סיפר לי הגאון הרב שלמה חנניה שליט"א ראש בית המדרש 'שערי ניסים':
העזתי ושאלתי פעם את חכם בן ציון זצ"ל,
בזכות מה כל הברכות שכבודו מברך מתקיימות?
ענה לי,
סיפורי קופת העיר עם קצת מלח ופלפלאיפה הוא היה עד היום? למה רק עכשיו נתגלתה התפילה?
התפילה התגלתה רק היום בעקבות סגולה מיוחדת של קופת העיר שהתגלתה אתמול.איפה הוא היה עד היום? למה רק עכשיו נתגלתה התפילה?
תפנה לרב צבי עידן שנכח שם. וכך סיפר.לא מאמין לסיפור. לא מתאים לו בעליל. הוא היה שותק בלי לספר שהוא שותק.
לפתע נתלהבו פניו של הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, והוא גילה לאחיינו סדר תפילה מסוגל במיוחד
יש בקופת העיר מחלקה מיוחדת של פתרון חלומות.התפילה התגלתה רק היום בעקבות סגולה מיוחדת של קופת העיר שהתגלתה אתמול.
חוזרני בי.תפנה לרב צבי עידן שנכח שם. וכך סיפר.
אמרו לו שהרב עובדיה אמר שאשתו לא שומעת בקולו. והוא כבר בא להשיב, אבל מנע עצמו ואמר "אני מקבל שכר על השתיקה".
'גם כשטעה'
מש"כ "וכך הוא גם מנהג ירושלים", צע"ג.
לכאורה כוונתו שכך ראה שהתנהגו 'חכמי ירושלים' וכפי הידוע שהכפה"ח בכ 80 מקומות חלק על הבא"ח בלי להזכירו מפני הכבודמש"כ "וכך הוא גם מנהג ירושלים", צע"ג.
אולם בדור שאחריו כמדומה שכבר לא נהגו כן.לכאורה כוונתו שכך ראה שהתנהגו 'חכמי ירושלים' וכפי הידוע שהכפה"ח בכ 80 מקומות חלק על הבא"ח בלי להזכירו מפני הכבוד
היעלה על דעתך שהכף החיים יבזה את מרן הבא"ח???לכאורה כוונתו שכך ראה שהתנהגו 'חכמי ירושלים' וכפי הידוע שהכפה"ח בכ 80 מקומות חלק על הבא"ח בלי להזכירו מפני הכבוד
לא מאמין לסיפור. לא מתאים לו בעליל. הוא היה שותק בלי לספר שהוא שותק.
כתבתי שבכ 80 מקומות הוא לא הזכיר שהוא חולק עליו לעומת הרבה מקומות שהוא כן מזכירהיעלה על דעתך שהכף החיים יבזה את מרן הבא"ח???
נכון, ודוקא כ'לימוד' על חשבון נדנוד נגיעה בכבודו של הרב עובדיה ('הוא מבזה אבל אני אשתוק') הוא מעולם ולעולם לא היה אומר. מה שכן התקבל על דעתי זה מה שהובהר לאחמ"כ שזו היתה חצי פליטת פה.לא בהכרח, כי לפעמים הדיבור הוא לימוד לדורות, וחכם בן ציון ידע מתי לשתוק ומתי לדבר.
הנה לך דברי הרב שראבני מילה מילהכתבתי שבכ 80 מקומות הוא לא הזכיר שהוא חולק עליו לעומת הרבה מקומות שהוא כן מזכיר
ואף אחד לא דיבר על ביזוי אלא 'מפני הכבוד' ודו"ק
חשוב שתקרא שוב את דברי הרב שראבני
ועל דבריך אלו אני שואללכאורה כוונתו שכך ראה שהתנהגו 'חכמי ירושלים' וכפי הידוע שהכפה"ח בכ 80 מקומות חלק על הבא"ח בלי להזכירו מפני הכבוד
היתכן כדבר הזה??? וודאי שדברי הרב שראבני שלא לבזות כשטעה, לא נאמרו על כף החיים.היעלה על דעתך שהכף החיים יבזה את מרן הבא"ח???
סליחההנה לך דברי הרב שראבני מילה מילה
יש לנו קבלה מראש הישיבה חכם עזרא עטייה שלא לבזות שום חכם גם כשטעה וכך הוא גם מנהג ירושלים וכו'
ועל מש"כ שכך הוא מנהג ירושלים כתבו שהוא צע"ג.
ואתה הגבת על כך
ועל דבריך אלו אני שואל
היתכן כדבר הזה??? וודאי שדברי הרב שראבני שלא לבזות כשטעה, לא נאמרו על כף החיים.
אכן, לא יעלה על הדעת שכשיש מחלוקת בהלכה, זה בזיון. ואם הכה"ח יחלוק על הבא"ח זה בזיון.היעלה על דעתך שהכף החיים יבזה את מרן הבא"ח???
אבל בדורנו צצו להם כל מיני שהתחילו לדבר ולכתוב בצורה מבזה "לא ידע" "לא שמע" "לא ראה" וכל מיני כזבים ודמיונותאכן, לא יעלה על הדעת שכשיש מחלוקת בהלכה, זה בזיון. ואם הכה"ח יחלוק על הבא"ח זה בזיון.
זה היה רק מחשבתם של הני מבבלאי טפשאי שאמרו, שכשמרן זצ"ל חלק על פסקי מרן הבא"ח זצ"ל הוא מזלזל בו, וע"ז השיב מרן במה מקומות כדרכה של תורה.
ביבי"א, בחלק ט בהערות והארות על האור לציון, יש מקומות שהעיר שלא ראה או נעלם ממנו, וכזאת תמצא בספרי השו"ת, גם לפני מאות שנים שכתבו דאישמטתיה וכיו"ב (אולי תעשה חיפוש באוצר החכמה ותראה כמה פעמים נזכר בספרים ואישמטתיה או ונעלם מעינו הבדולח).אבל בדורנו צצו להם כל מיני שהתחילו לדבר ולכתוב בצורה מבזה "לא ידע" "לא שמע" "לא ראה" וכל מיני כזבים ודמיונות
מרן זצ"ל הוא לא מאלו האמוריםביבי"א, בחלק ט בהערות והארות על האור לציון, יש מקומות שהעיר שלא ראה או נעלם ממנו, וכזאת תמצא בספרי השו"ת, גם לפני מאות שנים שכתבו דאישמטתיה וכיו"ב (אולי תעשה חיפוש באוצר החכמה ותראה כמה פעמים נזכר בספרים ואישמטתיה או ונעלם מעינו הבדולח.
בזמן האחרון יצא לעיין בשו"ת נודע ביהודה בהוצאת מכון ירושלים, ובסוף יש הערות והארות מאות רבות מגדולי הפוסקים שהעירו על הנו"ב. ויש שהעירו שנעלם ממנו, ואחרים העירו שלא נעלם. וכן היה לעולמים. וכזאת תמצא ביבי"א שהעיר על מי שהעיר שנעלם.ומאז ומעולם היה כדבר הזה דאישתמיטיה, ומה שהתחדש בדורנו הוא שגם על דברים הנזכרים מפורש נכתב לא ראה לא ידע וכו' וכו'.
הרב זכריה, במחילה, לא למד בפורת יוסף.הגר"ב שרגא
הגר"י זכריה
שיבוש מוחלט. למד ארבע שנים רצופות בשיעור היומי מלבד השיעורים בשישי ושימוש חכמים.הרב זכריה, במחילה, לא למד בפורת יוסף.
כנראה שהוא תלמידו מחמת השיעורים ביום שישי