נ"ל שנפלה לך טעותהשישי הוא המשלים
נכון, טעות, תקנתי.נ"ל שנפלה לך טעות
כי "מעונה" זה עליית שישי , וידועים דברי שער הכוונות על מעלת עליית ששי
שמעתי שיש הרבה שמפקפקים על מה שמלביש כל דבר "לרש"ש"בגלל שנוסד ע"י אבותיו ובעיקר זקנו הרש"ש.
שמעתי שיש הרבה שמפקפקים על מה שמלביש כל דבר "לרש"ש"
אכן גם במקרה הזה מדובר בהמצאה של גבאים (וכרגיל, אחרי שממציאים דברים - מוצאים להם גם טעם ע"פ הסוד), ואין שום פסול בזה שגבאים מוצאים מקום להתגדר בו ולמכור את העליה בדמים מרובים, וכפי שהארכתי באשכול הנ"ל.
אנשים רוצים לקנות בדמים מרובים, לחיי
הם לא סתם קונים בדמים מרובים, הם קונים כי הם בטוחים שזה יביא להם ברכה.
אבל פתאום כאן אינך מזלזל ב"סגולה" שהומצאה, והפיכת העולה לתורה ל"חתן".
הוא השישי שקוראים בעלייתו פסוקים חדשים, כל שאר המוסיפים באמצע חוזרים להם על פסוקים.כול מה שכתוב פה צ"ב דשמעתי שיעור ממרנא האור לציון ואמר ששישי זה מי שעלה שישי ולא מה שכתוב וא"כ היום הוא מוסיף בעלמא
אנשים קונים דבר עם משמעות (עלייה, ועוד ששי),
והגבאים לא הדביקו לזה סגולות.
אז אם הציבור טיפש מה אני יכול לעשות, אבל מכאן עד לקנות דבר שהוא באמת שטות ולחשוב שזה מה שיביא לו את הפרנסה ?
בסידורים אצלינו זה מחולק ש "מעונה" זה יוצא עליית שישי, ולאחמ"כ יש עליית משלים שזה חתן תורה וכו'אין כאן עליית שישי, יש 5 עולים כמו כל יו"ט + חתן תורה וחתן בראשית. אם תרצה תוכל להגדיר זאת 7 עולים, אבל השישי אינו "מעונה".
סתם מוסיף הוא לא חוזר על פסוקים.הוא השישי שקוראים בעלייתו פסוקים חדשים, כל שאר המוסיפים באמצע חוזרים להם על פסוקים.
הוא השישי שקוראים בעלייתו פסוקים חדשים, כל שאר המוסיפים באמצע חוזרים להם על פסוקים.
אין כאן עליית שישי, יש 5 עולים כמו כל יו"ט + חתן תורה וחתן בראשית. אם תרצה תוכל להגדיר זאת 7 עולים, אבל השישי אינו "מעונה".
בוודאי שהגבאים הדביקו לזה הילה של "חתן" כשאין כאן למעשה שום דבר.
מאידך גיסא, פתיחת ההיכל ותפילה על הפרנסה הוא דבר עם משמעות. גם צדקה היא דבר עם משמעות. אבל אתה בוחר באופן סלקטיבי היכן הציבור טיפש והיכן הוא חכם.
ואגב, אין טעם למחזר דיון של 16 עמודים שננעל.
דווקא בסידור שהיה לפני לא היה כתוב את המילה "שישי", אלא היה כתוב רק "חתן מעונה" ואח"כ "ע"כ חתן מעונה" וזהו.הסידורים הקלאסיים חילקו זאת לששה עולים ומעונה הוא ששי,