לחצו כאן – תרומה לשמואל

דעת הגאון רבי משה צדקה שליט"א בענין פאה

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דוד כהנא
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

דוד כהנא

חבר חדש
הצטרף
26/1/25
הודעות
24
האם משהוא יודע מה דעת הראש ישיבה שליט"א בענין הפאה ?
אם כן נשמח שיעדכן כאן
תודה רבה
 
חכם משה שליט"א היה לומד חברותא עם מרן ראש הישיבה שליט"א בישיבת 'מיר', וכשפתח את הכולל של ישיבת 'קול יעקב', חכם משה עבר עם מרן שליט"א לכולל הנ"ל ונמנה עם מיסדיו.

כמו כן ידוע על חכם אליהו בקשי דורון זצ"ל, חכם יעקב יוסף זצ"ל ועוד רבים וטובים מפארי הכולל הנ"ל.

ומרן שליט"א מעודד לבישת פאות.
 
פשוט שהוא אוסר
שכידוע ביטל דעתו מכל וכל למרן רבנו היבי"א
והוא מתבטל אליו בכל רמח אבריו ושס"ה גידיו
ומעולם לא יעיז לחלוק עליו
 
פשוט שהוא אוסר
שכידוע ביטל דעתו מכל וכל למרן רבנו היבי"א
והוא מתבטל אליו בכל רמח אבריו ושס"ה גידיו
ומעולם לא יעיז לחלוק עליו
ולכן הוא מניח תפילין דרש''י ור''ת ביחד כהבן איש חי.
חלומות נעימים.
 
ולכן הוא מניח תפילין דרש''י ור''ת ביחד כהבן איש חי.
חלומות נעימים.
שקר אתה דובר!!!
אינו מניח ב' תפילין כהבא"ח ורק תפילין ר"ת אחר התפילה כמו מרן!!!!
ומי שאמר לעולמו די יאמר לחלומותיך די!!!!
 
אני מכיר כלותיו ונכדותיו ההולכות עם פאה.
כולם? או חלק מהם?
ובכל מקרה ידוע המעשה על הסטייפלער.

כאשר בא לפניו אברך וביקש להוציא גילוי דעת להיתר לפאה נכרית, סירב בתוקף להורות היתר בדבר. וכששאל אותו, ומה עם נכדותיו של הרב היוצאות בפאה נכרית ענה הגר"י קנייבסקי – "אל תקח מהן ראיה כל עיקר, כי הן לא שאלו אותי בזה ואין כאן מעשה רב ולא כלום". [דת משה וישראל עמ' י"ח]
 
שכידוע ביטל דעתו מכל וכל למרן רבנו היבי"א
והוא מתבטל אליו בכל רמח אבריו ושס"ה גידיו
ומעולם לא יעיז לחלוק עליו
מחאה בכבוד תלמיד חכם !
אם חלילה הנ"ל צודק מחקת את כל גדולתו ועוצמתו של רבינו שליט"א
כל כוחו של ת"ח שהוא אינו מבטל דעתו כלל אלא אומרה ברמה !
ואם יהין מאן דהוא לומר שת"ח פלוני "לא יעיז לחלוק על ת"ח אלמוני", הרי הוא עוקר את שלשלת התורה מדור לדור.

מקווה שיצאתי ידי חובת מחאה.
 
פשוט שהוא אוסר
שכידוע ביטל דעתו מכל וכל למרן רבנו היבי"א
והוא מתבטל אליו בכל רמח אבריו ושס"ה גידיו
ומעולם לא יעיז לחלוק עליו
ולכן מוסר כל מוצ"ש שיעור בבן איש חי ולא שיעור בחזון עובדיה.
 
בקובץ אור תורה תשרי תשנ"ב הועתק מכתב רבי יהודה צדקה: "אין לבטל שידוך על זה, וכן אין לגרום למחלוקת על זה". גם לא אסר בפועל אלא כתב במכתב אחר שאין דעת חכמים נוחה מזה (כנראה היכן שלא נהוג). ומסתבר שבנו רבי משה לא אוסר יותר ממנו.
 
לא מבין מה האינטרס של @ספיר ויהלום (וכל שם וחניכא דאית ליה) להטריל כל פעם [וקיצרתי במקום שהיה ראוי להאריך מפני כבוד תורתו כי יקר הוא, ותמה אני שיש כאלה שבגלל שהם משתמשים בניק עלום (לפי דעתם) הם כותבים דברים שלא היו אומרים ואכמ"ל]

בעיקר השאלה, שמעתי מהחכם שליט"א שיש בזה "מחלוקת", ועל כן גם המתירים יאסרו פאות ארוכות שאינם צנועות. [בל"נ אחפש ציטוט מדוייק אם חשוב].
וידוע לי על מקרה של נערה רווקה שהגיעה לפרקה והתעכבה בגלל שהתעקשה שלא לחבוש פא"נ, וכאשר שלחה שוב ושוב לבקש ברכה, בשלב מסויים החכם שליט"א שלח שתשאל זאת רב מסויים, והרב הזה מוכר כמיקל בנושא, וכמובן שאין ללמוד ממקרה למקרה אבל את הרעיון הבנו
 
בעיקר השאלה, שמעתי מהחכם שליט"א שיש בזה "מחלוקת", ועל כן גם המתירים יאסרו פאות ארוכות שאינם צנועות. [בל"נ אחפש ציטוט מדוייק אם חשוב].
במכתב שהעליתי לעיל משמע שכן דעתו קצת.
פשוט שהוא אוסר
שכידוע ביטל דעתו מכל וכל למרן רבנו היבי"א
והוא מתבטל אליו בכל רמח אבריו ושס"ה גידיו
ומעולם לא יעיז לחלוק עליו
ולכן מוסר כל מוצ"ש שיעור בבן איש חי ולא שיעור בחזון עובדיה.
לא מבין מה האינטרס של @ספיר ויהלום (וכל שם וחניכא דאית ליה) להטריל כל פעם [וקיצרתי במקום שהיה ראוי להאריך מפני כבוד תורתו כי יקר הוא, ותמה אני שיש כאלה שבגלל שהם משתמשים בניק עלום (לפי דעתם) הם כותבים דברים שלא היו אומרים ואכמ"ל]
נראה לי הלשון של @ספיר ויהלום קצת מוגזמת.
אבל הרעיון מובן שהוראותיו בדרך כלל ע"פ מרן הרב עובדיה זצוק"ל וכנראה גם בדבר זה כך דעתו.
וזה כמו שנשאל מה דעת הרב דוד יוסף שליט"א בנושא.

(נ.ב - אני לא באמת יודע האם בכל ההלכות מורה כמו מרן הגרע"י זצוק"ל, אבל רק הסברתי את כוונתו)
 
(נ.ב - אני לא באמת יודע האם בכל ההלכות מורה כמו מרן הגרע"י זצוק"ל, אבל רק הסברתי את כוונתו)
אין עניין לערוך את התשובה לשאלתי,
אלא הדובר אמת יענה את זה כתשובה לשאלה, ודו"ק.
וכמעשהו בראשונה כן בשניה ואכמ"ל.
 
כאשר בא לפניו אברך וביקש להוציא גילוי דעת להיתר לפאה נכרית, סירב בתוקף להורות היתר בדבר. וכששאל אותו, ומה עם נכדותיו של הרב היוצאות בפאה נכרית ענה הגר"י קנייבסקי – "אל תקח מהן ראיה כל עיקר, כי הן לא שאלו אותי בזה ואין כאן מעשה רב ולא כלום". [דת משה וישראל עמ' י"ח]

פשוט שאין ראיה מנכדות, וגם לא חסר נכדות של הגר"ע יוסף שהולכות עם פאה.

אבל במעשה עם הסטייפלר ערבך ערבא צריך. רוב ככל הסיפורים שיוצאים מתחת ידיהם הם שקר וכזב. ועצם המעשה ב"נכדותיו" הוא תעמולה שקרית כי אשתו היתה חובשת פאה.

ואם החזון איש סבר שפאה עדיפה ממטפחת, והסטייפלר אחז שהחזו"א הוא מרא דאתרא, פשוט שלא היה פוסק אחרת.
 
הסטייפלר כותב מפורש באגרותיו שהפאה היא מותרת, אינני זוכר מקור מדויק, עיין קרנא דאיגרתא כרך ב'
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית