אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

יש הסבורים שילקוט יוסף מטעה את הרבים בפסקיו. כך שמגוחך לטעון שמי שאינו מביאו מטעה את הרבים. ובלאו הכי, המעוניין בפסקי הרב עובדיה פותח ילק"י ולא מהדורת דרשו.
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה. ואדם לא שם לב לדבריו המלאים נגיעות. "יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך? ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו. ואם תבוא להשמיט כל פוסק שביקרו את פסקיו תצטרך להשמיט גם את הרמב"ם.
 
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה. ואדם לא שם לב לדבריו המלאים נגיעות. "יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך? ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו. ואם תבוא להשמיט כל פוסק שביקרו את פסקיו תצטרך להשמיט גם את הרמב"ם.
כל מי שלומד בעיון
עומד מרעיד ומשתומם על העתקותיו וטעותיו.
חיפוש קל באוצה"ח יבהיר את הדברים
וכבר התברר באלפי מקומות שטענותיו ומענותיו של רי"צ נגד כל רב ספרדי שפוסק הלכות, מלאות בשגיאות פשוטות.
הלא אין רב שלא מותקף, וחבל לחזור על רשימת נרדפיו הידועה.

ולטובתך ולטובת רבך,
אין צורך להעלות כאן את כל הקבצים שהשיבו על טענותיו והפכוהו ללעג ולקלס שלא נודע כמוה בתולדות הרבנית/ספרותית.
כבר העלו כאן את קובץ דברי שלום ואמת ועוד.
ורק אם תרצה להתעקש, אשלח אותך לעיין בגליון האוצר מהחודש האחרון, ובקובץ תורת ציון החדש, במאמריהים של הגאונים מולקנדוב/ עדס
וששון ושמחה יהיה לך תודה וקול זמרה לכל מצח'קים,
והאמת עד לעצמו.
 
נערך לאחרונה:
מי שקורא למחלוקת בהלכה, גם אם נאמרת בתקיפות, הכפשה ורדיפה, הוא לא יודע ספר, כי כזאת תמצא בספרות התורנית מאז השגות הראב"ד ומלחמות ה' להרמב"ן וכו'.
מי שמכפיש ורודף ומטנף כאן כל הזמן, זה אתה. רדיפה לשם רדיפה הכפשה לשם הכפשה, לא דיון הלכתי ולא קושיא ודחיה, רק הכפשה נגד ראש הישיבה שלך. כולם רואים שאתה נגוע, וכבר הוכחנו את שקריך קבל עם ועולם,
ככל שתמשיך לטנף רואים יותר ויותר כמה צדקתי במה שכתבתי כבר פעמים רבות - הכל נגיעות-
התכוונת הוא לא יודע עלון.
 
"יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך?

כל החולקים עליו, שהם רבים וטובים מכל החוגים והעדות.

לדידם הוא מטעה את הרבים באותה מידה שהוא חושב שאחרים מטעים את הרבים.
 
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה

כבר כתבתי שאין לי שום שנאה כלפיו, אני מחזיק את ספריו בספריה שלי ומעיין בהם כשאני מחפש דבר הלכה, על פי רוב גם פוסק כמותו, גם נהנה לשמוע אותו במוצ"ש.

אבל לא מחמת זה נעוות את המציאות, או נשתוק כאשר יש הערות לגופם של דברים.
 
ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו

עשית סלט גדול בין הטענה על דרשו לבין הטענה של הרב יצחק יוסף ש"מטעים את הרבים". אני כתבתי לשיטתו המופרכת שאם לא מציינים להגר"ע יוסף אז "מטעים את הרבים". אבל גדולי הדור האחרים מעולם לא כפו את דעתם ולא הצהירו שמי שאינו נוהג כמותם הוא טועה.
 
ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו.

חוצפה ושערוריה להשוות את הילקוט יוסף לאגרות משה.
האג"מ א' מגדולי ישראל שבל הדורות שבכח חידושיו העצומים הוציא דברי מהש"ס שאך א' לא חלם. וע"ז היו וכיוחים.
להשוות לסדרת ליקוט שנערכת במחשב וכו'??? מלאה טעויות וחזרות???
 
מעניין שגם "הסדרת ליקוט" של המשנה ברורה נתקבלה בכל בית בישראל...
משנה ברורה זה לא "ליקוט"
אלא זה הרבה הבנה וגדרים

אין שם העתקות לשונות , אלא זה הגדרות ע"פ האחרונים

וקורה הרבה פעמים שלמדת את הט"ז והמ"T והפמ"ג והבנת א', ופתאום אתה מגיע למ"ב ואתה מגלה שלמד בדבריהם ב'

ואז אתה מנסה לחשוב ולהבין איפה השינוי ואתה חוזר עוד פעם ואז אתה מגלה דברים שלא שמת לב אליהם בפעם הראשונה כשלמדת את האחרונים

[איני נכנס לשאר ליקוטים שהוזכרו בהודעה שהגבת עליה, אלא סה"כ אני מבאר שהמשנה ברורה זה לא סתם ליקוט, אלא זה מלא הבנה וגדרים וחשבונות]
 
משנה ברורה זה לא "ליקוט"
אלא זה הרבה הבנה וגדרים

אין שם העתקות לשונות , אלא זה הגדרות ע"פ האחרונים

וקורה הרבה פעמים שלמדת את הט"ז והמ"T והפמ"ג והבנת א', ופתאום אתה מגיע למ"ב ואתה מגלה שלמד בדבריהם ב'

ואז אתה מנסה לחשוב ולהבין איפה השינוי ואתה חוזר עוד פעם ואז אתה מגלה דברים שלא שמת לב אליהם בפעם הראשונה כשלמדת את האחרונים

[איני נכנס לשאר ליקוטים שהוזכרו בהודעה שהגבת עליה, אלא סה"כ אני מבאר שהמשנה ברורה זה לא סתם ליקוט, אלא זה מלא הבנה וגדרים וחשבונות]
ברור שאתה צודק.

אני מנסה להסביר להם שכמו שאין להתייחס למ"ב בתור איזה "סתם ליקוט"
אותו דבר בילקו"י, (ובפרט במהדורות האחרונות)
 
אתה ממשיך להיתמם?

הדיון שנכנסת אליו היה אך ורק על חיבה, גם אתה ניסית לומר שאינך יודע מה היא חיבה וביקשת וידאו של "חיבה" שלאחר מכן ניסית לגמד.

אף אחד לא חלק על העובדה שקיבל ספר ילק"י וזה אינו מעלה ואינו מוריד.
לא מיתמם, כתבתי דברים ברורים, שאיני יודע מהי חיבה, ושכדתי שלא קיבל בחיבה. השמטת את הסוף, ופירשת כאילו כוונתי שאיני יודע מהי חיבה ולכן יתכן שקיבל בחיבה, וכאמור כתבתי להדיא לא כך, אך אתה נהנה לסלף את דבריי במכוון בכדי שתוכל לתקוף.
 
הגיעו הדברים עד כד"כ שמרן הגרע"י לא היה חותם על היתרים לפני שהרב משאש יחתום. וכשנפטר זה עבר להגר"ש עמאר. כידוע.
כוונתך הפוף, שהרב משאש לא היה חותם אא"כ הרב עובדיה מצטרף. כמבואר בכמה מתשובותיו.
 
ראשי תחתית