אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

יש הסבורים שילקוט יוסף מטעה את הרבים בפסקיו. כך שמגוחך לטעון שמי שאינו מביאו מטעה את הרבים. ובלאו הכי, המעוניין בפסקי הרב עובדיה פותח ילק"י ולא מהדורת דרשו.
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה. "יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך? ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו. ואם תבוא להשמיט כל פוסק שביקרו את פסקיו תצטרך להשמיט גם את הרמב"ם.
 
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה. ואדם לא שם לב לדבריו המלאים נגיעות. "יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך? ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו. ואם תבוא להשמיט כל פוסק שביקרו את פסקיו תצטרך להשמיט גם את הרמב"ם.
כל מי שלומד בעיון
עומד מרעיד ומשתומם על העתקותיו וטעותיו.
חיפוש קל באוצה"ח יבהיר את הדברים
וכבר התברר באלפי מקומות שטענותיו ומענותיו של רי"צ נגד כל רב ספרדי שפוסק הלכות, מלאות בשגיאות פשוטות.
הלא אין רב שלא מותקף, וחבל לחזור על רשימת נרדפיו הידועה.

ואין צורך להעלות כאן את כל הקבצים שהשיבו על טענותיו.
כבר העלו כאן קונטרס אמת ושלום ועוד.
ורק אם תרצה להתעקש, אשלח אותך לעיין בגליון האוצר מהחודש האחרון, ובקובץ תורת ציון החדש, במאמריהם של הגאונים מולקנדוב/ עדס
והאמת עד לעצמו.
 
"יש סוברים שילקו"י מטעה את הרבים", מי אלו אותם סוברים? אתה וחבריך?

כל החולקים עליו, שהם רבים וטובים מכל החוגים והעדות.

לדידם הוא מטעה את הרבים באותה מידה שהוא חושב שאחרים מטעים את הרבים.
 
על זה נאמר השנאה מקלקלת את השורה

כבר כתבתי שאין לי שום שנאה כלפיו, אני מחזיק את ספריו בספריה שלי ומעיין בהם כשאני מחפש דבר הלכה, על פי רוב גם פוסק כמותו, גם נהנה לשמוע אותו במוצ"ש.

אבל לא מחמת זה נעוות את המציאות, או נשתוק כאשר יש הערות לגופם של דברים.
 
ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו

עשית סלט גדול בין הטענה על דרשו לבין הטענה של הרב יצחק יוסף ש"מטעים את הרבים". אני כתבתי לשיטתו המופרכת שאם לא מציינים להגר"ע יוסף אז "מטעים את הרבים". אבל גדולי הדור האחרים מעולם לא כפו את דעתם ולא הצהירו שמי שאינו נוהג כמותם הוא טועה.
 
ואם תאמר שהכונה לאלו שחלקו על פסקיו, הרי גם על האגרות משה יצאו ואמרו שהוא מחדש דברים כנגד כל הגדולים האחרים, ובכל זאת בדרשו מביאים אותו.

חוצפה ושערוריה להשוות את הילקוט יוסף לאגרות משה.
האג"מ א' מגדולי ישראל שבל הדורות שבכח חידושיו העצומים הוציא דברי מהש"ס שאך א' לא חלם. וע"ז היו ויכוחים.
להשוות לסדרת ליקוט שנערכת במחשב וכו'??? מלאה טעויות וחזרות???
 
מעניין שגם "הסדרת ליקוט" של המשנה ברורה נתקבלה בכל בית בישראל...
משנה ברורה זה לא "ליקוט"
אלא זה הרבה הבנה וגדרים

אין שם העתקות לשונות , אלא זה הגדרות ע"פ האחרונים

וקורה הרבה פעמים שלמדת את הט"ז והמ"T והפמ"ג והבנת א', ופתאום אתה מגיע למ"ב ואתה מגלה שלמד בדבריהם ב'

ואז אתה מנסה לחשוב ולהבין איפה השינוי ואתה חוזר עוד פעם ואז אתה מגלה דברים שלא שמת לב אליהם בפעם הראשונה כשלמדת את האחרונים

[איני נכנס לשאר ליקוטים שהוזכרו בהודעה שהגבת עליה, אלא סה"כ אני מבאר שהמשנה ברורה זה לא סתם ליקוט, אלא זה מלא הבנה וגדרים וחשבונות]
 
משנה ברורה זה לא "ליקוט"
אלא זה הרבה הבנה וגדרים

אין שם העתקות לשונות , אלא זה הגדרות ע"פ האחרונים

וקורה הרבה פעמים שלמדת את הט"ז והמ"T והפמ"ג והבנת א', ופתאום אתה מגיע למ"ב ואתה מגלה שלמד בדבריהם ב'

ואז אתה מנסה לחשוב ולהבין איפה השינוי ואתה חוזר עוד פעם ואז אתה מגלה דברים שלא שמת לב אליהם בפעם הראשונה כשלמדת את האחרונים

[איני נכנס לשאר ליקוטים שהוזכרו בהודעה שהגבת עליה, אלא סה"כ אני מבאר שהמשנה ברורה זה לא סתם ליקוט, אלא זה מלא הבנה וגדרים וחשבונות]
ברור שאתה צודק.

אני מנסה להסביר להם שכמו שאין להתייחס למ"ב בתור איזה "סתם ליקוט"
אותו דבר בילקו"י, (ובפרט במהדורות האחרונות)
 
אתה ממשיך להיתמם?

הדיון שנכנסת אליו היה אך ורק על חיבה, גם אתה ניסית לומר שאינך יודע מה היא חיבה וביקשת וידאו של "חיבה" שלאחר מכן ניסית לגמד.

אף אחד לא חלק על העובדה שקיבל ספר ילק"י וזה אינו מעלה ואינו מוריד.
לא מיתמם, כתבתי דברים ברורים, שאיני יודע מהי חיבה, ושכדתי שלא קיבל בחיבה. השמטת את הסוף, ופירשת כאילו כוונתי שאיני יודע מהי חיבה ולכן יתכן שקיבל בחיבה, וכאמור כתבתי להדיא לא כך, אך אתה נהנה לסלף את דבריי במכוון בכדי שתוכל לתקוף.
 
הגיעו הדברים עד כד"כ שמרן הגרע"י לא היה חותם על היתרים לפני שהרב משאש יחתום. וכשנפטר זה עבר להגר"ש עמאר. כידוע.
כוונתך הפוך, שהרב משאש לא היה חותם אא"כ הרב עובדיה מצטרף. כמבואר בכמה מתשובותיו.
 
אני מוחה בכל תוקף על נסיון ההשוואה בין ה'משנה ברורה' הקדוש, שנכתב ע''י גדול הדור, גאון ישראל, מרן החפץ חיים, אחרי עשרות (!) שנים של עמל ועיון, (עיין בהקדמות שכתבו בניו ותלמידיו עד כמה השקיע וכו', והדברים מבהילים), לבין ספרי מראי מקומות עבי כרס (בבחינת 'רב הכמות' ו-... ) בני זמננו, שנכתבו כ'מתעסק' בעלמא.
זה לאו דוקא 'ילקוט' כזה או אחר, גם השוואה בין המ''ב ל'פסקי תשובות' או ל'דרשו' (שיש משווים בטעות) וכל כיו''ב היא שערוריה
 
מוחה על כבוד התורה של כל מחברי דורינו העמלים בתורה, וכל עיסוקם בכתיבם חיבורם, וח"ו לומר שנכתבו כמעסק בעלמא.
החבור הידוע, אכן נכתב (לפחות חלקו) כ'מתעסק' בעלמא, ע''ע 'תכלתא דפזלון'
לגבי ה'פסקי תשובות' ודומיו הם גם מלאים בטעויות ואי דיוקים, אינני יודע אם נכתבו כ'מתעסק' או לא, אבל ברור שביחס ל'משנה ברורה' זה נחשב 'מתעסק בעלמא', וזה לא אומר שהמחבר לא תלמיד חכם, אלא שנכתבו ע''ד להיות 'מראי מקומות'. אינני מכיר מישהו ש'פוסק' לפי הפסקי תשובות/דרשו וכדו'
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית