ואכן בשנת תש"ע הלך הרב ליאור עזרן שליט"א לברר את הסיפור עם בני המשפחה, ושמע מהם לתדהמתו שהסיפור לא היה ולא נברא ומעולם לא שמעו על כך. ובמילים פשוטות - הסיפור הוא שקר מוחלט. בסיפור מסופר שבבא סאלי "כינס את כל בנות המשפחה", אבל בנות המשפחה (בנותיו של בבא סאלי ואשתו...) לא מכירות סיפור כזה מעולם. הרב עזרן ביקש מהם להעלות זאת על הכתב, וכן עשו.
הגאון הרב ישר אדרעי שליט"א, ראש מוסדות "בית ישראל" בנתיבות, כתב:
"לכבוד הרה"ג הרב ליאור עזרן שליט"א,
השלום והברכה.
אחרי דרישת שלומו הטוב, ע"פ בקשת כבודו הריני בזה להעלות על הכתב מה שידוע לי אודות התייחסותו של כבוד קדושת מורי וחמי הצדיק רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, בענין לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכדלהלן.
מעולם לא שמעתי אותו שדיבר נגד לבישת פאה נכרית.
וכמו כן בתו, אשתי שתחי', וכן חמותי הרבנית אשת הצדיק, אמרו שלא שמעו אותו מעולם מדבר נגד לבישת פאה נכרית.
ואדרבה, עובדה היא ששתיים מבנותיו לבשו פאה נכרית בצעירותן, וכן אשתי, בתו שתחי', לבשה פאה נכרית בחייו במשך קרוב לעשר שנים, והגם שידע מזה, לא אמר לה מעולם דבר כנגד זה.
וידועה חיבתו הגדולה והמיוחדת לאדמו"ר מליובאוויטש זיע"א, שהסביר את העדיפות שיש לפאה על מטפחת, לנשים הצעירות בימינו, שמצוי שאין מכסות את כל הראש במטפחת.
ומובן מאליו שישנן פאות שאינן צנועות, וכמו שיש מטפחות שאינן צנועות, ולא זה הנדון דידן.
החותם בברכה שתזכה להגדיל תורה ולהרבות שלום בעולם...
ישר אדרעי".
וחתנו השני, הגאון הרב יהודה הראל זצ"ל, ר"מ ישיבת קול יעקב ומח"ס "פאר ישראל" (על בבא סאלי), כתב:
לכבוד הרב ליאור עזרן שליט"א,
במענה לפנייתך ולפניית רבים, הריני לגלות את הידוע לי באשר לדעתו של מו"ר חמי הקדוש והטהור הצדיק אדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא זצוק"ל בענין פאה נכרית.
ברצוני להדגיש בראש ובראשונה, שאני כותב את מה שהבנתי מהנהגתו בענין זה בחמש עשרה שנותיו האחרונות, ואינני בא לפסוק הלכה.
ולפי שמפרסמים שכאילו כינס את בנות המשפחה, ועורר על האיסור החמור בלבישת פאה, ועוד יותר, שכאילו אמר בכינוס זה שהלובשת פאה מכינה חומר בעירה לשריפתה בגיהנם, רצוני להבהיר שבכל שנות היכרותי עמו לא היה כינוס כזה, ואשתי שתחי' לא זוכרת אסיפה כזו גם שנים רבות לפני כן.
יתרה מכך, בנותיו היותר צעירות לבשו פאה כשירה (בארץ ובחו"ל), והוא ידע שהן לובשות פאה, ומעולם לא העיר להן בחריפות על כך. ולפיכך הבנתי שדעתו האישית היתה שכיסוי ראש עדיף מפאה נכרית, וכמו שרבים גדולים אחרים סברו כן, ושכך היה מנהג בנות עירו ומשפחתו, ועד היום זקנות המשפחה מכסות את ראשן בשני כיסויים, כך שלא נראית אף שערה משערות ראשן, כפי דעת הזוהר הקדוש, וברור שזו היתה אצלו עדיפות ראשונה.
אך הוא הבין שיש שינויים, וירידת הדורות, ושאי אפשר לדרוש מבנות ימינו את החומרות הנ"ל, ועל כן העלים עין בהנהגה בענין הפאה, וכך ישנן כיום מבנותיו, כלותיו ונכדותיו, שהולכות עם פאות צנועות, וכמנהגן של רוב בנות דורינו הצנועות. והאמת והשלום אהבו.
החותם לכבוד התורה,
אריה יהודה הראל - חתן האדמו"ר".
