המבטא של חניכי ישיבת כסא רחמים [מפוצל]

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
המבטא - הוא מבטא רגיל, ובתפלה בהגייה הספרדית הנכונה והאמיתית

שים את הרב מאזוז ליד הרב עובדיה, האם אין הבדל בצורת דיבורם?

99 אחוז מהספרדים לא מדברים כך אלא מדברים "רגיל", אז איך המבטא של כסא רחמים הפך לרגיל?

 
טענה פשוטה, יהודים מעולם לא עיקמו את לשונם כדי לדבר במבטא מסויים, ואדרבה בכל מדינה התרגלו לדבר במבטא גויי המדינה.
כי הם לא ידעו מה נכון
ואם יש יהודי שמלמד אותך ואתה חושב שהוא צודק
לפחות בק''ש ובתפילה תקרא כמו שצריך
 
הוברר שזה היה הפוך: צייתו לתורתו של אביו, רק שזה הזכיר לו שיש שאינם מצייתים, ונכנס בהם.
גם לפי הפרשנות הלא מכבדת שאתה מציג, עדיין מפני כבוד המת היה להם לנהוג לפי הדברים שהוא מסר נפש עליהם.
 
העיון - מרן הגרע"י ובנו הראש"ל הגר"ד יוסף אחריו אמרו שכינהו בדור האחרון "העיון התוניסאי", אבל זהו העיון הספרדי המקורי, ושכן היו לומדים בישיבת "פורת יוסף" וחכמי הספרדים. וכן העיד מרן הגרע"י בהסכמתו לספר "משמרות כהונה". ובתונס פשוט החזיקו ושימרו את העיון הספרדי. ומאוחר יותר כיאה וכראוי לישיבה ספרדית מלמדים את עיון זה בישיבה.

העיון הספרדי אכן משותף לארצות הספרדים ועדות המזרח, ובכל זאת יש שינויים דקים ביניהם.
 
אתה מעמיד ומקשה. ישנם הרבה מתלמידי ובוגרי "כסא רחמים" שאכן הם מבטאים "ח' וע' ללא לעגי שפה מודגשים

לא הבנת מה כתבתי, אכן ח' וע' אפשר לבטא ללא לעגי שפה מודגשים, ולא עליהם תלונתי (גם בקשר לתלמידי כסא רחמים). לפיכך אין כאן העמדה, ואין קושיה.
 
זו לא פרשנות, אלא עובדות פשוטות (לעיל יש וידאו מההספד).

וזה לא מכבד שאתה לא קורא ולא רואה על מה אתה מגיב.
הגבתי למה שכתבת אתה בתחילת האשכול ובאמת לא ראיתי את השתלשלות העניינים שחזרת בך.
וכיון שאין לי סבלנות לצפות בוידיאו, אז אני משער גרידא שלמה שיש כאלה שקוראים שהוא נכנס בחזנים, יש כאלה שיקראו לזה שפת דיבור תקנית לפי התנהגות סביבתם, ואז תנוח תשקוט הארץ.
 
זה שישנו מיעוט שעושה ההפך וכן שמעת זה לא גורע מהכלל

זה לא מיעוט, זה כולם, ולא באותיות הנ"ל אלא באותיות אחרות, באופן שכולי עלמא לא נוהגים בו, רק בפרשת "זכור" כשרוצים לצאת ידי חובת בעלי הנערווין.
 
אני לא יודע...

אם אתה לא יודע אז למה אתה מגיב באופן שכביכול הם כן מברכים על ההלל בר"ח?

ולא הבנתי מה רואים בצילום שהבאת, בשורה התחתונה הגר"מ מאזוז סובר שלא מברכים על ההלל בר"ח, ובכך אינו ממשיך את "מנהג הספרדים" אלא את הרב עובדיה שביטל מנהגים.
 
לדעתי יש גם יותר עומק בגערתו של הבן, כי הרי אבא שלו מסר נפשו על עניין זה, ולפני מיטתו אין מצייתים לתורתו של אביו, יש בזה זלזול, והבן רשאי לקנא לכבוד אביו.
כפי שהוכחתי לעיל
הוא לא גער במישהו ספיצפי אלא שיבח את החזן (העליתי הסרטה
 
אתה בא מספר סיפור, ואומר את עמדתך ועל ידה מנסה לשנות את דעת הקהל. אז פשוט באתי ואמרתי את דעתי (ששמעתי אותה אגב מהרבה אנשים), ומציע גם אותה...

מה שכתבת הוא בגדר שיח חרשים, אני כתבתי שתלמידי ישיבת כסא רחמים מעוררים גיחוך בקרב הקהל כאשר הם קוראים, ואתה הגבת שכאשר נתקעים אז מביאים תלמיד מכסא רחמים שיקרא. ולא מובן מה רצית לומר בזה, הרי פשוט שכאשר אין מי שיקרא, נותנים למי שיכול לקרוא. ובישיבה הזו מעודדים את כולם לקרוא, וכך יש הרבה שיודעים.. מה זה קשור למה שכתבתי?

ומה שכתבתי הוא לא "סיפור" אלא דבר פשוט שכל דבר משונה מעורר גיחוך.
 
זה דבר שפתאום אתה אומר. הנה מה שכתבת: "וכמה פעמים התארחו אצלנו חניכי כסא רחמים, קראו בתורה והיו ללעג וקלס ממש, עם מבטאם המשונה והמעושה". וזה לא משהו שנשמע בכלל לשון או סגנון של הגר"י (גם בהקלטות בשיחות סגורות...). ועוד שמה לעשות שבספרו כתב אחרת וכדלעיל. ועל ההמשך השבתי.

ושוב דו שיח של חרשים...

מה שכתבתי שהתארחו אצלנו פירוש הדבר אצלנו בבית הכנסת, וזה לא קשור לדברי הרב יצחק יוסף. זה מילים שלי. אני תוהה מה גרם לך לחשוב שזהו ציטוט מהרב יצחק יוסף.

ובספרו לא כתב אחרת, אלא באותו סגנון, ולהלן מה שציטטת בעצמך:

"עי' גם לראש"ל הגר"י יוסף שכ' בספרו ילקוט יוסף שמי שמבטא את הביטוי הנכון (כפי שהעיד שם שכן נוהג רבי אב'הו מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל) ואין זה נשמע מוזר, שכן ימשיך בכך. אך המשיך שמי שנשמע שפתו ולשונו מוזרה לא יעשה כן".
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית