לעם ישראל יש מנהגים ומסורות ופוסקי הלכה, המנהגים והמסורות עוברים מדור לדור
זה דומה למה שטען איזה רב בית כנסת במרכז שצריך להחזיר עטרה ליושנה ולנהוג ע''פ צאת הכוכבים של רבנו תם גם לחומרא וגם לקולא נגד המנהג בגלל שהביא ראיות מכל הש''ס והשו''ע והראשונים וכו'. והוא תמה איך רוב הפוסקים (הספרדים) פוסקים נגד רבנו תם וכו'. והוא טוען שבימינו החל בירור של הנושא וכו'. בערך כמו שאתם טוענים כאן לענין הזיתים.
וזה גם דומה לחידוש התכלת, שיש ראיות חקזות (באמת חזקות) שזו התכלת, ובכל זאת הציבור לא לובש. (יש כל מיני המלכים בזה, יעויין באשכול הסמוך)
רק אם יש ראיות חזקות שהאחרונים טעו ולא ידעו את כל זה אפשר לתהחיל לדבר, בינתים הראיות לא כ''כ משכנעות, ו
בפרט שבקונטרס של הר' מרגולין שהבאת עם כל ההסכמות, רוב הרבנים שהביא שם לא מקילים בשופו''א לפי השיעור הקטן, ובפרט שמסקנת הקונטרס הנ''ל היא שהשיעור הוא 18 סמ''ק מדינא, ורק לחומרא חושש לזית הקטן.