האם תיקון הכללי חובר ע''י רבי נחמן בן פייגא? או שיש לו מקור קדום יותר שעליו התבסס?
הוא מצטט את מוהר"ןהגר''ח פלאג'י בספרו רפואה וחיים פרק יב אות קצו - לתיקון קרי: מזמור ט''ז ל''ב וכו' [תיקון הכללי]. ואמירת אלו עשרה מזמורים, תיקון גדול מאד. מוהר''ן. ע''כ.
עניתי על החלק השני של השאלה [שמשום מה לא ציטטת בשם איש מאסף]:הוא מצטט את מוהר"ן
והאם יש מרבותינו שנהגו לאומרו?
לכן רצוי בדר"כ להגיב לחלק שעליו רוצים לענות או להעיר,עניתי על החלק השני של השאלה [שמשום מה לא ציטטת בשם איש מאסף]:
ועל זה העיר לנכון הרבכבר נלאו חכמי לבב למצא לזה מקור ולא מצאו
הוא מצטט את מוהר"ן
חלק מהגלות וההסתרה שתורתו העמוקה ומרפאת הלב והנפש של רבי נחמן מברסלב זי"ע מזולזלת (תוצאה של בוז פנימי בגלל "פשוטי" העם שדבקים בו ובאורו....למרות שחלק מהפשוטים הם אנשים גדולים בעומק ביראה ובמהות אבל מה לעשות לנו בני דור השטחיות...)מה מוזר לומר שזה חיבור של רבי נחמן?
האם תיקון הכללי חובר ע''י רבי נחמן בן פייגא? או שיש לו מקור קדום יותר שעליו התבסס?
והאם יש מרבותינו שנהגו לאומרו?
שמעתי פעם שמועה שבזוהר כתוב עניין של עשר פרקי תהילים והר"נ גילה שזה עשר פרקי התהילים הספציפיים. אני לא יודע מקורות.זה רק רבי נחמן זצ"ל
ומאידך:זה רק רבי נחמן זצ"ל
הגר''ח פלאג'י בספרו רפואה וחיים פרק יב אות קצו - לתיקון קרי: מזמור ט''ז ל''ב וכו' [תיקון הכללי]. ואמירת אלו עשרה מזמורים, תיקון גדול מאד. מוהר''ן. ע''כ.
כמדומה שמוזכר ביבי"א לגבי מי שראה קרי ביום כיפור.
מתוך המכלול:
הרב שלמה משה עמאר - יצא בקריאה לומר את התיקון הכללי, ואליו הצטרפו הרב עובדיה יוסף והרב ראובן אלבז. (הובא בהוצאה שנייה של התיקון הכללי, על ידי מכון אב"ן שתייה).
השאלה האם יש מקור קדום, לא האם יש מקור קדום לרבי נחמן מברסלב.נא לשים לב לכותרות האשכולות
האם יש מקור קדום לאמירת תיקון הכללי?
המונח "קדום" הוא לעולם ביחס לתפיסה הרווחת על העניין. אם כולם ידעו שרבי נחמן הוא זה שתיקן את התיקון הכללי, להביא מקור שמאה או מאתיים שנה אחריו חיזק את תקנתו לא נחשב מקור "קדום".השאלה האם יש מקור קדום, לא האם יש מקור קדום לרבי נחמן מברסלב
האם חכמי לבב מצאו מקור לכל דברי השל"ה הקדוש והאור החיים הקדוש וכו', לא שהם הם המקור.כבר נלאו חכמי לבב למצא לזה מקור ולא מצאו
והאם יש מרבותינו שנהגו לאומרו?
קטע ממנו הובא כאן:מתוך המכלול:
הרב שלמה משה עמאר - יצא בקריאה לומר את התיקון הכללי, ואליו הצטרפו הרב עובדיה יוסף והרב ראובן אלבז. (הובא בהוצאה שנייה של התיקון הכללי, על ידי מכון אב"ן שתייה).
והועתק גם בספריו "תומת ישרים" (כאן וכאן), ואשמח אם מישהו יכול להעלותם. . .“התיקון הכללי“ שהוא ליקוט של עשרה פרקי תהלים אשר נבחרו ע“י קדוש ה‘ הגה“ק רבי נחמן מברסלב זיע“א, כדי לתקן עון פגם הברית, שכיון שראה שהדורות נחלשו ואינם יכולים לעמוד בסדר הצומות וזעקתם, ותיקן להם מזמורים אלו, אשר כוחם יפה לתקן ענין זה עד גמירא, וזאת התורה היא כנגד כולם. וכבר נזכר שבחם של מזמורים אלו
בפי גדולי הדורות, וכו’ ומצוה לפרסם דבר זה, ובפרט בדורנו דור יתום זה, אשר הכוחות נחלשו, והמוחות נטשטשו, וההפקרות חוגגת, וחומת הבושה הוסרה, והכל פרוץ בעוה“ר, ואחר החטא שחטא, הלב גם המוח שוכנים בחסרות ובריקנות. ומזמורים אלו מתקנים וגם מעודדים, ועי“כ האדם קם ומתעודד, ומתחזק בישועת ה‘, ומחדש כנשר נעוריו, לעמוד ולהתמודד עם היצר הרע ואיספרווא דיליה, אשר עטים כעופות טורפים על האדם בעת חלישותו, ומיד כשרואים איזו ירידה או רפיון, לשם הם באים ופוערים לועם לטרוף בכל פה, ומעיקרי עבודתו, הוא להפיל את האדם לזרועות היאוש, כדי לשבור את רוחו, ולהתיש כוחו, ולהפיל עליו עצבות וקדרות, שהם אם כל חטא ועוון, ובפרט בעוון הרע הזה, אשר היצר מעלה את האדם עליות רקניות במעלות הדמיון והתוהו, ואשר אחריהם מתגלית האמת, ונופל עד באר שחת רח“ל. ומתוך ההליכה הקיצונית נופל מדחי אל דחי ואחריתו מי
ישורנו. ומזמורים אלו הם מעלים מרפא וגהה לנפש עייפה, ומדבקת שבריה אחת לאחת ידובקו, ע“י החיזוק והעידוד שבידיעה שגדולי עולם מעידים, שע“י הלימוד הזה נתקן מחסרונו ומעיוותו, ושב ורפא לו, וע“י זה תקותו מתעוררת, וכוחו מתרענן וקם בכוחות מחודשים לחזות בנועם ה‘, ולישר אורחותיו, ולבער מקרבו כל יאוש ולהרחיק העצבות, ולפנות לבו
שיהיה נכון להחזיק ברכת ה‘, היא השמחה המחיה את עצמותיו היבשות, להפיח בהם רוח חדשה וטהורה, אשר תרוממהו מעל כל המעשים וימצא נתיבות העולות אל מקום הקדש, ולהתחזק על הדבר בעוז ובחיל, כדי לזכות בסייעתא דשמיא המובטחת לכל הבאים ליטהר באמת.