פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם הנושא יוזם הנושא זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ויש כאלה להיפך שהחליטו שהר' ללוש הוא יודע הכל, וכל מה שהוא אומר זה כמשה מפי הגבורה

בקיצור הכל לפי המתבונן
אני איש פשוט בניגוד לת"ח פה.
ואם עומדים מולי רבנים גדולים ונכבדים כהרב עמאר והרב אברהם יוסף והם אומרים כשר ואיזה רב שאיני מכירו אומר אסור.
אני הולך אחרי שני הרבנים המוכרים. אני לא מחפש לי רב כל יומיים.
הרי נניח שאם הרב דוד יוסף היה אומר מותר היו כולם עוצמים עיניים. אז זה רק שאלה של נאמנות. וכל חטאו של הרב ללוש שהוא בר מינן תלמיד של האח שלא מוחזק.
 
ואם עומדים מולי רבנים גדולים ונכבדים כהרב עמאר והרב אברהם יוסף והם אומרים כשר ואיזה רב שאיני מכירו אומר אסור.
אני הולך אחרי שני הרבנים המוכרים. אני לא מחפש לי רב כל יומיים.
עדיין לא קלטת שהם לא דיברו על מה שהוא דיבר.
הוא מעלה חששות חדשים שהם לא התייחסו אליהם.

יש כאן ויכוח בין הרב ללוש לרב אלבה האם העוגיות כשרות או חמץ. זה כל הענין.

אם היה כתוב בהשגחת הרב ללוש - לחיי, אבל ההשגחה שכתובה שם לא משקפת את הבעיות האמיתיות שיש, והיא לא משגיחה עליהם כלל.
 
עדיין לא קלטת שהם לא דיברו על מה שהוא דיבר.
הוא מעלה חששות חדשים שהם לא התייחסו אליהם.

יש כאן ויכוח בין הרב ללוש לרב אלבה האם העוגיות כשרות או חמץ. זה כל הענין.

אם היה כתוב בהשגחת הרב ללוש - לחיי, אבל ההשגחה שכתובה שם לא משקפת את הבעיות האמיתיות שיש, והיא לא משגיחה עליהם כלל.
אם היית כימאי ניחא.
אבל אתה לא.
בהצלחה.
 
אני איש פשוט בניגוד לת"ח פה.
ואם עומדים מולי רבנים גדולים ונכבדים כהרב עמאר והרב אברהם יוסף והם אומרים כשר ואיזה רב שאיני מכירו אומר אסור.
אני הולך אחרי שני הרבנים המוכרים. אני לא מחפש לי רב כל יומיים.
הרי נניח שאם הרב דוד יוסף היה אומר מותר היו כולם עוצמים עיניים. אז זה רק שאלה של נאמנות. וכל חטאו של הרב ללוש שהוא בר מינן תלמיד של האח שלא מוחזק.
אם היה מחלוקת בעניין ספציפי אתה צודק.
אבל אם רב גדול אומר לך שאין בעיה לצאת לחו"ל לצורך פרנסה, וכשאתה בא לצאת לאוקראינה יבוא אדם אחר (אפי' לא רב ואפי' חילוני) ויגיד לך שזה סכנה ואל תצא לשם, אתה תגיד לי: "אני שאלתי את הרב והוא אמר שמותר לי לצאת לחו"ל"?!
הרי הרב אמר לך מצד עצם היציאה לחו"ל, אבל האדם הזה בא ומתריע שיש סכנה מבחינה אחרת. ואה"נ, אם הרב ישמע ע"ז יתכן שגם הוא יצטרף.
ואמנם יתכן שמה שאותו אחד אומר שזה סכנה זה בגלל שיש קורונה וכד', ורבך בכ"ז יגיד לך שזו לא סכנה מצויה ואתה לא צריך לחשוש וכד'.
אבל כל זמן שרבך לא קיבל וענה על הטענה של הסכנה, לא שייך להעמיד את הרב מול אותו אדם שהזהיר על הסכנה.
 
עדיין לא קלטת שהם לא דיברו על מה שהוא דיבר.
הוא מעלה חששות חדשים שהם לא התייחסו אליהם.

אז בבקשה, כהן היקר, במקום לחזור ולטחון את המצה עשירה, בבקשה, תפנה להגרש"מ עמר ותראה לו את המאמר של הרב עידו אלבה הנ"ל.

[מלבד שיש לשער שהרב עידו אלבה העביר את הממצאים החדשים שלו להגרש"מ, כיון שהגרש"מ נתעסק בעניין זה בספריו וכידוע, ובכ"ז הגרש"מ גם השנה בשיעורו אמר שמותר לאכלם.

אבל כיון שכ"כ כואב לה"ה כהן שעם ישראל נכשל באיסורי חמץ בפסח, אבקש שבכ"ז יפנה להגרש"מ, וזכות הרבים תלויה בך]
 
מובא במעשה רב בשם הגר"א שיש ענין לאכול חמץ מיד במוצאי חג הפסח
שאל אותי יהודי יקר במוצ"ש השבוע, היות וקשה טכנית לרוץ לקנות חמץ מיד עם צאת החג, האם יכול להסתפק באכילת עוגיות פפושדו לקיים את ענין אכילת חמץ מיד בצאת הפסח (ע"פ הגר"א)
השבתיו דיש לחוש לחמץ שעבר עליו הפסח שאסור בהנאה ...
 
מובא במעשה רב בשם הגר"א שיש ענין לאכול חמץ מיד במוצאי חג הפסח
שאל אותי יהודי יקר במוצ"ש השבוע, היות וקשה טכנית לרוץ לקנות חמץ מיד עם צאת החג, האם יכול להסתפק באכילת עוגיות פפושדו לקיים את ענין אכילת חמץ מיד בצאת הפסח (ע"פ הגר"א)
השבתיו דיש לחוש לחמץ שעבר עליו הפסח שאסור בהנאה ...
פשוט כך
ואף שכ' המ"ב דכל שיש שיטה לסמוך עליה מותר באכילה, [כמודמה, או בהנאה] כאן זה לא ויכוח הלכתי אלא מציאותי.
ופשוט.
וכבר זכינו לבער זה בפסח עצמו שנה שעברה במקהלות עם בס"ד והיה קידוש ה' גדול.
 
מובא במעשה רב בשם הגר"א שיש ענין לאכול חמץ מיד במוצאי חג הפסח
שאל אותי יהודי יקר במוצ"ש השבוע, היות וקשה טכנית לרוץ לקנות חמץ מיד עם צאת החג, האם יכול להסתפק באכילת עוגיות פפושדו לקיים את ענין אכילת חמץ מיד בצאת הפסח (ע"פ הגר"א)
השבתיו דיש לחוש לחמץ שעבר עליו הפסח שאסור בהנאה ...
הכי טוב זה למכור את זה לגוי, ואז אני חושב שגם מי שמחמיר לא למכור חמץ לגוי, יוכל לסמוך ע"ז.
 
אם אני זוכר נכון, יש לזה התייחסות ביביע אומר. אך אינו לפניי כעת
להד"מ, בענין הפפושדו.
יש למרן תשובות חזקות להתיר הכשר תנור בהגעלה במקום ליבון, ויש שם גדלות עצומה של מרן שאכמ"ל.
אבל לא בענין זה.
 
מובא במעשה רב בשם הגר"א שיש ענין לאכול חמץ מיד במוצאי חג הפסח
שאל אותי יהודי יקר במוצ"ש השבוע, היות וקשה טכנית לרוץ לקנות חמץ מיד עם צאת החג, האם יכול להסתפק באכילת עוגיות פפושדו לקיים את ענין אכילת חמץ מיד בצאת הפסח (ע"פ הגר"א)
השבתיו דיש לחוש לחמץ שעבר עליו הפסח שאסור בהנאה ...
וחשש ביזוי ת"ח ודאי קיימת בהידור.
 
וחשש ביזוי ת"ח ודאי קיימת בהידור.
לעשות כמו רוב ככל גדולי הדור זה ביזוי ת"ח.
יש לכם תורה חדשה.
הלא כל אדם גדול שתשאל מכל חוג יאמר לך בדיוק כך אם זה הגר"נ קרליץ ואם זה כל מורה הוראה אחר מכל בית הוראה שקיים. חוץ מתלמידי - הגר"ש עמאר בלבד.
אגב,
לא שמת לב שרבך הרב יצחק לא מדבר על זה.
והבן היטב כי הרבה יש להבין.
 
לעשות כמו רוב ככל גדולי הדור זה ביזוי ת"ח.
יש לכם תורה חדשה.
הלא כל אדם גדול שתשאל מכל חוג יאמר לך בדיוק כך אם זה הגר"נ קרליץ ואם זה כל מורה הוראה אחר מכל בית הוראה שקיים. חוץ מתלמידי - הגר"ש עמאר בלבד.
אגב,
לא שמת לב שרבך הרב יצחק לא מדבר על זה.
והבן היטב כי הרבה יש להבין.
היה מרה כך, לא היה מזלזל כך.
 
אם אני זוכר נכון, יש לזה התייחסות ביביע אומר. אך אינו לפניי כעת
יש למרן תשובות חזקות להתיר הכשר תנור בהגעלה במקום ליבון, ויש שם גדלות עצומה של מרן שאכמ"ל.
אבל לא בענין זה.
איני מדבר על מרן היביע אומר
כי ידוע שהוא מתיר ליבון קל בתנור

אבל דיברתי על החוששים, שלא סומכין על היתרו [והם רבים] ובפרט בענייני פסח שזה יותר חמור, ובפרט תנור תעשייתי שהוא עוד יותר מסובך

כך שגם אם ביביע אומר מתיר זאת, רבים נמנעים מהיתר זה
 
אני איש פשוט בניגוד לת"ח פה.
ואם עומדים מולי רבנים גדולים ונכבדים כהרב עמאר והרב אברהם יוסף והם אומרים כשר ואיזה רב שאיני מכירו אומר אסור.
אני הולך אחרי שני הרבנים המוכרים. אני לא מחפש לי רב כל יומיים.
הרי נניח שאם הרב דוד יוסף היה אומר מותר היו כולם עוצמים עיניים. אז זה רק שאלה של נאמנות. וכל חטאו של הרב ללוש שהוא בר מינן תלמיד של האח שלא מוחזק.
איזה רב שאינני מכירו...
שמעת על הגר"א בקשי דורון והגר"מ אליהו והג"ר יעקב יוסף?
הרב אופיר מלכא, מכיר?
כי אני שמעתי עליהם.
 
איזה רב שאינני מכירו...
שמעתי על הגר"א בקשי דורון והגר"מ אליהו והג"ר יעקב יוסף?
הרב אופיר מלכא, מכיר?
כי אני שמעתי עליהם.
הוא סומך על מרן הרב עובדיה, ובנושא החדש שהתעורר מאיזה רב שאינו מכירו אינו מתרגש.
 
ראשי תחתית