיף"
ב-20 25 דקות הוא דמיין לפתור את הנושא שעוד מזמן חז"ל דשים בה
כנ"ל בעניינינו
בגלל מה שאתה כותב, בריא לי שאין טעם לדוש בזה, כי זה מחלוקת טהורה, כמו דין "ביצה שנולדה ביו"ט" (משום מה על זה פחות מתפלמסים).אין פה דילמה כלל, כל אחד ילמד את הסוגיא בספרי האוסרים והמתירים ויחליט בעצמו. הדילמה מתחילה עם אנשים המנסים לכפות את דעתם או דעת רבותיהם על כלל הציבור, ואינם מפנימים שמדובר במחלוקת הלכתית כמו כל מחלוקת.
אמת לאמיתה! למה לכפות? כתוב את דעתך ותו לא!הדילמה מתחילה עם אנשים המנסים לכפות את דעתם או דעת רבותיהם על כלל הציבור, ואינם מפנימים שמדובר במחלוקת הלכתית כמו כל מחלוקת
אני לא ראיתי כאן כלל שיורדים לרמת פורומים אחרים,יש כמה תגובות שמורידות את הפורום לרמת הפורומים הקיימים בציבור שלנו, אז מה העניין.
יש בזה הרבה אמוציות כפי הנשמע מדברי הכותבים כאן
אני מצטרף להרב @משיב כהלכה.יש בזה הרבה אמוציות כפי הנשמע מדברי הכותבים כאן.
אגב הרב @משיב כהלכה כמה שיש לי מחלוקות איתו חושבני שהוא מעלה את הרמה של הפורום.ולכל הפחות כדאי שהתגובות יהיו בגדר משא ומתן הילכתי.
יש כמה תגובות שמורידות את הפורום לרמת הפורומים הקיימים בציבור שלנו, אז מה העניין.
מחילה, אבל משפט מתעה ומאוד לא מדוייק. גם אם מרן הגרע"י מתיר בשעת הדחק גדולה, אין זה מצרף אותו לפוסקים המתירים, כל בר בי רב דחד יומא מכיר את הסרטון המפורסם שמרן זועק נגד הפאה בכל כוחו (הדבר לא מוריד מגדולת גדו"י המתירים כהוא זה, אבל להציג עימם את הרב זצ"ל זוהי טעות)אני מצטרף להרב @משיב כהלכה.
ואסביר: מה שקרה כאן שבמקום שזו תהיה מחלוקת נורמלית (כן, כן! נורמלית!) זה יצא מכלל פורפוציה וכל מי שבא להתיר פאה, הוא המחדש והוא זה שמתיר אביזרייהו דג״ע וכו׳. מה שקרה שההרגשה של המתירים היא שדוחקים אותם לפינה, ואתה מצפה שלא תהיינה אמוציות?
ובכן הבה נסכם שישנם גדולים המתירים ובכללם מרן הגר״ע יוסף זצ״ל (בשעת הדחק גדולה) ונפסיק לפסול את הדעה השנייה (ואי אפשר לתפוס החבל בשני קצותיו, פעם אחת לדחות דברי החולקים עליך בצורה שהוא טועה ולא מבין ולא יודע ואין לו שיג ושיח בענייני הלכה, ופעם אחת כשמזכירים את המחלוקת של מר״ן זצ״ל על הבא״ח, שיצאו עליו על זה שהעז לחלוק על הבא״ח כסדר, לומר ״הרי זו דרכה של תורה״).
אגב הרב @משיב כהלכה כמה שיש לי מחלוקות איתו חושבני שהוא מעלה את הרמה של הפורום.
הסטנדרטים הכפולים בסוגיה הזו מתגלים גם בקרב תלמידי מרן מהגרע"י המתירים את הפאה, כמו שאמר לי מי שאמר "קיבלנו עליהם הוראות מרן חוץ מפאה ולוטו ועוד כמה חומרות שהחמיר..."ובכן הבה נסכם שישנם גדולים המתירים ובכללם מרן הגר״ע יוסף זצ״ל (בשעת הדחק גדולה) ונפסיק לפסול את הדעה השנייה (ואי אפשר לתפוס החבל בשני קצותיו, פעם אחת לדחות דברי החולקים עליך בצורה שהוא טועה ולא מבין ולא יודע ואין לו שיג ושיח בענייני הלכה, ופעם אחת כשמזכירים את המחלוקת של מר״ן זצ״ל על הבא״ח, שיצאו עליו על זה שהעז לחלוק על הבא״ח כסדר, לומר ״הרי זו דרכה של תורה״).
תלמידי מרן הגרע"י או המתירים את הפאה ?הסטנדרטים הכפולים בסוגיה הזו מתגלים גם בקרב תלמידי מרן מהגרע"י המתירים את הפאה, כמו שאמר לי מי שאמר "קיבלנו עליהם הוראות מרן חוץ מפאה ולוטו ועוד כמה חומרות שהחמיר..."
מחילה, אבל משפט מתעה ומאוד לא מדוייק. גם אם מרן הגרע"י מתיר בשעת הדחק גדולה, אין זה מצרף אותו לפוסקים המתירים, כל בר בי רב דחד יומא מכיר את הסרטון המפורסם שמרן זועק נגד הפאה בכל כוחו (הדבר לא מוריד מגדולת גדו"י המתירים כהוא זה, אבל להציג עימם את הרב זצ"ל זוהי טעות)
ה"ק תלמידי מרן שבזה אינם מקיימים הוראת רבם ומתירים לעצמם את הפאה...תלמידי מרן הגרע"י או המתירים את הפאה ?
הסטנדרטים הכפולים בסוגיה הזו מתגלים גם בקרב תלמידי מרן מהגרע"י המתירים את הפאה, כמו שאמר לי מי שאמר "קיבלנו עליהם הוראות מרן חוץ מפאה ולוטו ועוד כמה חומרות שהחמיר..."
ומ"מ מתרצים שבפאה ולוטו מרן דיבר יותר למגדר מילתא ופחות משום שזו דעתו, ושיש להביא לכך ראיות וכו'.
הסיבות שמנית עוסקות באישה. אני דיברתי על החורים ואברכים שלכתחילה מחפשים עם פאה ומקלים בעשיית קפה שחור בשבת בעירוי מכ"ר, חימום דגים עם רוטב, פתיחת בקבוקים ועוד... יש כאלה לאלפים...כמו כן כל אדם שהולך לפי פסקי הגר"ע, יכול להתיר לעצמו אם מזהה את עצמו נמנה עם הסיבות שהוזכרו במעין אומר (אשה שלא מוצאת חן בעיני בעלה ללא פאה, אשה שיש לה לחץ נפשי מהחברות והסביבה, אשה הגרה במקום שהרוב חובשות פאה, וכיו"ב).
גם אם אסר למיגדר מילתא זה לא אומר שזה מותר.ופאה אכן יש אומרים שאסר למיגדר מילתא, וזו לא בדיחה. הרי אם נתבונן רק במה שהתיר לאלמנה וגרושה, היכן הלך כל מה שאסר משום פריצות, מנהג, דת יהודית, בחוקותיהם, חרם?
גם אם אסר למיגדר מילתא זה לא אומר שזה מותר.
הסיבות שמנית עוסקות באישה. אני דיברתי על החורים ואברכים שלכתחילה מחפשים עם פאה ומקלים בעשיית קפה שחור בשבת בעירוי מכ"ר, חימום דגים עם רוטב, פתיחת בקבוקים ועוד... יש כאלה לאלפים...
ייתכן.אולי מדובר באברכים שיודעים קצת ללמוד, ויש הלכות שהם הולכים כפוסקים אחרים?
יתכן בהחלט אברך שהולך כהגר"ע יוסף בכל ענייניו, ואת הנושא של פאה למד בספרי המתירים ונראים דבריהם בעיניו.
עניינית שייך, אבל אני מניח שמן הסתם הוא סימן לעצמו את המטרה קודם...יתכן בהחלט אברך שהולך כהגר"ע יוסף בכל ענייניו, ואת הנושא של פאה למד בספרי המתירים ונראים דבריהם בעיניו.
הדילמה מתחילה עם אנשים המנסים לכפות את דעתם או דעת רבותיהם על כלל הציבור
אמת לאמיתה! למה לכפות? כתוב את דעתך ותו לא!
לקרר ולצנן ולהכפיש את המעוררים על הנושא.
הבה נדון עניינית, בגופי הסוגיות ולא בהכפשת הדברים בחינם
שים לב, כבר בהגדרתך הפותחת. "לעורר על הנושא"...