רובו יבש

צולמה בקובץ מאור ישראל שבת
וכ"כ בספר רבינו של הרב שטרית
ועכ"פ נראה שהרב עובדיה תחילה התיר רובו יבש ואחר כך התלבט אחרי מחלוקות והשגות וכו' שינה את דעתו ועבר למיעוט קטן מאוד (ואגב, בכתב יד הנ"ל כתב שאין הכי נמי, לא השיג על המרוקאים המוסיפים חמין לתבשיל אלא רק בשיעור גדול, אבל קצת חמין אפשר)
מרן שליט"א ביאר דברי אביו הגדול בטוטו"ד, וגם הביא דברי האבא במאור ישראל, כמדומה שסגר הענין
1738688468067.png
 
מרן שליט"א ביאר דברי אביו הגדול בטוטו"ד, וגם הביא דברי האבא במאור ישראל, כמדומה שסגר הענין
הצג קובץ מצורף 1218
לפי מה שהוא מביא, מר"ן הראש"ל מהר"י סגר את הדיון, ואגב, ידוע שהוא מספר איך שמרן אהב לטבול החלה ברוטב הדגים שחוממו בשבת - כראיה שאפשר לחמם דגים עם רוטב (היינו דגים מרוקאים) בשבת, וע"ז יתמהו התמהים, הלזה יקרא "מועט מאוד" ומצטמק ורע לו?
 
לפי מה שהוא מביא, מר"ן הראש"ל מהר"י סגר את הדיון, ואגב, ידוע שהוא מספר איך שמרן אהב לטבול החלה ברוטב הדגים שחוממו בשבת - כראיה שאפשר לחמם דגים עם רוטב (היינו דגים מרוקאים) בשבת, וע"ז יתמהו התמהים, הלזה יקרא "מועט מאוד" ומצטמק ורע לו?
לק"מ מעיקרא.
דמרן איירי בסעודה שלישית,
והתם חממו הפלאטה ע" שעון שבת כידוע וכפורסם.
והבן.
 
במקרה שהחמין כולו מלא תפו"א ובשר ויש שכבה קטנה מלמעלה של רוטב יש בזה בישול?
 
במקרה שהחמין כולו מלא תפו"א ובשר ויש שכבה קטנה מלמעלה של רוטב יש בזה בישול?
פשטות דברי הגר"ז שזה אסור.
ויש קצת מקום לדון בדבריו.
ומכאן תשובה לדברי הרב @כהן ששאל איך יתכן שזה אסור וצריך גמ' מפורשת להתיר
 
אצרף בזה מה שהעלתי בעבר בקולמוסי, אולי יהיה לתועלת מאן דהו.
האשכול מדבר על רובו יבש.

קונטריסך נפלא וערוך בטוטו"ד וירבו כמותך בישראל.

אבל הוא מדבר על דיני בישול אחר בישול. ודיני לח מעיקרא ונעשה יבש.

וכמובן שאין זה נידוננו. תפצל את האשכול ונדון בזה כי יש הרבה מה לדון.
 
האשכול מדבר על רובו יבש.

קונטריסך נפלא וערוך בטוטו"ד וירבו כמותך בישראל.

אבל הוא מדבר על דיני בישול אחר בישול. ודיני לח מעיקרא ונעשה יבש.

וכמובן שאין זה נידוננו. תפצל את האשכול ונדון בזה כי יש הרבה מה לדון.
תעיין בתוך הדברים נכתב על רובו יבש.
 
ראשי תחתית