הולך את חכמים יחכם
חבר חדש
- הצטרף
- 6/2/25
- הודעות
- 28
אין דרכי להתכתש מי עיין ומי לא, והאם ממהר להגיב.על כגון דא נאמר לא סתייה דלא גמר וכו'. ואם לא הבנת אסביר שוב רב נחמן היה חתנו של הריש גלותא, וגם אב בית דין. ועשו על פיו. אולם רב ששת לא הגיע בעצמו, אלא שלוחו, ומעמדו של ר''נ עצמו ודאי טפי משלוחו דרב ששת, ולכן שמעיה דריש גלותא אפקוהו,
ואין אנו מביאין ראיה משמעיה דריש גלותא, דנהגו כרצונם, אלא מבארים את רב ששת שהיה אחראי על כל עניני איסור והיתר, ולכן הלכה כמותו באיסורי וכרב נחמן בגיני, וכמו שהבאתי מקורות ברורים לכך, וכנראה כבודו לא עיין. ומ''מ רב ששת כדין עשה, ושמעיה דריש גלותא לאו כדין עשו. השאלה מנין היה להם העוז לעשות כן, מובן מאד כשעשו ע''פ האב''ד, וחתן ריש גלותא, ומי הוא רב גדא דיבא ויערער עליו. ופשוט לכל מבין.
ולהמציא המצאות בחו''מ שמותר לכוף אין לזה התחלה.
ולגופם של דברים אין מיישב את הדעת כלל,
ואף לטעמיה מדוע שלח רב ששת שיוציאו את צורת הפתח ולא שלח לריש גלותא דהלכה לא כן.