יש לציין שהרב עזרן מספר שהרב הראל זצ"ל מאוד חשש מתגובות בני המשפחה (כי לא נעים לכתוב בריש גלי שאחות אשתו משקרת), והסתיר את הדבר מאשתו, וירד בהחבא מדירתו אל הכביש כדי למסור את המכתב הנ"ל לרב עזרן. ואת המכתב כתב לאחר הפצרות רבות כדי שתתגלה האמת ויוזם השקר הגדול.
כשנודע הדבר לאשתו, הרבנית אליס, היא התקשרה לרב עזרן וביקשה שלא יפרסם את מכתבו של בעלה, היות ולא נעים מבני המשפחה וכו'. בתחילה ניסתה לאיים שהבבא סאלי יקפיד על כך, אבל הרב עזרן אמר לה שאדרבה הוא ישמח בזה שמגלים לכולם שהמפורסם בשמו הוא שקר מוחלט...
הרב עזרן שאל אותה, האם הסיפור היה או לא היה? האם בעלך דובר אמת במכתבו? והשיבה בעל כרחה, אכן אינני זוכרת כינוס כזה, ובעלי כתב את האמת. ואכן חבשתי פאה בשנים הראשונות, ומעולם אבי [הבבא סאלי] לא העיר לי על כך. אבל אולי באמת יש נכדה כזאת ששמעה מהבבא סאלי את מה שאמר...
הרב עזרן שאל אותה, האם את מכירה את הנכדה? וענתה שאינה מכירה. ואמר לה, היתכן שעד היום לא יודעים מי היא? ונאלמה דום. אבל אמרה שנשים רבות התחזקו מהסיפור הזה... ושאל אותה הרב עזרן, מדוע 'לחזק' באמצעות שקרים??
עוד יש לציין, שאחיו הקדוש של בבא סאלי, הלא הוא הגאון רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל (אחיו של רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל), המכונה "בבא חאקי", רבה של רמלה ולוד, וממנהיגי יהדות מרוקו, במכתב כת"י מיום כ' בתמוז תשכ"ו, הובא בספר "סידנא בבא חאקי" המספר על תולדות חייו (עמ' שפ"א), לשאלת השואל האם מותר לאשה לצאת בפאה נכרית, כתב: "בקשר לצניעות בנשים... דין פאה נכרית - יש מקילים", כלומר שאפשר לסמוך עליהם.
ובנו, הגאון רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א, רבה של רמלה, כתב:
"מנהג אמותינו הקדושות בחו"ל היה לכסות את הראש במטפחת, והזקנות והמבוגרות הוסיפו עליה רדיד כאשר כל שערות הראש מכוסות כדבעי, לבל תיראה שערה אחת חוצה, רק הדור הצעיר קשה להם לכסות הראש באופן זה, ונהגו להקל בפאה נכרית. וטוב עשה האברך היקר הנ"ל שמצא מקורות וסמך למנהגם מדברי גדולי הפוסקים שמפיהם אנחנו חיים, וכמו שכתב גם אאמו"ר זצוק"ל בתשובה שהובאה בספר זה...
מה שמפיצים בשם מור דודי סידנא בבא סאלי זיע"א, שכביכול יצא בדברים קשים נגד המתירים פאה, יכולנו להעיד בוודאות שמעולם לא אמר דברים אלו ח"ו, ואין זה דרכו כלל וכלל, ויש מבנות משפחתו שנהגו להקל בזה, וכפי שמעידים גם חתניו לוקחי בנותיו שיחיו... על כן בואו ונחזיק טובה לרב המחבר שליט"א שעמל וטרח למצוא מקורות למנהג ישראל קדושים, והריני לברכו שיזכה להפיץ מעיינותיו חוצה, ולהגדיל תורה ולהאדירה, מתוך בריאות גופא ונהורא מעליא, אורך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד, וזכות אבוה"ק תעמוד לו בכל אשר יפנה אכי"ר".
וכן היה מעשה עם הגאון רבי מאיר אביחצירא זצ"ל, בנו של בבא סאלי, ומובא בספר "גאוני משפחת אביחצירא" (עמ' קי"ב, בשם הרב אברהם אבוחצירא):
"בין הגה"ק הבבא מאיר לר' מכלוף, התנהל קשר חזק... לימים, כאשר בתו של ר' מכלוף באה בקשרי שידוכין, חתנה המיועד התעקש שהאשה תכסה את ראשה במטפחת לחוד. הכלה פנתה לגיסה שהיה מיודד באופן מיוחד עם הגה"ק הבבא מאיר, רבי שמואל מאיר מבני ברק, ובקשה לסור למעונו של הרב לדעת איך לנהוג. הגה"ק הבבא מאיר ברוב חכמתו ופקחותו לדעת טיבו של כל אחד ואחד, פנה לחתן ואמר: "הלואי וכולם ילבשו פאות נכריות".