למחוק מהסידורים דברים שהם לא כהוראת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
או שאתה לא הבנת, מרן הגרע"י זיע"א ראה בסידור - שהוא רכוש של הציבור - שכתוב בו לחזור, מכשול. ולכן סבר שמצוה לתקן אותו, כי זה תיקון ולא קילקול.
אחר המחילה מכת"ר, אבל זה לא משנה מה הוא סובר, אלא מה בעלי הסידור סוברים.
ואם זה כן משנה - כדבריך - אז אני מקווה שאתה מבין מה יהיו ההשלכות לדעה הזו, כשכל אחד ישחית ויהרוס חפצים שדוחים את שיטתו ההלכתית.
 
ההסבר הוא פשוט
קודם כל שם הנושא שדובר הוא על ברכת מעין שבע בפסח שחל בער"ש

ובנושא הזה הרי "לכו"ע" זה ברכה לבטלה ואין אפי' שיטה של ראשונים דס"ל לברך, וכן בכל האחרונים לא מצינו מי שכתב לברך ברכה זו.

משא"כ- "גזל" הרי זה רק מח' אם יש איסור גזל, וזה לא לכו"ע איסור דאו', ואולי אפי' דרבנן אין איסור, כי כל האיסור של גזל איתמר בגוזל נפשות אך לא בגזל ממון.

וכיון שכן- ברי דוחה שמא, יש לי פה איסור ודאי של ברכה לבטלה, לעומת זאת רק ספק איסור גזל, ולכן זה גובר.
''לכו''ע''...
 
אחר המחילה מכת"ר, אבל זה לא משנה מה הוא סובר, אלא מה בעלי הסידור סוברים.
אז כמה דברים שתדע על "בעלי הסידורים".

א. רובם בדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל. (וגם אם לא, יש סבירות גדולה שאחרי שתסביר להם שהדבר נוגע לאיסורי דאורייתא לפי מרן זצוק"ל יסכימו לתקן)
ב. רובם ככולם תורמים על מנת שהציבור יתפלל בסידורים שלהם ולא אכפת להם אם יחזרו בהמלך המשפט או לא.
ג. כל עוד לא אמרו בוודאות שאינם מסכימים לתקן בסידור, למה שלא נציל אנשים מאיסורי דאורייתא!?
 
אם הרב עובדיה אמר שאפשר להכנס לבית הכנסת או לביתו הפרטי של אדם ולמחוק פסק שהוא חושבו לטעות בלי רשות הבעלים, זו טעות!

כן זה המצב וכל הפלפולים לא ישנו את זה

ואני מציע לכל אחד לשאול כל רב וכל מו''צ זוטר רק לשנות את השמות ונראה מה יאמר
 
אז כמה דברים שתדע על "בעלי הסידורים".

א. רובם בדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל. (וגם אם לא, יש סבירות גדולה שאחרי שתסביר להם שהדבר נוגע לאיסורי דאורייתא לפי מרן זצוק"ל יסכימו לתקן)
ב. רובם ככולם תורמים על מנת שהציבור יתפלל בסידורים שלהם ולא אכפת להם אם יחזרו בהמלך המשפט או לא.
ג. כל עוד לא אמרו בוודאות שאינם מסכימים לתקן בסידור, למה שלא נציל אנשים מאיסורי דאורייתא!?
א. במקרה הזה, אז אה"נ שמותר, אולם ההסתייגות הזאת לא אוזכרה. [ובעלי הסידורים נסמכו על פוסקים אחרים שסברו שאין שום איסור דאורייתא].
ב. אני לא מתכוון להכנס לדיון על הקולות המוזרות האלה, ואני בספק אם גם במקרה רגיל של גזל היית מעלה את הטיעון הזה.
ג. אתה ורבותיך היחידים שסוברים שאלו א"ד, ובעלי הסידורים לא, ומילא דבריך אינם רלוונטיים.
ושים לב למה שהוספתי בעריכה.
 
או לביתו הפרטי של אדם ולמחוק פסק שהוא חושבו לטעות בלי רשות הבעלים
לא אמר כזה דבר.

כן זה המצב וכל הפלפולים לא ישנו את זה
הבאנו לעיל כמה הסברים לכך, אבל זה לא משנה.

