פאה נכרית - מנהג עדות המזרח

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
דברתי על בעל שמחייב את אשתו ללבוש מטפחת ולא על הרב כפוסק שאו' את דעתו,
אתה לא דברת בהודעתך הקודמת על בעל שמחייב את אשתו ללבוש מטפחת. אתה רוצה לבאר דבריך הכל טוב אבל אופן הצגת הדברים היה תעמולתי לא פחות מאלו שאתה טוען נגדם.
 
אתה לא דברת על מי שבא מהצד אלא כתבת ש"
מי שלומד את הסוגיא ואו' שקשה להתיר,
או שהוא שקרן".
מה שאתה עושה עכשיו זה אפילו לא ביאור לדבריך אלא שכתוב שלהם. אולי טעית בניסוח הקודם אבל לא לבלבל את הקוראים.

מי שלומד את הסוגיא ואו' שקשה להתיר,
או שהוא שקרן,
או שהסוגיא אצלו הכוונה ליבי"א והילקוט יוסף פה זה מתחיל פה זה נגמר,
אני חוזר שוב על המילים המצוטטות ללמוד את הסוגיא ולהגיד שקשה להתיר זה שקר,
תגיד לי אתה אם אתה חושב אחרת כשרוב הפוסקים מתירים ולהגיד שקשה להתיר מה זה אם לא שקר,
ושוב הרב עובדיה לא בא כמישהו מהצד אלא כפוסק ולכן זכותו לו' דעתו,
 
שאלתי אם היה שקרן זה שהביא דעת האוסרים כן דרכו הרבה פעמים שזו מסקנתו לחזק הפסק מן הסתם למד הדברים היטב וידע דברי הפוסקים שהרי יצא בתוקף על רבים. להגיד על מי שמבין אחרת שקרן זה תעמולתי לא פחות.

אכן, אני לא הייתי נוקב במילה "שקרן".

אבל הגר"ע יוסף מעולם לא נחית לדיון בסוגיות, וזאת עובדה.

הוא רק הביא את דברי האוסרים כסדר.

וגם אם היה איזה דבר שהוא דוחק מן הדוחק, הוא הביאו בשתיקה. לדוגמא את הרמ"א הוא דחה בקש דאיירי בק"ש. נגד כל האחרונים וכשיטה יחידאה שכתב בדרך אפשר. ואת המג"א דחה בקש שהוא מתלמיד טועה, כי יש אחרון שכתב כן.
 
אבל אופן הצגת הדברים היה תעמולתי לא פחות מאלו שאתה טוען נגדם.
אופן הדברים צריך להיות תעמולתי הרבה יותר מדובר באנשים משועממים ריקים ופוחזים שמוציאים כל היום עלונים ומבלבלים את המח לאנשים,
והכי גרוע זה אלה שלובשות פאה אבל מרגישות פרוצות בגללם וזה גורם הרגשה שגם ככה אני לא הולכת לפי ההלכה אז כבר אפשר עוד דברים,
כלימה תכסה פניהם.
אני מכיר הרבה מהם עם אייפונים רואים חדשות וכו' אבל מה פאה אוי ואבוי,
זה מראה כמה צביעות טמונה במאבק הזה.
 
אכן, אני לא הייתי נוקב במילה "שקרן".

אבל הגר"ע יוסף מעולם לא נחית לדיון בסוגיות, וזאת עובדה.

הוא רק הביא את דברי האוסרים כסדר.

וגם אם היה איזה דבר שהוא דוחק מן הדוחק, הוא הביאו בשתיקה. לדוגמא את הרמ"א הוא דחה בקש דאיירי בק"ש. נגד כל האחרונים וכשיטה יחידאה שכתב בדרך אפשר. ואת המג"א דחה בקש שהוא מתלמיד טועה, כי יש אחרון שכתב כן.
אולי לא יודע אני לא רואה עניין להיכנס לזה, רק המילה שקרן וכן המלים רע לב העירו אותי מתרדמתי...
 
אתה רוצה לבאר דבריך הכל טוב אבל אופן הצגת הדברים היה תעמולתי לא פחות מאלו שאתה טוען נגדם.

אני חושב שהוא עצמו מתקשה להסביר את עצמו, אני יכול לבאר דבריו על הצד הטוב יותר...

הוא התכוון שאם הגר"ע יוסף (או כל אחד אחר) כותב תשובה הלכתית, וטוען שיצא לו שקשה להתיר, זה בסדר גמור.

אבל כאשר גולש בפורום כותב כזה דבר, מסתמא הוא שקרן, או ש"למד את הסוגיות" בספרי תעמולה.
 
אופן הדברים צריך להיות תעמולתי הרבה יותר מדובר באנשים משועממים ריקים ופוחזים שמוציאים כל היום עלונים ומבלבלים את המח לאנשים,
והכי גרוע זה אלה שלובשות פאה אבל מרגישות פרוצות בגללם וזה גורם הרגשה שגם ככה אני לא הולכת לפי ההלכה אז כבר אפשר עוד דברים,
כלימה תכסה פניהם.
אני מכיר הרבה מהם עם אייפונים רואים חדשות וכו' אבל מה פאה אוי ואבוי,
זה מראה כמה צביעות טמונה במאבק הזה.
לפחות אתה מסכים שזה היה תעמולתי.
 
אולי לא יודע אני לא רואה עניין להיכנס לזה, רק המילה שקרן וכן המלים רע לב העירו אותי מתרדמתי...
תדע לך שזה הרבה יותר מזה ולא תדע עד שתכיר את הסיטואציה מקרוב זה רשעות שאין כדוגמתה,
זה אמנם לא נובע מרשעות אבל זה סבל בל יתואר,
אני לא או' יש כאלה שזורמות עם זה אבל יש כאלה שממש לא.
 
אני חושב שהוא עצמו מתקשה להסביר את עצמו, אני יכול לבאר דבריו על הצד הטוב יותר...

הוא התכוון שאם הגר"ע יוסף (או כל אחד אחר) כותב תשובה הלכתית, וטוען שיצא לו שקשה להתיר, זה בסדר גמור.

אבל כאשר גולש בפורום כותב כזה דבר, מסתמא הוא שקרן, או ש"למד את הסוגיות" בספרי תעמולה.
ייש"כ על הטירחא בהסבר דבריו אני לא חותם על זה אבל העיקר שנראה שחזר בו מדבריו הראשונים גם אם לא כתב בפירוש.
 
ייש"כ על הטירחא בהסבר דבריו אני לא חותם על זה אבל העיקר שנראה שחזר בו מדבריו הראשונים גם אם לא כתב בפירוש.
הוא הסביר יפה,
איפה ראית שחזרתי מדברי הראשונים?
בתור אחד שחי את הנושא הזה ומכיר את ההוראות,
מכיר אדם בבני ברק שאיים על אשתו במכות רצח אם לא תעבור למטפחת, וכן על זה הדרך וכן נשים שבוכות על הפיה של בעלייהם בעניין,
הנושא בוער לי מאד ולכן התבטאתי חריף גם זה צריך מדי פעם,
וההכרח לא יגונה.
 
תדע לך שזה הרבה יותר מזה ולא תדע עד שתכיר את הסיטואציה מקרוב זה רשעות שאין כדוגמתה,
זה אמנם לא נובע מרשעות אבל זה סבל בל יתואר,
אני לא או' יש כאלה שזורמות עם זה אבל יש כאלה שממש לא.
יכול להיות עכ"פ בכל פסיקה הפוסק צריך גם רגישות לדעת מי עומד מולו ומה יכולותיו וחשוב גם שהשואל יבאר המקרה בדיוק כדי לא לקבל תשובה שלא תואמת. וצריך גם להתפלל על זה שתהיה סייעתא דשמייא.
 
יכול להיות עכ"פ בכל פסיקה הפוסק צריך גם רגישות לדעת מי עומד מולו ומה יכולותיו וחשוב גם שהשואל יבאר המקרה בדיוק כדי לא לקבל תשובה שלא תואמת. וצריך גם להתפלל על זה שתהיה סייעתא דשמייא.
אדגיש שוב שלא דברתי על הרבנים והפוסקים אלא על התעמולנים,
למה חברה של אשתי בעבודה טוחנת לה כל היום את המח על הפאה אולי גם תתחילו להתווכח אם יש סוחט במגבונים מה זה נושא בכלל לנשים תתמקדו במטרנה והטיטולים.
 
מעשה בצלם שהוצע לו שידוך ודרש שבתו תלך עם מטפחת התקשרתי לדבר על זה עם ראש הישיבה של הבחור אז הוא אמר לי תגיד לו שיתמקד טוב טוב במצלמה, ויפסיק לבלבל את המח,
וזו התשובה לכל הבורים ועמי הארצות שמוכיחים אותנו השכם והערב בעניין הנ"ל תתמקדו במצלמה\באייפון ותפסיקו לבלב את המח.
 
מעשה בצלם שהוצע לו שידוך ודרש שבתו תלך עם מטפחת התקשרתי לדבר על זה עם ראש הישיבה של הבחור אז הוא אמר לי תגיד לו שיתמקד טוב טוב במצלמה, ויפסיק לבלבל את המח,
וזו התשובה לכל הבורים ועמי הארצות שמוכיחים אותנו השכם והערב בעניין הנ"ל תתמקדו במצלמה\באייפון ותפסיקו לבלב את המח.
ממש כך.
הכרתי בחור טוב למדן ובקי, שהיה ראוי לצאת ת''ח משכמו ומעלה, שהיה מעוכב שידוך בגיל 25 בערך, והדרישה היחידה שלו היתה ''רק - לא - פאה'' לא שום דבר אחר, לא יראת שמים מידות תורה וכו', והיה מוכן לוותר על הכל חוץ מזה, כולל לקחת בחורה שלא רוצה אברך...
בסוף מצא את עצמו עם בחורה עם אייפון והוא עצמו יצא לעבוד וגם כמובן קנה מכשירים והוריד את הכובע והחליפה, ועוברת איסור דאורייתא כשהולכת עם ראש פרוע (מטפחת שגולשת לחצי הראש) ואיבד את כל הצביון, אבל העיקר, לא פאה.
בושה וחרפה.
 
נערך לאחרונה:
משפחה שכולם עם פאה ורק היא צריכה להיות שונה זה הרבה יותר קשה,
עזוב תנסה פעם לבא לאירוע משפחתי עם שטריימל וכתונת פסים ותספר לי איך הרגשת

הרב עזרן מח"ס חן וכבוד סיפר שפעם הגיע אליו אברך וביקש את הספר בהשאלה לעיון. הוא הביא לו קלסר עם טיוטת הספר, לאחר זמן מה החזירו בשתיקה.

כאשר אשת האברך פגשה את אשתו של הרב עזרן היא הודתה לה במילים נרגשות, שבזכות בעלה היא סוף סוף חובשת פאה, ושנים רבות הם רבו על זה, ולא היה להם שלום בית, והגיעו מים עד נפש וכו'.

כאשר הוא ראה את האברך הוא שאל אותו ממה השתכנע, וענה לו שראה הסכמה של איזה רב וזה עשה עליו רושם רב.

וזה מדהים לראות את ירידת הדורות, איך הסכמה בנוסח "המקילים יש להם על מה לסמוך" עושה רושם יותר מתשובות הלכתיות מפורטות ומנומקות. ועוד יותר מדהים לראות בכמה בתים אין שלום בית בגלל חומרות הבעל.
 
איזה עוד פוסקים בדורנו אוסרים פאות מכל וכל חוץ מהרב משה לוי והרב עובדיה??
תביא שמות, בכבוד.
אני לא עוסק בזה כרגע ואין לי בשלוף הנה הבאת את הרב משה לוי אז הוא כבר לא יחיד כמדומה שגם יבדל"א הרב מאיר מזוז והרב מוצפי אוסרים.
[המושג מכל וכל הוא בעייתי גם הרב עובדיה זצ"ל לא אסר מכל וכל שכן התיר לגרושה[אם כי זה יותר קל לדעתו] וכן לפי הסיפורים לא רצה להפיל שידוך באיזה מקרים בעבור זה.
 
הרב עזרן מח"ס חן וכבוד סיפר שפעם הגיע אליו אברך וביקש את הספר בהשאלה לעיון. הוא הביא לו קלסר עם טיוטת הספר, לאחר זמן מה החזירו בשתיקה.

כאשר אשת האברך פגשה את אשתו של הרב עזרן היא הודתה לה במילים נרגשות, שבזכות בעלה היא סוף סוף חובשת פאה, ושנים רבות הם רבו על זה, ולא היה להם שלום בית, והגיעו מים עד נפש וכו'.

כאשר הוא ראה את האברך הוא שאל אותו ממה השתכנע, וענה לו שראה הסכמה של איזה רב וזה עשה עליו רושם רב.

וזה מדהים לראות את ירידת הדורות, איך הסכמה בנוסח "המקילים יש להם על מה לסמוך" עושה רושם יותר מתשובות הלכתיות מפורטות ומנומקות. ועוד יותר מדהים לראות בכמה בתים אין שלום בית בגלל חומרות הבעל.
יש שיעורים שלו לשמיעה או צפייה?
 
אני לא עוסק בזה כרגע ואין לי בשלוף הנה הבאת את הרב משה לוי אז הוא כבר לא יחיד כמדומה שגם יבדל"א הרב מאיר מזוז והרב מוצפי אוסרים.
[המושג מכל וכל הוא בעייתי גם הרב עובדיה זצ"ל לא אסר מכל וכל שכן התיר לגרושה[אם כי זה יותר קל לדעתו] וכן לפי הסיפורים לא רצה להפיל שידוך באיזה מקרים בעבור זה.
הרב מזוז אכן אוסר
לגבי הרב השני שהזכרת הוא פוסק כך רק בגלל שכך פסק הגרע''י ותו לא.
 
נערך לאחרונה:
הרב מזוז אכן אוסר
לגבי הרב השני שהזכרת, זה חסר טעם להתיחס אליו, כי במחכ''ת רואים מהתשובות שלו באינטרנט שהוא לא מונח כלל בסוגיא זו, והתשובות שלו סותרות אחת לשנייה.ורק פוסק כך בגלל שכך פסק הגרע''י ותו לא.
שאלת קיבלת. מן הסתם יש עוד. עכ"פ הוא לא יחיד. אפשר לטעון שהדעה שלהם דחויה כי כך וכך וההבנה שלהם לא נכונה וכדו' אבל דעת יחיד אין כאן.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית