אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?
אתה לוקח כל מיני גיבובי גיבובי דברים ששמעת אי פעם מאיזה מיישיב בישיב"ק ומשתמש בהם.
ילדי הקט, לך ללמוד, ותבוא לפורום לדבר.
 
זה כמו להגיד, הרב אלישיב הסתמך על יתד או לא?
אתה לוקח כל מיני גיבובי גיבובי דברים ששמעת אי פעם מאיזה מיישיב בישיב"ק ומשתמש בהם.
ילדי הקט, לך ללמוד, ותבוא לפורום לדבר.
למה אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?
 
למה אתה לא יכול לענות תשובה בכן או לא?
התשובה היא חד משמעית לא.
אתה בכלל לא מבין על מה היה הויכוח איתו, ולי אין כח להסביר. אולי משהו אחר יפנה מזמנו להשיב לך א' ב' של מחלוקת בהלכה.
 
"סומך דבריו על איזה מחבר אף אם כי א"א לסמוך עליו"
כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)

מה הפירוש, סומך על איזה מחבר... רוב ככל התשובות ביבי"א בנויים על פסיקת מרן השו"ע ומבסס את הפסק גם ע"י עוד סניפים וסימוכים. לא פוסק מסברא וכיו"ב. הרבה מהם לא למדו יבי"א ולכך כך הם כתבו.

וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו, וגם אם הסטייפלר אמר מה שאמר, מי התיר לך לומר, אולי תביא גם את הציטטות שכתב מרן הרב שך זצ"ל על אחד מגדולי הדור שליט"א, האם זה הדרך שלך...
 
כבר יצא קונטר' בשם מחולת המחנים, שרבני האשכנזים לא הכירו את חכמי ספרד, את הגינת ורדים שהוא אחד מספרי היסוד שמרן החיד"א מביא ממנו הרבה, וגם רעק"א מציין עליו, הם כותבים עליו 'רב ממצרים' כאילו איזה רב שכונה. אז אם היבי"א יסמוך עליו, מבחינתם זה מחבר לא מוכר שא"א לסמוך עליו, (אני כותב כדוגמא בעלמא)
מה איכפת לי מקונטרס כזה או אחר, ואם הכינוי 'רב ממצרים' הוא בעייתי, וכי חסר כינויים כאלה בספרות מסויימת.
 
מה הפירוש, סומך על איזה מחבר... רוב ככל התשובות ביבי"א בנויים על פסיקת מרן השו"ע ומבסס את הפסק גם ע"י עוד סניפים וסימוכים.
ובלי התשובה חסר הסימוכין והביסוס לתשובה.
לא פוסק מסברא וכיו"ב.
אין שום בעיה להפעיל את הראש בסברא בלימוד הסוגיא.
הרבה מהם לא למדו יבי"א ולכך כך הם כתבו.
לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?
 
וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו,
למה לא? כי כותב דברים שאתה לא אוהב?
וגם אם הסטייפלר אמר מה שאמר, מי התיר לך לומר,
כיון שיש מבזים גדולי ישראל, אני מראה שההיפך הוא הנכון, והם הולכים בדרך סלולה מהקדמונים.
אולי תביא גם את הציטטות שכתב מרן הרב שך זצ"ל על אחד מגדולי הדור שליט"א, האם זה הדרך שלך...
איני יודע על מה אתה מדבר, אבל בהקשר לענין תביא.
 
לא היה אכפת להם סתם לצאת נגד הגר"ע יוסף בלי לבדוק?
רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיבי"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטיקה.
 
מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.
נראה לך שלזה התכוון הסטייפלר?! אם כן - כדאי שתעשה שיעור בית דחוף ורק אח"כ תחשוב להתחיל לכתוב במקומות ציבוריים...
 
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
מה אתה מתכוין פוליטיקה?
למה הרב שך יצא נגדו? סתם לצער תלמיד חכם? סתם ליצור פילוג?
 
וחבל שאתה מצטט מדברי ספר שאני לא יודע אם אפשר לסמוך עליו,
1755605296818.png

1755605329207.png

1755605375990.png

ועוד דגמאות רבות למכביר.
 
רובם יצאו עליו כיון שאמר להכנס לקאולציה של רבין, יתד יצאו עליו רק בגלל זה לא קשור לפסיקה.
הרב שך הלך עמו יד ביד בהקמת ש"ס. אע"פ שידעו שהוא חולק על החזו"א והיב"א כבר הודפס והופץ עשרות שנים קודם לכן.
הכל פוליטקה.
איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבב

אני יודע שהר' יצחק סיפר כמה פעמים

עוד כשהוא היה בישיבת חברון [להוי אומר 50 שנה אחורה]
שאחד מהרבנים שם יצא נגד יביע אומר ואמר תראו איך הוא פוסק, לוקח ערימת ספרים וממיין , מי שמתיר ימינה ומי שאוסר שמאלה

אח"כ עושה ספירת מלאי אם הוא רואה שעדיין יש עודף לאוסרים, אז הוא שולף איזה מחבר מהגניזה הקהירית כדי שיהיה רוב למתירים ואז פוסק כמותם.

וכו' וכו' עיין בכתובים ובשיעורים שסיפר זאת כמה פעמים

ולא זו בלבד- אלא גם שהיה עושה זאת מול כל התלמידים.......

ב. עוד סיפור מספר- שכשהיה בחור נכנס לסטייפלער וצעק עליו למה אביו בא לב"ב למסור שיעורים וכו' וכו'.

וכל סיפורים אלו היו מלפני 50 שנה ואף יותר
 
בלת"ק
כידוע שהגרמ"יל ליפקוביץ הורה להוציא את ספרי מרן הגרע"י מביהמ"ד
וכן נדפס בספריו אמרי דעת כ"פ
ורבים מהעורכים בדרשו המה תלמידיו.
וספרי בנו, זה ענין אחר, הלא ידוע לכל שיש בהם הרבה טעויות ולשה"ר, וביזוי ת"ח.
ואפי' בתי מדרשות ספרדים כבר מתעלמים ממנו לגמרי, כמו שיראה הרואה בכל ספרי כסא רחמים והוראה ברורה, מ"ב יש מצליח מהדו"ח [השמיטו מה שכבר הדפיסו ודו"ק] הגר"א מלכה, הגר"נ בן סניור, מו"ר הגר"י ברכה בברכת יצחק, ברכת יהודה להגר"י ברכה, וכל לומדי ההלכה בעיון
 
איני יודע מה אתה שח ומשיח ומגבב

אני יודע שהר' יצחק סיפר כמה פעמים

עוד כשהוא היה בישיבת חברון [להוי אומר 50 שנה אחורה]
שאחד מהרבנים שם יצא נגד יביע אומר ואמר תראו איך הוא פוסק, לוקח ערימת ספרים וממיין , מי שמתיר ימינה ומי שאוסר שמאלה

אח"כ עושה ספירת מלאי אם הוא רואה שעדיין יש עודף לאוסרים, אז הוא שולף איזה מחבר מהגניזה הקהירית כדי שיהיה רוב למתירים ואז פוסק כמותם.

וכו' וכו' עיין בכתובים ובשיעורים שסיפר זאת כמה פעמים

ולא זו בלבד- אלא גם שהיה עושה זאת מול כל התלמידים.......

ב. עוד סיפור מספר- שכשהיה בחור נכנס לסטייפלער וצעק עליו למה אביו בא לב"ב למסור שיעורים וכו' וכו'.

וכל סיפורים אלו היו מלפני 50 שנה ואף יותר
נכון מאד.

ובכ"ז הרב שך הלך עימו יד ביד עד ממשלת רבין.

אין שום קשר לשיטת הפסיקה.

החרימו אותו והשפילו אותו בגלל הפוליטיקה, לא בגלל היתר המכירה ולא איסור הפאה.
 
גם אם הרב עובדיה לא תמיד צדק, יש פעמים רבות שהוא צדק והאשכנזים טעו, וכל צורבא מרבנן יודה בזה, והם מביאים רק את האשכנזי שטעה ולא את הספרדי שצדק.

לפעמים זו מחלוקת בהלכה, לא "הספרדי צדק והאשכנזי טעה" כמו בניסוח הגס שלך.

ואם בשבילם הרב עובדיה הוא כמו הרב גורן, אז מבחינתם הוא לא ראוי לציטוט. כמובן שלדידן הם טועים מאוד, אבל אי אפשר לבוא בטענות אליהם, בוודאי שלא כאשר המו"צים והרבנים שמינה הרב עובדיה ושלוחי דרבנן פוסקים כהגר"ע ולא מזכירים כלל את החולקים, כשמבחינתם שום דבר לא קיים חוץ ממנו.
 
אנשים שקוראים את המשנ"ב דרשו ורואים דעה שנכתבה בסתם בטוחים שאין חולק

לשיטתך גם אסור להדפיס את השו"ע ללא הערות יביע אומר שחולק על השו"ע פעמים רבות (שהרי "קיבלנו הוראות מרן"), וזה מכשול והטעיה לציבור הרחב שיחשוב שבאמת פוסקים כהשו"ע.
 
לפעמים זו מחלוקת בהלכה, לא "הספרדי צדק והאשכנזי טעה" כמו בניסוח הגס שלך.
נכון. דיברתי על הפעמים שכן.
ואם בשבילם הרב עובדיה הוא כמו הרב גורן, אז מבחינתם הוא לא ראוי לציטוט. כמובן שלדידן הם טועים מאוד, אבל אי אפשר לבוא בטענות אליהם, בוודאי שלא כאשר המו"צים והרבנים שמינה הרב עובדיה ושלוחי דרבנן פוסקים כהגר"ע ולא מזכירים כלל את החולקים, כשמבחינתם שום דבר לא קיים חוץ ממנו.
נכתב במפורש שהוא לא כמו הרב גורן...
הטעיה ומכשול זו בדיחה, כביכול הפוסק דלא כהגר"ע "נכשל".
א"א לעצום את העיניים. פעמים שאכן כך הוא!
בעלי בתים אינם עיוורים, הם רואים שהגר"ע לא מוזכר בספר, וכשהם רוצים הלכה הם פותחים ילקוט יוסף ולא ספר בהוצאת דרשו.
כנראה שאתה מסתובב רק אצל בני תורה... אשריך!
לשיטתך גם אסור להדפיס את השו"ע ללא הערות יביע אומר שחולק על השו"ע פעמים רבות (שהרי "קיבלנו הוראות מרן"), וזה מכשול והטעיה לציבור הרחב שיחשוב שבאמת פוסקים כהשו"ע.
לא.
א. בעלי בתים כמעט ולא לומדים הלכה ישר מהשו"ע, כי הלשון יותר קשה וגם אין הרבה דברים אקטואליים לזמננו.
ב. ע"פ רוב גם מי שעושה כמרן השו"ע (נגד הרב עובדיה) אין מזניחים אותו.
 
יש תיעוד שהוא מקבל בחיבה? מעניין לראות. היום הכל מתועד.
הרב יצחק יוסף אצל הרב קניבסקי.png

 
כמו כן, רב שאומר דבר כזה מגלה שאין תורתו לשם שמים, אא"כ אמר זאת על אפיקורוס וכד'.
אין סיכוי שבעולם שרב "ימחוק" ו"יעלים" רב מסויים, אא"כ אותו רב הוא חוטא/מתחזה וכד'.

זה לא ענין של חוטא או אפיקורוס. לפי מה שאני מבין, בעיניהם הוא לא שייך למחנה יראי ה' מחמת שהתיר פירות היתר מכירה שזה בעיניהם פרצה בחומת היהדות, בפרט שיצא נגד גדולי הדור שלהם שאין עוד מלבדם, ואולי עוד כמה היתרים.

מה שכיהן כראשון לציון לא עושה עליהם רושם, וכן מה שכתב ספרים בבקיאות גדולה, אצלם גדולי הדור הם ראשי ישיבות (שאצלנו הורגלו לזלזל בהם כי אינם מבינים בהלכה כביכול) או כאלה שלא כיהנו בשום תפקיד מעולם כהגרח"ק.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית