תרומה לעזרא

להחמיר נגד מרן. האמנם???

זה שתופסים כמרן להקל, היינו שכך הדין מעיקר הדין וכמ''ש החיד''א דמי שעושה כמרן אף בסב''ל לא מחינן בהו, אף דקי''ל סב''ל נגד 'מרן', מ''מ לכתחילה בעינן להחמיר נגד מרן, וסב''ל יוכיח דאמרינן סב''ל נגד 'מרן', ובפשטות אין שום סברא לחלק שדווקא סב''ל אמרינן נגד מרן, אבל להקל באיסורי סקילה וכרת שרינן לכתחילה ואין מקום להחמיר בזה, ואתמהה...
מ''מ לכתחילה בעינן להחמיר נגד מרן, ואף להורות כן בציבור (לכאו') כמו שתראה דרכם של גדולי פוסקי ספרד כהחיד'א והכף החיים והבן איש חי ועוד
 
גם אם ספק ברכה לבטלה היא ספק דאורייתא - מאי שנא בשאר דינים דאורייתא דעבדי כרבם?
זאת אומרת, איני מבין הקושיה...
נגד מרן עבדינן סב"ל,
נגד מרן החיד"א, הגר"ח"פ הבא"ח המ"ב והחזו"א עבדינן סב"ל.
מרן הגרע"י, גבוה משכמו ומעלה מכל העם,
אבל יותר מכולם שלא עבדינן סב"ל נגדו?
זה חידוש עצום שאין דוגמתו בפוסקים ראו"ח.
[נדמה לי שגם קירות ביתך יעידו בך שהבינו את הקושיא גם אם הם מתעקשים שלא להבין].
 
אני רגיל לשמוע כל זה מהרבנים לבית יוסף
משקרים?
האמנם?
אבדוק בכתביהם
תבדוק. הם כותבים ע"פ מהר"י פראג'י שזה זלזול בכבוד רבותיו. אבל החיד"א מיירי במיקל נגד מרן.
אכן הערתי שמריהטת לשון הרה"ג הראש"ל היוצא קצת מטעים ומשמע מניסוח דבריו שדברי החיד"א עוסקים בחומרה נגד מרן ואין הדבר כן
עיין כאן
[נדמה לי שגם קירות ביתך יעידו בך שהבינו את הקושיא גם אם הם מתעקשים שלא להבין].
פתחתי אשכול על הנושא והמשך הדיון שם
 
אכן כך התפרסם בשיעור השבועי - יש לשער הרבה פעמים. וזה לא מדויק כלל.
הציטוט שהוא מצטט בשם החיד"א שהמחמיר נגד מרן צריך תשובה וכפרה, הוא נכון? @כהן בבקשה תחכימנו
ויקץ יוסף והנה חלום...
 
החילוק בין מרן השו"ע לבין מרן הגרע"י, למה הר"י סובר שאצל הגרע"י לא אומרים סב"ל - אני חושב שזה חילוק פשוט (לא יודע אם אני מסכים, צריך לעיין, אבל לעצם העובדה שיש חילוק וחילוק פשוק מידי - זה יש)
 
ראשי תחתית