איפה התיר נגד פסוק מפורש??לפרוץ את כרם ה' ולהתיר לפסול קהל לבוא בקהל נגד פסוקי התורה המפורשים זה זניח???
פסק אחד כזה הוא ראיה למשקל פסקיו.
איפה התיר נגד פסוק מפורש??לפרוץ את כרם ה' ולהתיר לפסול קהל לבוא בקהל נגד פסוקי התורה המפורשים זה זניח???
פסק אחד כזה הוא ראיה למשקל פסקיו.
אני נבהל לא פחות מהתעקשות על פסקים משונים, נגד כל גדולי הפוסקים.לפרוץ את כרם ה' ולהתיר לפסול קהל לבוא בקהל נגד פסוקי התורה המפורשים זה זניח???
פסק אחד כזה הוא ראיה למשקל פסקיו.
כאן.איפה התיר נגד פסוק מפורש??
הרב אור יעקב היקר. לדעתי כדאי שתביא דוגמה לפסק עצמאי של הגר"י, כדי שנוכל לדון בדבריו.
דגומאות לא חסר, נפח ומשקל, במבה, הדלקת נ"ח לאברכים נגד מש"כ בחזו"ע [כי אחי משה שיקר על אבא,,, כלומר מרן הוטעה. ורק כאן!!], חימום מים חמים שנתבשלו מע"ש בשבת [חידוש שלא כתוב בשום מקום למרות שהחשבון לכאו' פשוט]. רובו רוטב אפי' שזה 40אחוז נגד ד' מרן גופיה בחזו"ע ונגד שו"ע מפורש סי' רנג
נכון.פשוט תכניסו קצת לראש שלכם שהילקו"י זה לא העתקות בעלמא.
כבר העידו תלמידיו ובניו של הח''ח שזה לא 'רק' העתקה בעלמא, אלא עמל של שנים. לסכם את כל האחרונים לא לוקח עשרות שנים, חכם כמו הח''ח גומר את זה בחודש-חודשיים.וכמו שח"ו לומר זאת על המ"ב אפי' שבהרבה מקומות רק מעתיק דברי האחרונים ותו לא.
זה לא הוצאת שם רע, כי אף אחד לא חשב שפקי תשובות הוא ספר הלכה, אלא 'מראי מוקמות', ובמראי מקומות פותחים ובודקים וכו', וטבעי שיהיה שם טעויות ולא הכל מדויק, כמו שאפשר לראו שרמת הדיוק של הפסקי תשובות ודומיו (גם 'דרשו' בכלל זה) 'לא בשמים היא '...אותו דבר לומר זאת בין על הילקו"י בין על פסקי תשובות ובין על שאר מחברים.
ואין זלזול והוצאת שם רע יותר גדולה מזו.
תוכל לפרט מה התמיהה?התמיהה המצורפת גדולה מכולם.
תעיין בפסק המצורף כאן.תוכל לפרט מה התמיהה?
(או לתת קישור למקום אחר בו מן הסתם שפכתם אש וגופרית בזלזול כדי להוכיח שאותו רב אינו ת"ח או שכל פסקיו טעויות וכד'...)
כאן.
הפסוק הוא לא יבוא פצוע וכרות שפכה בקהל ה'.
אני מוכן להמר, איפה שתפתח, אני מוצא הערה עקרונית, לא פלפול או קושיא בעומק ...99.99%
כתבתי לך בעבר שיד אדם הייתה במעל זה.
אתה רוצה תמשיך להיות ראש בקיר שמרן שליט"א מעתיק בדיחות לספריו ללא הבחנה
אני לא מצליח כ"כ להבין מה השאלה.תעיין בפסק המצורף כאן.
ואתה מוזמן לתרץ במקום להטיל דופי באחרים.
בטח...אני נבהל לא פחות מהתעקשות על פסקים משונים, נגד כל גדולי הפוסקים.
דגומאות לא חסר, נפח ומשקל, במבה, הדלקת נ"ח לאברכים נגד מש"כ בחזו"ע [כי אחי משה שיקר על אבא,,, כלומר מרן הוטעה. ורק כאן!!], חימום מים חמים שנתבשלו מע"ש בשבת [חידוש שלא כתוב בשום מקום למרות שהחשבון לכאו' פשוט]. רובו רוטב אפי' שזה 40אחוז נגד ד' מרן גופיה בחזו"ע ונגד שו"ע מפורש סי' רנג, ועוד ועוד. ואכמ"ל וד"ל. [כל דוגמא מהנ"ל היא שערוריה בפני עצמה, גם ללא הספר עדות ביהוסף שחשף מש"כ בעין יצחק רח"ל ואכמ"ל].
יש טעיות שאפשר לסלוח. כוווווולם טועים. גם הגדולים ביותר. אבל התעקשות על הטעיות, למרות שכל הפוס' בצד השני, נגד השכל הישר ונגד מש"כ במפורש, קשה להבין דרך משונה זו.
