שלום רב לידידי הרב משיב כהלכה, היכן ראיתי חציפות בדבריו? הוא רק כתיו שיש רבים שלמדו וכך הבינו וכי זו חוצפה להבין אחרת?
לפי דבריך הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שקרן?מי שלומד את הסוגיא ואו' שקשה להתיר,
או שהוא שקרן,
או שהסוגיא אצלו הכוונה ליבי"א והילקוט יוסף פה זה מתחיל פה זה נגמר,
הרב עובדיה יכול להגיד את דעתו וזכותו אבל להגיד שאין מי שמתיר תפתח ספרים ותראה מה כתוב?לפי דבריך הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שקרן?
מן הסתם אם הייתה שואלת את הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מורה לה ללכת עם מטפחת האם הרב עובדיה יוסף היה "רע לב"?אין שום דבר בעולם שיכול לחייב אשה לשבת בשמחה משפחתית כשכולם עם פאות ורק היא עם מטפחת,
אין ולא יהיה, זה רוע לב מאין כמוהו,
שאלתי אם הוא שקרן? [כך יוצא מדבריך]הרב עובדיה יכול להגיד את דעתו וזכותו אבל להגיד שאין מי שמתיר תפתח ספרים ותראה מה כתוב?
לפי דבריך הרב עובדיה יוסף זצוק"ל שקרן?
הוא לא דעת יחיד ואין זה משנה וכי החזון איש כשפסק דעתו לשואל אפילו שהיה דעת יחיד באיזה דברים היה רע לבלהשליט את פסק הרב עובדיה על הציבור בכוח בציבור שלא בהכרח קיבל פסקיו, ובעיקר בהלכה שהוא כמעט דעת יחיד, זה רוע לב
כשרב מורה משהו מורה לפי דעתו אבל כשאתה בא מהצד אתה צריך להתחשב בכל הדעות ולכן ההיתר די ברור,מן הסתם אם הייתה שואלת את הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מורה לה ללכת עם מטפחת האם הרב עובדיה יוסף היה "רע לב"?
איזה עוד פוסקים בדורנו אוסרים פאות מכל וכל חוץ מהרב משה לוי והרב עובדיה??הוא לא דעת יחיד
הוא לא דעת יחיד ואין זה משנה וכי החזון איש כשפסק דעתו לשואל אפילו שהיה דעת יחיד באיזה דברים היה רע לב
לא הפוסק רע לב אלא זה שכופה את פסקיו על כולם,הוא לא דעת יחיד ואין זה משנה וכי החזון איש כשפסק דעתו לשואל אפילו שהיה דעת יחיד באיזה דברים היה רע לב
שאלתי אם היה שקרן זה שהביא דעת האוסרים כן דרכו הרבה פעמים שזו מסקנתו לחזק הפסק מן הסתם למד הדברים היטב וידע דברי הפוסקים שהרי יצא בתוקף על רבים. להגיד על מי שמבין אחרת שקרן זה תעמולתי לא פחות.רק להעיר שהגר"ע יוסף לא נחית לסוגיא כלל, אלא אסף את דברי הפוסקים האוסרים ותו לא, וכמעט לא דן בדבריהם.
ואדרבה, אם מצינו שדן בדבריהם הרי זה לקולא... כגון שדן והסיק שאין איסור משום שערות מת, ודן והסיק שאין לאסור משום שנראית כבתולה, ודן והסיק להתיר לגרושה ואלמנה.
ומכל הסתירות בדבריו מוכח בבירור לכל בר דעת שאם היה רוצה להתיר היה מתיר בשופי, אבל הוא לא רצה להתיר לכלל ישראל כי להרגשתו היה בזה חוסר צניעות. ומאידך גיסא התיר בקלילות במקרים פרטיים (אם הגבר לא רצה והאשה רצתה).
וידועה דרכו של הרב זיע"א כמה התחשב בדעות החולקות עד כדי שאחרים רואים בו התגמשות יתר (ע"ע לוטו ועוד רבים ואכמ"ל)לא הפוסק רע לב אלא זה שכופה את פסקיו על כולם,
הרב עובדיה כפוסק זכותו להביא את דעתו,שאלתי אם היה שקרן זה שהביא דעת האוסרים כן דרכו הרבה פעמים שזו מסקנתו לחזק הפסק מן הסתם למד הדברים היטב וידע דברי הפוסקים שהרי יצא בתוקף על רבים. להגיד על מי שמבין אחרת שקרן זה תעמולתי לא פחות.
אתה לא דברת בהודעתך הקודמת על לכפות דעה על כולם אלא לפסוק לאשה מסוימת. אתה רוצה לבאר דבריך הכל טוב אבל אופן הצגת הדברים היה תעמולתי לא פחות מאלו שאתה טוען נגדם.לא הפוסק רע לב אלא זה שכופה את פסקיו על כולם,
אתה לא דברת על מי שבא מהצד אלא כתבת ש"הרב עובדיה כפוסק זכותו להביא את דעתו השקרן זה מי שבא מהצד ואו' אין מי שמתיר ומי שהולכת עם פאה אין לה על מי לסמוך זה שקר,
זקר זה להגיד משהו לא נכון,
להגיד שאין על מי לסמוך זה שקר שחור על גבי לבן,
אם מישהו מחר יגיד שאין שום דעה שמתירה קטניות,
תגיד לי אתה מה הוא אם לא שקרן.
דברתי על בעל שמחייב את אשתו ללבוש מטפחת ולא על הרב כפוסק שאו' את דעתו,אתה לא דברת בהודעתך הקודמת על לכפות דעה על כולם אלא לפסוק לאשה מסוימת. אתה רוצה לבאר דבריך הכל טוב אבל אופן הצגת הדברים היה תעמולתי לא פחות מאלו שאתה טוען נגדם.