מי הקים את מעיין החינוך התורני?

בציבור הרבני הוא היה בהחלט מפורסם, וגם באיזור מגוריו, אבל לא להמון העם שבשדות.

ויותר ממה שהתקבל כפוסק, התנגדו לו בחריפות.
 
רק שהכפיה ההלכתית כל כך מושרשת אצלך, שאינך מבין מה הפשט שמו"צ יפסוק כפי שנראה לו לפסוק.
שוב לא הבנת את דבריי, והסברתי בהמשך, שההלכות שהוא מלמד לתלמידים לא יכולים להיות על פי איזה מו"ץ במקום על פי אחד מגדולי הפוסקים.

אבל בודאי שכל אחד באופן אישי בביתו, וגם מנהל בית ספר לצורך השאלות שלו בענין ניהול בית הספר בענינים הלכתיים והשקפתיים ג"כ, ישאל מו"ץ. אני מדבר על ללמד את התלמידים. מה לא ברור??
 
אולי באמת נפתח טבלת אקסל לבדוק כל גדול בישראל למה הוכר בציבור. למה הכירו ברבן יוחנן בן זכאי ולמה הכירו בגאון מוילנא. אולי בגלל שתרמו את ספריהם בחינם לבתי מדרשות, או בגלל שהיו לו הרבה תלמידים בישיבה.

כל גדול שעמד לישראל מימות משה רבינו, הגיע מכוח שורה של פעולות אקטיביות מסוימות ולא מחמת בת קול שמיימית (כמעט).

במקרה של הרב עובדיה זה בין היתר בגלל ריבוי ספריו ושיעוריו בלווין או בגלל ההכרה הציבורית שלו במסגרת הפוליטית, זו לא סיבה לגנאי ולהתכחש למציאות שבה הקב"ה מנהיג את העולם ושותל בו צדיקים בכל דור ודור.
 
אתה טועה, גם לחולקים עליו יש דרך ברורה בפסיקה, ואפילו יותר ברורה ממנו כי לא תמיד הוא עקבי ויש סתירות בשיטתו (יש גם תירוצים, הבוחר יבחר).
גם "האחרים" שאתה מדבר עליהם (שאני יכול בקלות לנחש מי הם\הוא) יש הרבה סתירות.
וכמו שאתה כתבת יש תשובות שגם הם חלק מהכללים מתי כך ומתי כך. וגם אם יש איזה כמה מקומות בודדות שממש אין תשובה ברורה זה לא מוריד מזה שבאופן כללי הוא הכי עקבי והכי ברור מבחינת כללים
 
זהו בדיוק הענין. כאשר מנהל בית ספר צריך לבחור חוברת הלכה ללמד בה את התלמידים, הוא מקבל הוראה מלמעלה מה לבחור, וזה שיושב על הברז התקציבי הוא אחד שנבחר בקולות שלי ושלך, ומנצל את תפקידו כדי לכפות את הלכותיו של הרב עובדיה על כלל ישראל.
לא הבנתי אז המו"ץ עדיף מזה?? וכי המו"ץ האלמוני שאתה מדבר עליו מקובל על כל ההורים???? או גם אם היית סבור שבמקום הרב עובדיה, שילך עם הבן איש חי או האור לציון, וכי אז זה לא כפייה על ההורים שכן רוצים את הרב עובדיה???
בסוף צריך לבחור אחד, וכבר הסברתי מדוע הוא הכי הגיוני מכל האופציות
 
בציבור הרבני הוא היה בהחלט מפורסם, וגם באיזור מגוריו, אבל לא להמון העם שבשדות.

ויותר ממה שהתקבל כפוסק, התנגדו לו בחריפות.
שוב אתה טועה, ההתנגדות כלפיו היה בצעירותו ממש (מבחרותו עד קצת אחרי חזרתו ממצרים), ולא עברו כמה שנים והוא עלה על כולם.
והוא כן היה ידוע דוקא אצל העם שבשדות, יותר מכל שאר הרבנים הספרדים שהיו נחבאים אל הכלים וכמו שהתמרמר על זה הוא עצמו בנאומו (הנוקבת וההיסטורית למי שמכיר) בפתיחת ישיבת "אור התורה" בשנת תשי"ד (כשהיה בן ל"ג שנים בלבד!).
 
שבסיפור זה מובא שלא ידע מי הוא ולא ידע איך הוא נראה, רק התלהב מספרו ולכן ביקש הערות ממנו...
כי הוא היה במרוקו ולא היה אינטרנט ועיתונים עם תמונות שהגיעו מהארץ לשם.

ומה שרציתי להוכיח מהסיפור הוא ששמו של מרן הגרע"י, חצה יבשות יותר מכל אחד מהרבנים הספרדים האחרים באותה תקופה, אפילו מהמבוגרים ממנו בהרבה. ועוד רציתי להראות לך מהסיפור הזה, שבגלל שכ"כ התלהב מספרו, רצה לשנות את כל הפסקים שכתב בראשונה בספרו ע"פ פוסקים אחרים, לפסקים של היביע אומר. הרי שכבר אז יצא שמעו בכל העולם והתחילו פסקיו להתקבל.

אני ידוע שקשה לך כי תקעת את עצמך בצד ומחנה מסויים, ואסור לך לחשוב דבר טוב על מרן הגרע"י, גם אם הוא דבר נכון ואמיתי. לא כמוני שאף שאינני מנסה להסתיר שאני הולך לאורו, אינני תוקע את עצמי אצלו, כי כפי שאמרתי אני כן יחלוק עליו במקומות שיוצא לי אחרת ממנו. ואינני מקבל את דבריו כהלכה למשה מסיני ממש.

וגם הערכתי אליו אינו יורד במאומה מההערכה העצומה שיש לי כלפי גדולים אחרים שלנו כמו מרן האור לציון שהיה מלאך אלקים צבאות.
במחנה שלך לא היו אומרים את זה על מרן הגרע"י. ואולי אתם אלו שרוצים לכפות עלינו את הפסקים של הרבנים שלכם, שמחפשים בדוקא לפסוק מגד הגרע"י. המחנה שלך ג"כ לא כ"כ תמים.
 
חלומות באסמפיה. אולי מכירים קצת בזכות הרב יצחק שבכל מוצ"ש מדבר על החולקים.

אתה יכול לשלוף מהמותן כמה פוסקים מתירים להדליק את אור החשמל ביו"ט, מי הם ומה טעמם, האם מדובר בספרדים או גם באשכנזים?

99 אחוז שלא.

סביר להניח שאתה גם לא יודע מה פסק הגר"ע יוסף בנדון (שהמיקל יש לו על מי לסמוך ואין למחות בידו בחזקה).
אני כן יכול (מן הסתם הרבה יותר ממך), אבל לא הבנתי זה מבחן פה?
ואני לא בעל בית, אז ממש לא הבנתי מה אתה מנסה לעשות פה?, חוץ מהתנשאות, (כי במחנה שלך מחנכים להיות בעלי גאווה ושחצנים),
איזה עזות צריך בכדי לכתוב את זה אלי, כשאין לך חצי מושג מי אני, זה משהו פלא. רק במחנה שלך יוצא דברים כאלו!!

ושוב במקום לענות על עצם הטענה אתה כותב שטויות והבלים כדרכך.

ואני לימדתי מאות בעלי בתים בכמה מדינות! בחברותא ובשיעורים, וכולם יודעים ומכירים את השוני בפסק ההלכה, לא אמרתי שהם יודעים כל פרטי הדינים והחילוקים, אלא שהם יודעים את ההבדל הכללי ביניהם.
וזה היה מובן בדבריי שכתבתי, אבל לקשה הבנה צריך להסביר את הכל.

סליחה על החריפות, אבל פשוט אני צריך לדבר איתך בשפה שלך ובדרך שלך...
 
ראשי תחתית