מלחמת אש-דת
חבר חדש
- הצטרף
- 19/8/25
- הודעות
- 38
מה פירוש המילים "אחז מדרכו".אחז מדרכו של הגר"ע יוסף
אם הרב עובדיה אמר לברך ברכה מסויימת, ועיינת בסוגיא ויצא לך שצריך לברך. יש בזה בעיה?!
מה פירוש המילים "אחז מדרכו".אחז מדרכו של הגר"ע יוסף
לא כולם יודעים (בערך באותה רמה שלא כולם יודעים שדרשו זה בלי פסקי הרב עובדיה)לא. כי כולם יודעים שזה לא להלכה למי שהולך לפי הרב עובדיה!
לא צריך אשכולות. פוק חזי מאי עמא דבר.כבר כתבתי לעיל שזה לא נכון, וכמדומה שיש בזה אשכול אחר.
עניתי כבר קודם, רצון ה' הוא עשה.מי שפוסק כמו הרב עובדיה ויעשה משהו אחד כמו הרב אלישיב - זו בעיה גדולה.
כתבתי כבר, האם יקבל גיהנם זו עוד שאלה, אבל האם עושה כהוגן - התשובה היא לא!
ברור, מי חלק על זה?האמת היא שאדם לא יכול לעשות משחקים, וצריך לדעת מה ההלכה ואיך מתנהגים.
?למה אתה חושב שלא?!
גם.
אם אתה רוצה להתחיל לעבוראולי תספר לי מה הם? כי נראה לי שאתה לא בענין קצת...
פתחתי וראיתי. המציאות היא שעדיף שלא ייצג אותם.כדאי מאוד שתפתח ילקו"י ותתבדה.
ואני מכיר אשכנזים שאוכלים נבלות וטריפות, אז מה?אני מכיר אשכנזים שפותחים ילקו"י כדי לדעת מה ההלכה בשבילם. (כלומר, לא מסתכלים על ההלכה עצמה, אלא מהמקורות מבינים מה הם צריכים לעשות).
חצי אמת גרועה משקר שלם.וכמו שהילקוט יוסף לא משמיט שום דעה
כבר עניתי לעיל, חבל לחזור שוב.כפי שכתבתי לעיל, שלפעמים הרב עובדיה צודק ולפעמים הרב אלישיב.
אם אתה יודע ללמוד - תלמד בעצמך ותבין שפעמים רבות הרב עובדיה צודק.
לא חייב, אין שום הלכה כזו.אם אתה לא יודע ללמוד - תעשה לעצמך רב אחד ותלך על פיו בהכל.
בודאי שאחד שלומד הלכה שלא מיסודות הסוגיא ועושה כהרב אלישיב שעשה רצון ה'.הוא לא עשה את רצון ה'.
רצון ה' הוא שתלמד הלכה ותלך כפי מה שה' ציווה אותך.
מי שהלך בכוונה תחילה למקום שהיה צריך לעבור עבירה באונס - אע"פ שאולי לא יקבל גיהנום כי הותר לו, בוודאי שלא עשה את רצון ה'.
אם זה נגד שו"ע, לא נכוןבודאי שאחד שלומד הלכה שלא מיסודות הסוגיא ועושה כהרב אלישיב שעשה רצון ה'.
אין 2 צדדים בכלל.
הספר מיועד לכל מי שרוצה.אם כותב תשובה לבני ביתו, או ספר הלכתי אשכנזי.
לא אם כותב ספר הלכה לכל עמ"י.
כבר עניתי שהוא מציג את הדעות האחרות בצורה מעוותת שזה גרוע יותר.וכמו שהילקוט יוסף לא משמיט שום דעה.
מה פירוש המילים "אחז מדרכו".
אם הרב עובדיה אמר לברך ברכה מסויימת, ועיינת בסוגיא ויצא לך שצריך לברך. יש בזה בעיה?!
כבר מילתי אמורה לעיל שלא ע"ז דיברתי.אם זה נגד שו"ע, לא נכון
עבירה בשוגג.כבר מילתי אמורה לעיל שלא עז דיברתי.
ואם לא ידע שכך דעת השו"ע, גם זה בסדר.
לאלפי שומעי לקחו!הילקוט יוסף אומר אחרת.