משיב כהלכה
חבר ותיק
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,404
לא הבנתי מה הקשר בין חמץ בעין לבין כזית חמץ.
והפתיתים תרשום ולא יאבד ממך.
והפתיתים תרשום ולא יאבד ממך.
היות ולא סומכים על מכירת חמץ בחמץ גמור, אם יש לו פרורים גדולים אינו יכול למוכרם וצריך לבערם, ובנידו"ד אם נחשוב שכזית הוא 5 סמ"ק הרי שאין יכול למכור חתיכה כזאתלא הבנתי מה הקשר בין חמץ בעין לבין כזית חמץ.
אין לעשות פתיתים בגודל כזית, כמובא בפוסקיםוהפתיתים תרשום ולא יאבד ממך.
היות ולא סומכים על מכירת חמץ בחמץ גמור, אם יש לו פתיתים גדולים אינו יכול למוכרם וצריך לבערם
אין לעשות פתיתים בגודל כזית, כמובא בפוסקים
אם יש חדר שיש שם חמץ מפוזר ומאחסנים שם את כל החמץ שמוכרים לגוי, אבל לא משנה ...ושוב לא זכיתי להבין, הרי בכל שנה שורפים את הפתיתים... מי מוכר פתיתים לגוי?
יפה מאד.יש עוד "חומרות" לפי אלו שסוברים שכזית אינו שליש/חצי ביצה
א) בל יראה ובל ימצא
ב) ברכה אחרונה
ג) ברכת המזון (4 ברכות ספק לבטלה !)
ד) נטילת ידים (בלי ברכה משיעור כזית כמבואר בשו''ע)
ה) אכילת כרפס, לשיטת השו"ע דיש לאכול פחות מכזית
ועוד
אני רוצה לברר, אלה שחידשו שאפשר לסמוך לכתחילה על פירורים (5 סמ"ק זה פירורים) גם באכילת מצה דאורייתא, האם נוטלים ידים [בל"ב] ומברכים ברכת המזון על 5 סמ"ק ?
אם יש חדר שיש שם חמץ מפוזר ומאחסנים שם את כל החמץ שמוכרים לגוי
אני רוצה לברר, אלה שחידשו שאפשר לסמוך לכתחילה על פירורים (5 סמ"ק זה פירורים) גם באכילת מצה דאורייתא, האם נוטלים ידים [בל"ב] ומברכים ברכת המזון על 5 סמ"ק ?
כלומר מי שאכל 2.5 גרם מצת מכונה [כי הנפח הוא 50%], מברך ברכת המזון בשם ומלכות ?? (לשיטתם, כמובן)בוודאי. אבל לגבי ברכת המזון מהיות טוב מוסיפים קצת על הכזית בגודל זית, שהרי ממילא אוכלים לחם.
אם 'זית' זה 'זית' אז למה טרחו כל הראשונים לברר לנו אם כזית הוא שליש או חצי ביצה, מה זה משנה ?? תיקח זית ממוצע תראה כמה זה, שלום על שיראל...@עת שערי רצון יש שתי דעות
א. מי שלוקח את הכזית שהוא כזית לקולא ולחומרא, לכל דיניו, ואין צורך לפרט כל מקום שיש בו נפקמ מהו שיעור כזית.
ב. מי שלוקח את הכזית שהוא כזית רק לחומרא, ואז הוא מחמיר לשתי הכיוונים.
אגב, הם לא חידשו שכזית הוא כזית, החידוש הטעון בירור הוא שכזית הוא לא כזית.
קשקוש.אם 'זית' זה 'זית' אז למה טרחו כל הראשונים לברר לנו אם כזית הוא שליש או חצי ביצה, מה זה משנה ?? תיקח זית ממוצע תראה כמה זה, שלום על שיראל...
עוד מדברי הרמב''ם שכתב שכזית הוא שליש ביצה או פחות משליש ביצה, לשיטתכם הוא היה צריך לכתוב שהזית הוא עשירית ביצה... בהכרח גמור שלפי הרמב''ם הזית הוא לפחות רבע ביצה וקצת יותר, שזה לא מתקרב לשיעור של זית זמננו, כי ביצה היא 50-55 סמ''ק, ורבע מזה זה לפחות 12-13 סמ''ק, שזה יותר מזית זמננו שהוא 4-5 סמ''ק.
לא משנה, לא אאריך...
מלכתחילה עלה בדעתי לכתוב תגובה ארוכה לרבי @משיב כהלכה, אבל ראיתי שלא יהיה בזה תועלת, וכבר הקדימוני רבים וטובים...
ההתחיסות שלי היתה אך ורק למה שנכתב כאן (בשם הפרי חדש ועוד)קשקוש.
אין רמב"ם או שום ראשון אחר שכתב שהכזית שליש ביצה או בשיעור של "פחות משליש ביצה".
חבל שכבודו ממהר להשיב בטרם יקרא את החומר הרלוונטי בנושא.
אם 'זית' זה 'זית' אז למה טרחו כל הראשונים לברר לנו אם כזית הוא שליש או חצי ביצה, מה זה משנה ?? תיקח זית ממוצע תראה כמה זה, שלום על שיראל...
עוד מדברי הרמב''ם שכתב שכזית הוא שליש ביצה או פחות משליש ביצה, לשיטתכם הוא היה צריך לכתוב שהזית הוא עשירית ביצה... בהכרח גמור שלפי הרמב''ם הזית הוא לפחות רבע ביצה וקצת יותר, שזה לא מתקרב לשיעור של זית זמננו, כי ביצה היא 50-55 סמ''ק, ורבע מזה זה לפחות 12-13 סמ''ק, שזה יותר מזית זמננו שהוא 4-5 סמ''ק.
לא משנה, לא אאריך...
מלכתחילה עלה בדעתי לכתוב תגובה ארוכה לרבי @משיב כהלכה, אבל ראיתי שלא יהיה בזה תועלת, וכבר הקדימוני רבים וטובים...
שאלה אחת: אתה למדת את הסוגיה? מבין ריסי עיניך נראה שאתה לא כ"כ מונח בה. בלשון עדינה. תעשה טובה לנו ולך לך תלמד אותה כהוגן ואחר תשוב אם ישארו לך שאלות נוספות.בקיצור: מדברי כל הראשונים מוכרח שהזית צ''ל יותר מרבע ביצה, שזה יותר מזית זמננו, וא''כ אין לנו לזוז מהמנהג, וכל השמנה ידו על התחתונה...
אני במהלך בירור הסוגיא בשבועות האחרונים.שאלה אחת: אתה למדת את הסוגיה? מבין ריסי עיניך נראה שאתה לא כ"כ מונח בה. בלשון עדינה. תעשה טובה לנו ולך לך תלמד אותה כהוגן ואחר תשוב אם ישארו לך שאלות נוספות.
נכון אף אחד מהראשונים לא ראה זית, בסדר.