[ובעלי הסידורים נסמכו על פוסקים אחרים שסברו שאין שום איסור דאורייתא].
מי אמר לך?
אתה מדבר על "העורכים" של הסידור שלא מעניין אותי הדעה שלהם.
אנחנו מדברים על "התורמים" של הסידור, שהוא שייך להם והטענות שהבאתי עונות גביהם.

ב. אני לא מתכוון להכנס לקולות המוזרות האלה, ואני בספק אם גם במקרה רגיל של גזל היית מעלה את הטיעון הזה.
ג. אתה ורבותיך היחידים שסוברים שאלו א"ד, ובעלי הסידורים לא, ומילא דבריך אינם רלוונטיים.
ושים לב למה שהוספתי בעריכה.
כפי שאמרתי, ה"גזל" שיש לדון פה זה כלפי "התורמים" וביארתי לעיל שרובם ככולם תורמים כדי שיתפללו בסידור, ולא אכפת להם מההלכות שכתובות בו. (וע"ע לעיל)
 
לא אמר כזה דבר.


הבאנו לעיל כמה הסברים לכך, אבל זה לא משנה.

מי אמר לך?
אתה מדבר על "העורכים" של הסידור שלא מעניים אותי הדעה שלהם.
אנחנו מדברים על "התורמים" של הסידור, שהוא שייך להם והטענות שהבאתי עונות גביהם.

כפי שאמרתי, ה"גזל" שיש לדון פה זה כלפי "התורמים" וביארתי לעיל שרובם ככולם תורמים כדי שיתפללו בסידור, ולא אכפת להם מההלכות שכתובות בו. (וע"ע לעיל)
אתה פשוט עונה לא לענין, אתה רוצה להשחית ולהרוס דברים ע"פ מה שנראה לך שהתורמים חושבים בלי שאתה יודע מי הם ובלי ששאלת אף אחד.
כל ההסברים המפולפלים והמוזרים שלך צועקים צביעות וסברות עקומות [סליחה].
אתה מבין מה אתה עושה??
ע"פ הסברות האלו כל אדם יוכל להשחית מה שלא נראה לו!
זה נזק עצום וחילול ה' עצום פי כמה, ואני ממליץ לך לחזור מהר מהטענות המשונות האלו.
ההלכה אינה רכושו הפרטי של אף רב, גם אם הוא הרב שלך, ולאף אחד אין זכות לגזול רכוש של מישהו אחר.
 
אתה פשוט עונה לא לענין, אתה רוצה להשחית ולהרוס דברים
זה לא נקרא לא "להשחית" ולא "להרוס".
זה "לתקן".
ע"פ מה שנראה לך שהתורמים חושבים בלי שאתה יודע מי הם ובלי ששאלת אף אחד.
רובם ככולם כך, אתה מוזמן לשאול אותם...
אני מבטיח לך שיגידו לך שתרמו זאת כדי שיתפללו בסידורים ולא מעניין אותם ההלכה שכתובה בפנים.
אתה מבין מה אתה עושה??
מציל אנשים מאיסורי דאורייתא...
ע"פ הסברות האלו כל אדם יוכל להשחית מה שלא נראה לו!
כגון...?
אם יש משהו שהציבור נכשל בו באיסורי דאורייתא ואני בטוח ב100% בכך למה לא לתקן!?
זה נזק עצום וחילול ה' עצום פי כמה, ואני ממליץ לך לחזור מהר מהטענות המשונות האלו.
אתה "ממליץ" למרן הגרע"י זצוק"ל לחזור מהטענות "המשונות" שלו...
ההלכה אינה רכושו הפרטי של אף רב, גם אם הוא הרב שלך, ולאף אחד אין זכות לגזול רכוש של מישהו אחר.
כמו שברור לכולם שאם יש טעות דפוס מותר לתקן, כל שכן וכל שכן פה שזה איסורי דאורייתא - ופשוט.
 
אני רואה שיש כאלו שיש להם בעיה להבין מה מתכוונים להגיד גם כאן וגם שכנגדו
זה שאמר 'לכו''ע' על מעין ז' ודרבנן על גזל התכוין לעקיצה, ומשום מה זה נראה שאביעד חשב שזה רציני. מה שאביעד כתב חריף על מרן כוונתו לו יצוייר שמרן היה אומר כאלו דברים לא היה צריך להצדיק אותו. כלומר לא כל דבר עקום יש מצוה ליישר אם זה דבר שברור לכל צורב (וגם לענקים שבדור כנודע) שהוא היפך דעת תורה. אז אחד מהשנים - או שמי שאמר את זה טועה, או שאותו גדול לא אמר את זה. וכוונת אביעד לכבד את מרן ולהוציא ממנו לעז כאילו הוא היפך דעת תורה. גם מה שהשיגו עלי שמרן בדברים חמורים לא חת ולא זע. אני מצפה לראות את בית הלל עושים הפגנות מול הבית של בית שמאי שמתירים צרת ערווה. זה פשוט לא לדעת מינימום במסורת ישראל והיסטוריה של מחלוקות בעם ישראל.
 
ה"גזל" שיש לדון פה זה כלפי "התורמים" וביארתי לעיל שרובם ככולם תורמים כדי שיתפללו בסידור, ולא אכפת להם מההלכות שכתובות בו.

תירוץ מדהים!

לתורמי הסידורים לא אכפת שמגיע בריון ומשחית להם את כל הסידור ע"י קשקוש גס בעט על המילים שצריך "להעלים"!

(כל זה לפני שדיברנו על תורמי סידורים מרוקאים שיש להם ענין מיוחד שמנהגי אבותינו ימשיכו, ואין שום היתר לגזול מהם על סמך "רוב").
 
זה לא נקרא לא "להשחית" ולא "להרוס".
זה "לתקן".

רובם ככולם כך, אתה מוזמן לשאול אותם...
אני מבטיח לך שיגידו לך שתרמו זאת כדי שיתפללו בסידורים ולא מעניין אותם ההלכה שכתובה בפנים.

מציל אנשים מאיסורי דאורייתא...

כגון...?
אם יש משהו שהציבור נכשל בו באיסורי דאורייתא ואני בטוח ב100% בכך למה לא לתקן!?

אתה "ממליץ" למרן הגרע"י זצוק"ל לחזור מהטענות "המשונות" שלו...

כמו שברור לכולם שאם יש טעות דפוס מותר לתקן, כל שכן וכל שכן פה שזה איסורי דאורייתא - ופשוט.
למרות שהתייאשתי מלהסביר לך דבר כה פשוט, ברצוני להבהיר מספר דברים:
1. לא אתה ולא רבותיך יגדירו מה תיקון ומה השחתה, את זה יגדירו בעלי הסידורים [אם זה העורכים \ התורמים \ הגבאים].
2. אין כזה מושג ואין כזו מציאות "כל התורמים", העובדה שלתורמים במקום מגוריך זל"מ, אינה פוטרת אותך מלשאול מקום מקום ותורמיו.
3. ההבדל בין טעות סופר לבין ת"נ, הוא שהראשונים נעשו בטעות ובחוסר שימת לב, ואילו האחרונים נעשו בכוונה תחילה ע"פ הוראת פוסקים אחרים.
 
תכף אעלה אבל מה זה משנה הויכוח הוא עקרוני האם ניתן להגיה בספרי הלכה נגד חרם הקדמונים או לא
 
א. רובם בדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל. (וגם אם לא, יש סבירות גדולה שאחרי שתסביר להם שהדבר נוגע לאיסורי דאורייתא לפי מרן זצוק"ל יסכימו לתקן)
ב. רובם ככולם תורמים על מנת שהציבור יתפלל בסידורים שלהם ולא אכפת להם אם יחזרו בהמלך המשפט או לא.
ג. כל עוד לא אמרו בוודאות שאינם מסכימים לתקן בסידור, למה שלא נציל אנשים מאיסורי דאורייתא!?

רוב הספרדים סומכים על הכשר "בית יוסף" ולא יודעים על הבעיות החמורות בהכשר זה. ובוודאי אם נסביר להם שמדובר באיסורי דאורייתא, הם יבינו.

גם רוב הספרדים סומכים על "היתר מכירה" ולא יודעים שלדעת הרבה פוסקים זה אסור, ואם היו מסבירים להם היו מבינים.

לכן כאשר רואים ספרדי תמים שקונה מוצרים בהכשר בית יוסף או פירות וירקות של היתר מכירה, מצווה להשמיד לו הכל, כדי להציל מאיסורי דאורייתא ודרבנן, ואין חשש גזל וצער וכפיית הדעה על כולם, שהרי בוודאי אם יסבירו להם יבינו.
 
לתורמי הסידורים לא אכפת שמגיע בריון ומשחית להם את כל הסידור ע"י קשקוש גס בעט על המילים שצריך "להעלים"!
וואו!!!
- איזה תיאור מפחיד...
למה לא לתאר זאת פשוט "להעביר פס על מילה אחת"?
(כל זה לפני שדיברנו על תורמי סידורים מרוקאים שיש להם ענין מיוחד שמנהגי אבותינו ימשיכו, ואין שום היתר לגזול מהם על סמך "רוב").
זה אמרתי במקו"א שוודאי בית כנסת שלם שכך הדרך שלו אין היתר לכך וגם זה לא יעזור.
 
תירוץ מדהים!
אני פשוט בהלם שבמקום לומר את הפשוט מכל, שהוא התכוין בהסכמה, וכמוש''כ הרב יצחק עצמו, מתחילים להתפתל בתירוצים מוזרים, ולפרשן שאכן כן מותר לתקן, זה אוירה אלימה, שעוברת לרחובותינו.

כל אחד שאומר דעה, צועקים, מרן, מרן, מרן,
עכשיו הגיע הזמן שלמחוק סידורים בלי הסכמה...

אכתוב את זה הכי עדין שאני יכול, לדעתי זה אדם שחושב שזה נורמלי לתקן דברים כאלה שלא בהסכמה, במסגרת היהדות זה שטות שצריכה טיפול נפשי. דחוף!!!!!!
ועדיף שעד אז שלא יסתובב ברחובות כי הוא מסוכן לציבור. אין גבול.
אין צורך לנרמל דברים לא נורמלים.
מתוך עיוות פרשנות של סיפור.
 
וואו!!!
- איזה תיאור מפחיד...
למה לא לתאר זאת פשוט "להעביר פס על מילה אחת"?

זה אמרתי במקו"א שוודאי בית כנסת שלם שכך הדרך שלו אין היתר לכך וגם זה לא יעזור.
לא הבנתי בשטיבלך ספרדי מותר ????
א''כ האם מותר גם לזרוק עלונים של רב שלא בדעתי לגניזה?
 
וואו!!!
- איזה תיאור מפחיד...
למה לא לתאר זאת פשוט "להעביר פס על מילה אחת"?

סיפר לי ת"ח אחד שתרם סידורים (לא לבית כנסת מרוקאי!) וזו היתה כוונתו, והיו הרבה מרוקאים שנהנו מהסידורים, ולאחר זמן קצר הכל הושחת ע"י בריוני המקום, באופן מכוער ביותר.
 
רוב הספרדים סומכים על הכשר "בית יוסף" ולא יודעים על הבעיות החמורות בהכשר זה. ובוודאי אם נסביר להם שמדובר באיסורי דאורייתא, הם יבינו.

גם רוב הספרדים סומכים על "היתר מכירה" ולא יודעים שלדעת הרבה פוסקים זה אסור, ואם היו מסבירים להם היו מבינים.

לכן כאשר רואים ספרדי תמים שקונה מוצרים בהכשר בית יוסף או פירות וירקות של היתר מכירה, מצווה להשמיד לו הכל, כדי להציל מאיסורי דאורייתא ודרבנן, ואין חשש גזל וצער וכפיית הדעה על כולם, שהרי בוודאי אם יסבירו להם יבינו.
לא דומה הנידון לראיה ולא מתקרב...
זה שרצית "להוציא קיטור" על ההיתר הברור של ההיתר מכירה זה לא דומה כלל וכלל.
 
סיפר לי ת"ח אחד שתרם סידורים (לא לבית כנסת מרוקאי!) וזו היתה כוונתו, והיו הרבה מרוקאים שנהנו מהסידורים, ולאחר זמן קצר הכל הושחת ע"י בריוני המקום, באופן מכוער ביותר.
לא קשור לנידוננו.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית