לחצו כאן – תרומה לשמואל

אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

כדאי מאוד שתפתח ילקו"י ותתבדה.
פתחתי וראיתי. המציאות היא שעדיף שלא ייצג אותם.
אני מכיר אשכנזים שפותחים ילקו"י כדי לדעת מה ההלכה בשבילם. (כלומר, לא מסתכלים על ההלכה עצמה, אלא מהמקורות מבינים מה הם צריכים לעשות).
ואני מכיר אשכנזים שאוכלים נבלות וטריפות, אז מה?
 
כפי שכתבתי לעיל, שלפעמים הרב עובדיה צודק ולפעמים הרב אלישיב.
אם אתה יודע ללמוד - תלמד בעצמך ותבין שפעמים רבות הרב עובדיה צודק.
כבר עניתי לעיל, חבל לחזור שוב.
אם אתה לא יודע ללמוד - תעשה לעצמך רב אחד ותלך על פיו בהכל.
לא חייב, אין שום הלכה כזו.
 
הוא לא עשה את רצון ה'.
רצון ה' הוא שתלמד הלכה ותלך כפי מה שה' ציווה אותך.
מי שהלך בכוונה תחילה למקום שהיה צריך לעבור עבירה באונס - אע"פ שאולי לא יקבל גיהנום כי הותר לו, בוודאי שלא עשה את רצון ה'.
בודאי שאחד שלומד הלכה שלא מיסודות הסוגיא ועושה כהרב אלישיב שעשה רצון ה'.
אין 2 צדדים בכלל.
 
אם כותב תשובה לבני ביתו, או ספר הלכתי אשכנזי.
לא אם כותב ספר הלכה לכל עמ"י.
הספר מיועד לכל מי שרוצה.
אף אחד לא כפה אותך ללמוד בו.
וכמו שהילקוט יוסף לא משמיט שום דעה.
כבר עניתי שהוא מציג את הדעות האחרות בצורה מעוותת שזה גרוע יותר.
 
לא קראתי את כל המו"מ ביניכם,
אני רק לא מבין מה הבעיה, אם יש ספר שמחליט על פי שיקול דעתו או גדוליו לא להביא מספר מסוים,
זו בהחלט זכותו המלאה, כמו שמן הסתם אף אחד לא נכנס לכל הסברות שבנושא ומחשבן את כל הספרים המדברים בענין,
וזכותו של מחבר ספר להחליט איזה תוכן יותר חשוב לו ואיזה תוכן להשמיט.
אם אנשי הרב עובדיה נפגעים מכזה דבר, אנשי הרב משאש גם צריכים להפגע ממהדורות אחרות של משנ"ב שחרטו על דגלם שהמשנ"ב שלהם מייצג
את מכלול הדעות המכרזיות בציבור הספרדי, והשמיטו את דעת הרב משאש ופסקי חכמי המערב, (לדוג' משנ"ב מאורות),
אלא מה? שזה לא ראוי ליחס, אם אתה חושב שהרב משאש לא רלוונטי, א"כ הספר שלך לא רלוונטי אצלי, או רלוונטי חלקית,
אותו הדבר ביחס למרן הרב עובדיה, אם אתה רואה משהו שהשמיט את שיטתו בכוונה תחילה, ואתה מתלמידיו, אם אתה בר דעת אתה לא מייחס לענין חשיבות, והתעלמת, כשם שהם מתעלמים מרבך, כמו כן תתעלם מהם, אני לא חושב שזה שווה את כל האמוציות שאנשים מוציאים על זה,
אם באמת יש לרבך מה למכור, אתה לא אמור להתייחס לכל מי שמתעלם ממנו ביודעין...
 
ראשי תחתית