אנחנו מכבדים את כולם, אבל לא גדלנו ברחוב, ואנחנו לא קופים מאנגליה, שאפשר להכריח אותנו "לחשוב".
האמת חזקה מהכל. משה אמת ותורתו אמת ולא תשתנה בשום צד.
צודק.האמת חזקה מהכל. משה אמת ותורתו אמת ולא תשתנה בשום צד.
בגלל זה כתבתי שגם במ"ב יש ה-מ-ו-ן העתקות וזה לא אמור לגרוע כלום.נכון.
גם 'מראי מקומות', וגם לא אמרתי שכולו 'העתקות', אבל יש בו ה-מ-ו-ן העתקות, ונושאים לא קשורים שבד''כ חוזרים על עצמם
למדת פעם תשובה מקיפה של מרן שליט"א כמו גבי ברכה קודם הדלקת נרות???למדת פעם 'ביאור הלכה' ?? איזה עיון !
אשמח לפרוט.אפשר להוסיף גם את 'פלג המנחה' של 'אור החיים', שהרב יצחק אוחז כמו זמן זה, שהיא המצאה חסרת תקדים, בלי שום מקור באף פוסק, טעות ברמה של כיתה ג' בגלל איזה דיוק בדברי מרן, שבמקום אחר הוא בעצמו דוחה דיוק זה.
חחחחחאני מוכן להמר, איפה שתפתח, אני מוצא הערה עקרונית, לא פלפול או קושיא בעומק ...
(בעצם לא מהמר, כבר בדקתי ..)
ויש גבול לזלזול ברב יצחק שליט"איש גבול לזלזול באינטליגנציה של הציבור.
כל העולם בטוחים מכל החוגים. וכבר כ' במקו"א שס' ה' אלקנה מלאים שיבושים חמורים מאוד מאוד.הרי אתה "בטוח" שמברכים על במבה שהכל. (ועד היום הרב דוד יוסף שליט"א לא ענה לטענות של הרב אלקנה שליט"א)
בטוח שהרמב"ם ומרן לא טועים.ו"בטוח" שהמשער לפי משקל הוא טועה. (וסתם מרן זצוק"ל בכל ספריו כתב את השיעור לפי משקל)
תכלתא דפלזון יוכיח שהקוראים בספר זה לא יודעים לקרוא בלא ניקוד, או שאינם קוראים את ההערות אלא רק את ההלכות.מעניין ש"הסדרת ליקוט" נתקבלה בכל בית בישראל...
בא אסביר לך.אני לא מצליח כ"כ להבין מה השאלה.
אני לא מונח כרגע בנושא, אבל מחיפוש מהיר באמת ראיתי שיש מי שפוסק שכהן פצוע דכה מותר בגרושה שאינה ישראלית (כגון גיורת).
אם פסולי קהל ופריצת כרם ה' אצלך זה משחק ילדים, יהא לך אשר לך.שכחתם למצוא עוד "טעות" כדרככם ב"עשרות הטעויות" שמצאתם, שהוא כתב "דקה".
הצג קובץ מצורף 9499
וניחא אם היה כותב פעם "דכא" ופעם "דכה", אבל "דקה" זאת לא שמענו, וממילא מוכח שאינו יודע פסוק מפורש וגמרות מפורשות וכו' וכו'.
שטויות והבלים!כל העולם בטוחים מכל החוגים. וכבר כ' במקו"א שס' ה' אלקנה מלאים שיבושים חמורים מאוד מאוד.
הרב יצחק אומר בדעת השו"ע והרמב"ם לשער לפי משקל???בטוח שהרמב"ם ומרן לא טועים.
וסתם מרן כ' בחזו"ע סוכות עמ' קיג רק נפח. כי הוא סתר את עצמו והתבלבל, והשתבש,,,,
במקום להבין דבריו בעומק, נתפסים ללשונות. שארי ליה מארי למי שתולה שטות והבל ושיבוש כזה במרן זיע"א.
מרן לא ידע את כל פוסקים דור אחר דור???
כבר הרב אביטן מיקירי כ' להרב יצחק את כל טעיותיו בסוגיא זו והדפיסם בכבוד גדול, והראה באצבע את האמת הפשוטה, וחוץ מקללות בלויןלא קיבל מענה.
עד מתי תשרפו אתת התורה בשביל פוליטיקה??? עד מתי? לעקור רמב"ם ושו"ע????
שארי ליה מארי למי שתולה שטות והבל ושיבוש כזה במרן זיע"א.
מרן לא ידע את כל פוסקים דור אחר דור???
אני ידעתי מזה באותה חודש שזה יצא...תכלתא דפלזון יוכיח שהקוראים בספר זה לא יודעים לקרוא בלא ניקוד, או שאינם קוראים את ההערות אלא רק את ההלכות.
רק אחרי 4 שנים!!!
יחי ההבדל הקטן.(כגון גיורת)