אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

קבצים מצורפים

וצריך לדעת שהגרעי הפנה אליו כיון שהוא היחיד מכל פוסקי הדור שהסכים לכל קולותיו וחידושיו הנוראים של מרן הגרע"י בעניני אה"ע.
כגון לסמוך על ההפלאה ברו"ב אחר הבעל ושאר ענינים.
אף א' לא היה חותם על זה מלבד הגר"ש משאש.
והדברים ארוכים לכל לומדי אה"ע כאשר יחיכימנו הרב @מחשבות טובות
אכן, הדברים ארוכים, ולא אריך להרחיב בזה בהך שעתא שמא אבוא להחריב ונפיק מיניה חורבא וכבר אמרו בברייתא ריש ברכות שמפני שלשה דברים אין נכנסין לחורבה, עיי"ש ודו"ק היטב.
ועכ"פ פטור בלא כלום אי אפשר, על כן אביא כאן מדברי אברך חשוב (כידוע אצלנו זה התואר הגבוה מכולם, ולא כאותם כלפי ליא שזה אצלם מילת גנאי) שבירר הנושא בטוטו"ד ודחה כל ההיתר, עיין עליו ותרו"צ.
 

קבצים מצורפים

מנין לך?
דיברת איתו לפני שאתה מכפיש אותו?

ואתה דיברת איתו לפני שהמצאת שהוא עשה סקרים שאף אחד מאיתנו לא שמע עליהם?

ולמה אינך יוצא מנקודת הנחה שמשנ"ב דרשו לא עשו סקרים בציבור שלהם, והתברר ש99.9 אחוז לא מעניין אותם מה פוסק הגר"ע יוסף בנדון?
 
@אור תורה
תרגיע חמודי.

התמיהה המצורפת גדולה מכולם.


מתוך אלפי אלפים של פסקים יתכן שיהיו הרבה קושיות ותמיהות טעיות. כיון שאתם ממחזרים טענות שכבר כתבתם והזכרת בתקופות האחרונות, אני אחזור ואכתוב, שראיתי בשו"ת נו"ב בהוצאת מכון ירושלים, שהביאו בסוף השו"ת מאות רבות של שאלות וקושיות דבריו, ולכן מה... וכן הוא מצוי בספרות התורנית לרוב.
 
מתוך אלפי אלפים של פסקים יתכן שיהיו הרבה קושיות ותמיהות טעיות. כיון שאתם ממחזרים טענות שכבר כתבתם והזכרת בתקופות האחרונות, אני אחזור ואכתוב, שראיתי בשו"ת נו"ב בהוצאת מכון ירושלים, שהביאו בסוף השו"ת מאות רבות של שאלות וקושיות דבריו, ולכן מה... וכן הוא מצוי בספרות התורנית לרוב.
לא ידוע לי שהנוב"י חלק על פסוקים מפורשים.
לא ידוע לי על אף פוסק בהיסטוריה שחלק על פסוקים מפורשים.
ובפרט להתיר לבוא בקהל למי שהתורה אסרתו להדיא!!!
רק בדורינו ב"ה אכשור דרא...
 
לא ידוע לי שהנוב"י חלק על פסוקים מפורשים.
לא ידוע לי על אף פוסק בהיסטוריה שחלק על פסוקים מפורשים.
ובפרט להתיר לבוא בקהל למי שהתורה אסרתו להדיא!!!
רק בדורינו ב"ה אכשור דרא...
בזמנו הראיתי הענין לידידי (ידידיה יודע מי הוא) חסיד מובהק של הרי"צ, ואמר שזה לא יתכן, קיצער חזר אחרי שבועיים בבושת פנים שאין לו תשובה.
גם זכורני, שזה פשוט טעות בהעתקת אוצר הפוסקים בעמ' אחד בלא לראות מה כתוב בעמ' השני, ויש עוד הרבה טעויות כאלה, אלא שכאן זו טעות פטאלית.
המחריד בזה הוא מה שהראוני בקובץ בית מרן, ששם זה הובא כבר כהלכה פסוקה בלא שום מקורות, כמו הלכה שצריך לומר מודה אני בבוקר וליטול ידים וכו'. ה' ישמור על דורנו היתום!
 
עד כדי כך השתגעתם?
אני מוחה בכל תוקף על נסיון ההשוואה בין ה'משנה ברורה' הקדוש, שנכתב ע''י גדול הדור, גאון ישראל, מרן החפץ חיים, אחרי עשרות (!) שנים של עמל ועיון, (עיין בהקדמות שכתבו בניו ותלמידיו עד כמה השקיע וכו', והדברים מבהילים), לבין ספרי מראי מקומות עבי כרס (בבחינת 'רב הכמות' ו-... ) בני זמננו, שנכתבו כ'מתעסק' בעלמא.
זה לאו דוקא 'ילקוט' כזה או אחר, גם השוואה בין המ''ב ל'פסקי תשובות' או ל'דרשו' (שיש משווים בטעות) וכל כיו''ב היא שערוריה

אין שום השוואה בין הילקו"י למ"ב.

פשוט תכניסו קצת לראש שלכם שהילקו"י זה לא העתקות בעלמא.

וכמו שח"ו לומר זאת על המ"ב אפי' שבהרבה מקומות רק מעתיק דברי האחרונים ותו לא.

אותו דבר לומר זאת בין על הילקו"י בין על פסקי תשובות ובין על שאר מחברים.
ואין זלזול והוצאת שם רע יותר גדולה מזו.
 
פשוט תכניסו קצת לראש שלכם שהילקו"י זה לא העתקות בעלמא כמו שכמה מיעוטא דמיעוטא דמיעוטא מהניקים פה חושבים.
וכמו שח"ו לומר זאת על המ"ב אפי' שבהרבה מקומות רק מעתיק דברי האחרונים ותו לא.

אוי לנו מיום הדין.
מרן בעל המשנה ברורה זצ"ל לא ליקט פוסקים מאשר תביא ידו אלא למד ובירר אלו פוסקים להביא ומה מדבריהם להביא ובנה את החיבור שלו בשום שכל.
 
אוי לנו מיום הדין.
מרן בעל המשנה ברורה זצ"ל לא ליקט פוסקים מאשר תביא ידו אלא למד ובירר אלו פוסקים להביא ומה מדבריהם להביא ובנה את החיבור שלו בשוםאמרת
אמרתי שלא??
זה שמעתיק דבריהם מילה במילה לא אומר שלא למד אותם קודם.

רק אמרתי שאל תזלזלו כאילו מרן שליט"א מעתיק פוסקים בלי לעיין בהם.
 
כוונתך הפוך, שהרב משאש לא היה חותם אא"כ הרב עובדיה מצטרף. כמבואר בכמה מתשובותיו.

לא בדרך כלל אלא לפעמים, לפעמים ביקש שיצטרף אליו הגר"ע, ולפעמים להיפך. וכנראה נעלם מעיניך הסלקטיביות.

שו"ת יביע אומר חלק ט - אבן העזר סימן לו:

"כן נראה לי להלכה ולמעשה, ובלבד שיסכימו עמי שנים מגדולי ירושלים המפורסמים שליט"א... (ובסימן הבא) העתק התשובה הנ"ל נשלח לשני המאורות הגדולים בירושלים, הלא הם הגר"ש משאש שליט"א, הרב הראשי וראב"ד לירושלים, והגר"ש ישראלי חבר בית הדין הגדול בירושלים, ושניהם העלו במסקנתם להתיר".

ובשו"ת יביע אומר חלק ט - אבן העזר סימן לח:

"שאלה: הנה באה האשה מרת ש. ל. וסיפרה, שבעלה האחרון מת... וכן הסכים עמי ידידי הגר"ש משאש שליט"א רבה של ירושלים, להתירה בלא חליצה".

ובשו"ת יביע אומר חלק י - אבן העזר סימן ה:

"אודות האשה א. ק. שנישאת בחופה וקידושין לש. ס. בעיר תוניס, כדמו"י"... ולרווחא דמילתא שלחתי את השאלה לידידנו הגר"ש משאש לחוות דעתו בזה, ואף הוא העלה בכחא דהיתרא".

ובשו"ת יביע אומר חלק י - אבן העזר סימן יד:

"נשאלתי מאת הרה"ג ר' יוסף פישמן נר"ו במעשה שבא לפניו, זוג צעיר שהתארסו כבר מזמן... הפנתי את השאלה לרבה של ירושלים הגר"ש משאש, והעלה בכחא דהיתרא".

ובשו"ת יביע אומר חלק ט - אבן העזר סימן ב:

"נשאלתי מאת הרבנים בסאן פאולו (ברזיל), אודות איש ואשה שנישאו בחופה וקידושין... והנה שלחתי השאלה הנ"ל לידידי הגר"ש משאש גאב"ד ירושלים, לחוות דעתו בזה".

וכן בעניינים אחרים, ראה שו"ת יביע אומר תוכן העניינים חלק י' - אורח חיים:

"תינוק שנולד בליל שבת כעשרים דקות אחר שקיעת החמה, נימול בשבת. וכבר העלתי כן בשו"ת יביע אומר ח"ז (סי' מא), והסכים עמי הגר"ש משאש זצ"ל, רבה של ירושלים... ולאפוקי מאברך אחד שיצא חוצץ כנגד הדברים המצודקים האלה, וטעה בהבנת דברי מרן הבית יוסף, וצווח ככרוכיא על כך, ולא ידע ולא הבין בחשכה יתהלך, וכתבתי לדחות דבריו".
 
שאלתי אליכם,
ראיתי טעות עצומה באחד מדברי הפוסקים, שמתי לב שיש כאן מהלך מוטעה, וכו'.
מותר לי לסמוך עליו הלאה מבלי לבחון את הדברים היטב היטב?

ה"טעויות" הנ"ל הם זניחות ביחס לעשרות אלפי פסקי הלכות.
אין שום בעיה לסמוך על ההלכות של מרן שליט"א ש99.99% מהם סולת נקיה וברורה.
 
וה"טעויות" הנ"ל הם זניחות ביחס לעשרות אלפי פסקי הלכות.
לפרוץ את כרם ה' ולהתיר לפסול קהל לבוא בקהל נגד פסוקי התורה המפורשים זה זניח???
פסק אחד כזה הוא ראיה למשקל פסקיו.
 
החיבור הזה מבוסס על העתקות וסיכום ספרי הגר"ע.
מהדורות ישנות יותר.
מהדורות חדשות בקושי יש העתקות.
ותכלא דפזלון יעיד.
כתבתי לך בעבר שיד אדם הייתה במעל זה.

אתה רוצה תמשיך להיות ראש בקיר שמרן שליט"א מעתיק בדיחות לספריו ללא הבחנה
 
על כל ההערות שאני בקיא בהם ויש לי מי להגיב אני מגיב.
אין לי הזמן והכח להתווכח עם כל טענה שלפעמים שטותית.

- וה"טעויות" הנ"ל הם זניחות ביחס לעשרות אלפי פסקי הלכות.
אין שום בעיה לסמוך על ההלכות של מרן שליט"א ש99.99% מהם סולת נקיה וברורה.

אם האמת היה כמו שאתם אומרים המציאות לא היתה כמו שהיא עכשיו...

ע"כ שזה לא האמת... ואף אחד כמעט לא מתייחס לזה.
הרב אור יעקב היקר. לדעתי כדאי שתביא דוגמה לפסק עצמאי של הגר"י, כדי שנוכל לדון בדבריו.
חבל שהדיון הזה הגיע למחוזות הללו, ולכן כדאי שהוא יהפוך לעניני יותר.
 
ראשי תחתית