עומק המושג
חבר
- הצטרף
- 20/4/25
- הודעות
- 34
על פי הסוד וודאי שגורע טפי והתפילה לא מתקנת, לא הבנתי אותך
התפילה לא צריכה לתקן שום דבר, יתכן שהיא גם מתקנת כל מיני דברים, אך אי"ז מעניינינו, אנחנו צריכים לקיים את ההלכה, הא ותו לא.
כתבנו כבר שלא תיתכן מחלוקת כזו, לא מובן
מצחיק. ברמה העובדתית - ודאי שיש מחלוקות בין הפוסקים למקובלים, רק טענתי שמחלוקות כאלו אינם מייצגות וויכוח בין ההלכה לקבלה.
כל המחלוקות הם מחלוקות גם בין הפוסקים הפשטנים, וכבר כתב המ''ב דבמחלוקת הפוסקים הקבלה תכריע
וכן דעת רוב ככל רבותינו שפוסקים להלכה כהאר''י גם נגד שאר הפוסקים, גם בענייני הלכה, חוץ מענייני חסידות, כמו י''ב חלות ובגדי לבן בשבת וכדו'
כגון לענין הנותן ליעף, מעין שבע במנין עראי ובליל פסח, תפילין בחול המועד, חיוב ברכות השחר, זמן תיקון חצות, ועוד
זוהי העמדה הידועה והמקובלת, אך מה נעשה שבלתי אפשר מושגית להחזיק בה, כיון שהקבלה נועדה להסביר את ההלכה ברובד מסוים ולא לנקוט בה עמדה, אם יש למקובל עמדה מסוימת בהלכה - זוהי עמדה הלכתית ועליו לנמקה באמצעות נימוקים הלכתיים.
ומדוע הדבר כל כך פשוט לי? א) מכיון שתורת הסוד נועדה לעבור בסוד ובלחישה, ואמורה להיות רק אצל תלמידי החכמים הגדולים, ולכן לא יתכן שיש בה קביעות הלכתיות שמעכבות, קביעות כאלו אמורות להיות חלק מהפשט ולא מהסוד. ב) משום שבכל הש"ס וספרות חז"ל לא מצינו שום דין ע"פ הסוד, האם אך מקרה הוא?
ומדוע הדבר כל כך פשוט לי? א) מכיון שתורת הסוד נועדה לעבור בסוד ובלחישה, ואמורה להיות רק אצל תלמידי החכמים הגדולים, ולכן לא יתכן שיש בה קביעות הלכתיות שמעכבות, קביעות כאלו אמורות להיות חלק מהפשט ולא מהסוד. ב) משום שבכל הש"ס וספרות חז"ל לא מצינו שום דין ע"פ הסוד, האם אך מקרה הוא?