ממש כן, דוקא המחנה אפרים זו דוגמא מצויינת לשיטת הלימוד הישיבתית, תראה איך שהוא לומד ומנתח דברים וחוקר (ואגב הוא מכבב בישיבות המון).
עכשיו, יש מגוון של גישות וסגנונות, לא כל אחד מתחבר לכל דבר.
ולא כל אחד יכול ללמוד הכל.
אבל בסופו של דבר, כולם מעיינים ומנסים להבין, ושואלים ממקום למקום ומיישיבים, מי מעט ומי הרבה.
מי בפשטות ומי בפלפול.
וגם כשלומדים שער המלך או בית יוסף, אפשר ללמוד בפשטות כך כתוב ושלום, ואפשר לדייק - זה קצת לא מסתדר עם מה שכתוב בב"י במקו"א, ואז למצוא חילוק בין הנושאים. ואפשר להתווכח, ואחד יקבל את החילוק ואחד לא. וכדרכה של תורה.
אבל מי קובע מה יותר נכון ומה יותר אמיתי ?
[אגב, דוקא על המהרש"א אני הקטן יש לי הרבה מקומות שהייתי חולק עליו וכלל לא מסכים איתו לו הייתי מ"ד. אז נכון שהחזו"א אמר שמיום שהפסיקו ללמוד מהרש"א וכו', אבל אני אישית ממש לא מתחבר. ולכן להגיד שהשאלות שלי או התירוצים שלי פחות טובים ופחות אמיתיים משל זה שכן לומד מהרש"א, מנא לן ?].