משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
מפורש בבאה"ל ר"ס קעח שמחדר לחדר לא הוי שינוי מקום
וכ' האחרונים דבזמנינו זה ק"ו, כיון שאין רגילים לשבת במקו"א וזה עוד לפני עידן הפל' הנייד
פשוט וברור, שכיון שידעו שיצטרכו לילך למטבח ליטול ידיים, לית מי דיימר דהוי שינוי מקום. וצע"ג בצע"ר.
 
רוב הרשימה אינה מדויקת כלל, ויש שמה עירבובי דברים שאינם קשורים לענין קבלת הוראות מרן, והרבה מהמקורות שם זה חכמים שכ' בשבחו של מרן, ובמקומות אחרים חולקים על מרן כגון שמחמירים נגד מרן, ומצטטים מדבריהם חצאי אמיתות.
ויש דוגמאות רבות לכך.
אנקוט אחת.
משתמשים בחקרי לב להשביח מקחו של מרן, בעוד שהחק"ל עצמו בעשרות מקומות מחמיר נגד מרן, ולא הבינו דבריו כלל ורק מעתיקים חצאי דברים.
וכן בעוד עשרות מגדולי רבותינו.
משתמשים בהגר"ח פאלגי' להסביר כמה קיבלנו הוראות מרן, ולא האריז"ל, ומצטטים דברים בשמו שלא עושים כמו המקובלים, וזה חוזר ע"ע בהרבה מקומות,
אבל מה לעשות שהגרח"פ אוחז בבירור שקיבלנו הוראות האריז"ל יותר ממרן, ורק "שאר מקובלים" לא עושים כמותם,
ויש בגליון ספרי הערות למכביר על ס' זה המלא בשגיאות הסיטוריות עובדתיות חמורות.
וראה במאמר המצורף בתוך דבריו
 

קבצים מצורפים

גם הרב עובדיה כתב תחת כל עץ רענן שקיבלנו הוראות מרן וחלק עליו הרבה או נטה מדבריו.
הכוונה שזה הקו הכללי אבל לפעמים לפי דעת תורה אפשר לחלוק.
 
וראה במאמר המצורף בתוך דבריו
טענות קשות וחמורות מאוד
שעיקרן הכחשת העובדות של הה"כ.
האם יש תגובה רשמית לזה בדברי הה"כ?
אכן יש תגובה רשמית לגבי הטענה על מהר"י מינץ בילקו"י הלכות שבת סימן רע"א פ"ו עמ' רל"ז-רל"ח
כמדומני שהובא כאן בפורום באיזהו מקומן
 

קבצים מצורפים

קבצים מצורפים

השיעור השבועי כי תשא תשפה.png

ומש"כ הרב יצחק דבכה"ג שאשכנזי שתה בהפסקות ומברך נפשות עונה אמן משום שיש ס"ס, ואף שלדידן זה ברכה לבטלה, לכאו' צע"ג עד מאוד מה שטוען לפ"ז שאין עונין אחר אשכנזי שמברך על ההלל בר"ח, דהתם ג"כ יש ס"ס, שמא כמ"ד שמברכין ושמא כמו הסדר היום שבכל מקרה שיש למברך על מה לסמוך עונין אחרין אמן וכמ"ש הסדר היום (עמ' קג) ומרן הגרב"צ באור לציון בכמה מקומות והגרי"ח סופר בספרו כרם יעקב (עמוד קא)
ולפום ריהטא לא ידעתי מקום לחלק בזה, ובפרט שהחידוש הגדול שאין עונים אמן אחרי מי שאינו סובר כמוני להלכה הוא לא נמצא בספרים קדומים והוא חידוש של הגר"ע יוסף, וא"כ ק"ו בן בנו של ק"ו שיש לעשות ס"ס ולענות אמן.
ולית נגר ובר נגר דיפרקיניה.

קיבלתי מאת הגאון המופלא רבי נר אבי דוד שליט"א.

עריכת מנהל: למעבר לאשכול הבא לחץ כאן
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית