קהילות יעקב
חבר חדש
- הצטרף
- 6/8/25
- הודעות
- 86
ובזה אנחנו דנים אם הוא צודק או טועה.לאלפי שומעי לקחו!
לא לך...
ובזה אנחנו דנים אם הוא צודק או טועה.לאלפי שומעי לקחו!
לא לך...
והרב קהילות יעקב שכותב כאן,
מחילה מכבודו, נראה לי שזה לא מכבד שאתה נכנס לפורום תורני ספרדי ומעלה את כל הדברים המפורסמים מארחות רבינו על הרב עובדיה,
גם אם אתה לא חסיד גדול שלו (גילוי נאות גם אני לא), זה עדיין לא יפה להכנס למקום שמעריכים מאד ת"ח מסויים ולשלוף את הציטטות נגדו
קראתי כעת את כל הנ"ל שוב (בפעם המי יודע כמה בחיי...) רק בכדי לדעת האם היה שם איזו מילה שפספסתי שממנה למדת מה שלמדת, ולצערי לא מצאתי...
אתה קורא רק מה שאתה רוצה לקרוא.קראתי כעת את כל הנ"ל שוב (בפעם המי יודע כמה בחיי...) רק בכדי לדעת האם היה שם איזו מילה שפספסתי שממנה למדת מה שלמדת, ולצערי לא מצאתי...
מה אתה בא להביא משם?
א. הפריע לאשכנזים דעת הרב עובדיה בשמיטה. ידוע. נו ו... אתה חושב שאם היו יוצאים נגדו היו כותבים דברים נגדו או נגד פסיקתו?! הוא לא דיבר נגד הרב עובדיה, אלא שפסיקה מסויימת שלו הפריע להם. גם לנו מפריע פסיקה מסויימת של האשכנזים (אם יש כאלה, ואכמ"ל) להתיר פאה נוכרית. נו ו...?
ב. אתה משווה ענייני עגונות ושביעית להלכות ברכות, תפילה וחגים?!
תורת החילוק שלך להיכן הלכה?!
ג. רק ראיתי כמה מכבדים את הרב עובדיה ויודעים את הצורה שחולק וכותב עם יר"ש ועם ביסוס וכו'.
אגב, מה ששמתי לב כעת שכנראה הסטייפלר לא באמת למד יבי"א, אלא כנראה שמע מאנשים מה שפוסק ועל מה מסתמך, כי אם היה רואה בפנים היה רואה שזה לא ככה...
בשורה התחתונה מה באת לומר בזה? שבגלל מה שכתוב, אם הרב עובדיה סבר שמי ששכח "המלך המשפט" צריך לחזור - אסור להזכיר את זה בספר?!
אתה קורא רק מה שאתה רוצה לקרוא.
חבל.
א. אינו נכון שסומך."סומך דבריו על איזה מחבר אף אם כי א"א לסמוך עליו"
שוב אשאל. מה קשור לנידונים בהלכות ברכות, תפילה וחגים?!"ורגז מו"ר על צורת היתרים אלה".
לא משנה מה אתה חושב, אבל הקה"י אחז אחרת ממך.א. אינו נכון שסומך.
ב. אינו נכון שא"א לסמוך.
על היבי"א בכללותו אמר שזה ספר טוב למראי מקומות, לא רק על הלכות עגונות.שוב אשאל. מה קשור לנידונים בהלכות ברכות, תפילה וחגים?!
מה שייך מה אחז מי אחז?לא משנה מה אתה חושב, אבל הקה"י אחז אחרת ממך.
בוודאי! חשבת שאשכנזים יפסקו הלכה למעשה כמו היבי"א?! אני לא מבין בכלל לאן אתה חותר...על היבי"א בכללותו אמר שזה ספר טוב למראי מקומות, לא רק על הלכות עגונות.
תקרא את החלק השני של הודעת שעליו נסובה הודעתי.מה שייך מה אחז מי אחז?
ניתי ספר וניחזי.
זה כמו להגיד שהרב עובדיה אחז שהבא"ח מתיר צביעה במשקין (אגב, זו האמת). מה קשור "לאחוז" תפתח ותראה אם זה נכון!
בדברים שאינם קשורים למח' שו"ע ורמ"א או תלויים במנהגים, למה לא?בוודאי! חשבת שאשכנזים יפסקו הלכה למעשה כמו היבי"א?! אני לא מבין בכלל לאן אתה חותר...
כבר כתבתי שכמו פסקי תשובות לספרדים, ככה זה יבי"א לאשכנזים. מה הבעיה בזה? וכי בילקו"י לא מביא מפסקי תשובות?!
אשכנזי יכול לדעת על אלו גדולים ספרדים אפשר לסמוך?!תקרא את החלק השני של הודעת שעליו נסובה הודעתי.
כל הדמגוגיה של תנסה לשאול לא שייכת.אשכנזי יכול לדעת על אלו גדולים ספרדים אפשר לסמוך?!
אם אתה חושב כך - שיערב לך.
תנסה לשאול אשכנזי מצוי מי זה החקרי לב, פתח הדביר, גינת ורדים וכד' ותשאל אותם אם אפשר לסמוך עליהם.
(ספויילר: יגידו לך: מה?! אתה רוצה לסמוך בהלכה על כל רב בית-כנסת? נראה לך שההלכה שלנו זה בדיחה?! צריך רבנים גדולים בשביל לסמוך עליהם").
דמגוגיה זולה של מי שמעולם לא למד הלכה בצורה רצינית.מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.