..
הגר"מ מאיה עונה: "מה הבעיה? אני מרשה לך! מה שכבר חתמתי אני לא חוזר אף פעם (המכתב שנחשף ב'כיכר השבת' ועורר סערה - לחצו כאן. ח"ב). את זה אתה יכול לפרסם. אין בעיה".
הנוסח המרכזי במכתב (מקריאים את המכתב. ח"ב): "בהיות וכבוד התורה מושפל עד עפר, וראשי השלטון גמרו אומר להתנגד לכל חוק דיחוי שלא יכלול מכסות או יעדים, ומבקשים לזנב בנחשלים כדרכו של עמלק ולהשיג הסכמה כאילו ניתן להתפשר על כאלו שאינם לומדים לשלחם לצבא ולאבדם משמירת התורה והמצוות, ושם שמים מחולל רח"ל. על כן חובתינו להעמיד הדת על תילה ולהבהיר נחרצות שאיסור הגיוס לצבא שווה לכל שומר תורה ומצוות, ואף ביחס לכל המסלולים הנקראים "חרדיים", מחמת שהצבא מביא בהכרח לקלקול והתדרדרות עד לעבירות החמורות שבתורה. ואבקש...". הוא כותב כל מילה שאני תמיד צועק. כתבתי "שמחתי לראות דעת כבוד תורתו, ושמחתי להיות זנב לאריות שאכן זוהי דעתי".
אחד מבני הבית: "לא, אבל פה כתוב שאסור שום חוק שיכלול יעדים לא להעביר".
הגר"מ מאיה: איפה כתוב?
אחד מבני הבית: "יעדים או מכסות, זה מה שמדברים כל הזמן לעשות יעדים, לא היה צד לעשות חוק בלי יעדים. פירוש הדברים, מי שלומד את המכתב, שאין מה לדבר איתם...".
הגר"מ מאיה: "אבקש מכת"ר שליט"א להצטרף עמנו - להורות בשער בת רבים כי על פי דעת התורה הקדושה אסור בהחלט להסכים או לקדם חוק הכולל יעדי גיוס".
אחד מבני הבית: "יעדי גיוס זה מה שדיברו כל הזמן..".
הגר"מ מאיה: "אני נגד יעדים בצורה פומבית! אני לא צועק כל הזמן שאסור לגייס?? "ילך לחוחים ולמדברות ולא יתגייס"!!".
אחד מבני הבית: "כן אבל שיהיה כתוב בחוק שיש יעדים זה לא אומר שהם מגייסים אותך..."
הגר"מ מאיה: "אז אני מסביר לך, אסור להתפשר אפילו על יעדים".
וכן אמר הגאון רבי יצחק יוסף בעצמו, דברים ברורים ביותר... בתחילת כהונתו כראשון לציון:
"יש לי ישיבה כבר הרבה שנים, בחור שלא לומד בישיבה - אני מאיים עליו, הוא יילך לצבא". "תלך, יש ישיבת הסדר, יש מקומות כאלו".
זה לא רלוונטי מה השתנה, כיום דעתו שאין להתגייס, אתה יכול לכתוב שדעתו "היתה" שיש להתגייס, אבל לא שזו דעתו, כי זאת כבר לא דעתו.מה השתנה מאז? הוקמו עוד מסגרות לחיילים חרדים על טהרת הקודש? הוקם גדוד חשמונאים?
מה שהשתנה, השתנה רק לטובה!
ברור שלא אכפת לך מה היתה דעתו לפני 10 שנים, כי דעתו לא מתאימה לך...
אבל אלה הדברים שיצאו מפיו!
כל יום משהו אחר?צודק, מאי נפק"מ שסותר עצמו מיניה וביה ובכל יום אומר משהו אחר? לא רלוונטי, נדפדף הלאה.
אגבעודם מדברים שלח לי מישהו באישי:
א. הוא מדבר על עוד נושאים ולא רק על הצבא.כל יום משהו אחר?
כבר כמה שנים אומר משהו מסויים, אתה שולף מהארכיון משהו מלפני למעלה מ12 שנה.
כאילו ו12 שנה זה פרק זמן שאנשים לא משנים דעה לא מגלים ידיעות נוספות.
אם ב12 שנה האחרונות דעתך נשארה אותו דבר בכל הנושאים זה אומר שלא עשית ב12 שנה האלו כלום.
12 שנה?כל יום משהו אחר?
כבר כמה שנים אומר משהו מסויים, אתה שולף מהארכיון משהו מלפני למעלה מ12 שנה.
כאילו ו12 שנה זה פרק זמן שאנשים לא משנים דעה לא מגלים ידיעות נוספות.
אם ב12 שנה האחרונות דעתך נשארה אותו דבר בכל הנושאים זה אומר שלא עשית ב12 שנה האלו כלום.
יש לך קישור של השיעור הנ"ל?12 שנה?
מה שאמר לפני כשנה שכחת?
אחפש בל"נ את העלון מהדו"קאמנם מחקו את זה מהשיעור שלו והוציאו עלון חדש,
אבל הציבור לא כ"כ טמבל.
יש לך ידיעה איזה פרשה השיעור? ושל איזה שנה?אחפש בל"נ את העלון מהדו"ק
כשהוא התחיל להציג עמדה של לוחם מלחמת הגיוס, באמירה המפורסמת שאמר 'נרד מהארץ', משפט אח"כ הוא סייג ואמר - 'מי שלא לומד חייב להתגייס, אין לו שום היתר לא להתגייס'יש לך ידיעה איזה פרשה השיעור? ושל איזה שנה?
לא הייתי סומך על ערוץ 7עודם מדברים שלח לי מישהו באישי:
אם נדייק הוא לא אמר מפורשות שגם מי שלא לומד לא הולך לצבא, אלא אמר שמי שלא לומד - שיתחיל ללמוד...!ראית שסתר את זה?
דהיינו- שהיום הוא אומר אף מי שלא לומד שלא ילך?
שקר וכזב!!!וזה המהדורא לאחר התיקון, ולאחר השמטת הקטע מהההסרטה:
לא הבנתי מי עשהמה לא יעשו בשביל לעוות את דבריו?
שקר וכזב!!!
בעלון חלו בו ידיים זרות... וכבר כתבתי שהיתה ע"ז סערה בזמנו
זה אותם ידיים זרות שחלו בילקוט יוסף?בעלון חלו בו ידיים זרות...
מצורף קישור, דקה 1:44 והלאה. תביא היכן סייג את דבריו אותם אתה תוקף שוב ושוב.:כשהוא התחיל להציג עמדה של לוחם מלחמת הגיוס, באמירה המפורסמת שאמר 'נרד מהארץ', משפט אח"כ הוא סייג ואמר - 'מי שלא לומד חייב להתגייס, אין לו שום היתר לא להתגייס'
מצורף קישור, דקה 1:44 והלאה. תביא היכן סייג את דבריו אותם אתה תוקף שוב ושוב
לא מדוייק, זו הלשון שנכתבה בעלון הנ"ל "ואני מדבר בעיקר על בני הישיבות שב"ה זכו ולומדים תורה כל היום, להבדיל מאותם מיעוט מקרב הציבור שלנו שלא לומדים תורה שאסור להם בתכלית האיסור להיפטר בתירוצים של ׳תורתו אומנותו׳ והם כשאר העם שאינם לומדים".אני לא יודע למה @יעקבי התכוון, אבל בשיעור השבועי הופיעה הבהרה שלדעת הרב אסור בתכלית האיסור להשתמט מצה"ל אם אינו לומד.
חבל שמגיבים לפני שקוראים את ההודעה,מצורף קישור, דקה 1:44 והלאה. תביא היכן סייג את דבריו אותם אתה תוקף שוב ושוב.:
ולאחר השמטת הקטע מהההסרטה:
תלוי באיזה מהדורה של העלון, כמו הילקו"י שתלוי במהדורות.אבל בשיעור השבועי הופיעה הבהרה שלדעת הרב אסור בתכלית האיסור להשתמט מצה"ל אם אינו לומד.
לא מדוייק, זו הלשון שנכתבה בעלון הנ"ל "ואני מדבר בעיקר על בני הישיבות שב"ה זכו ולומדים תורה כל היום, להבדיל מאותם מיעוט מקרב הציבור שלנו שלא לומדים תורה שאסור להם בתכלית האיסור להיפטר בתירוצים של ׳תורתו אומנותו׳ והם כשאר העם שאינם לומדים".
כתב שחייבים להתגייס?!
כתב שאסור להם להשתמש בתירוץ של תורתו אומנותו (יש ע"ז מכתב מאביו זיע"א, איך משתמשים בנוסח זה של תורתו אומנותו שנאמר על רשב"י), והם כמו שאר העם. שאר העם חייבים להתגייס ע"פ התורה למקום שיש שם בעיות בקדושה?!