שאינו יודע לשאול
חבר חדש
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 79
@משיב כהלכה אע"פ שכת"ר התעכב רק כמה דקות כבר חששנו לשלומו...
לא תכננתי לעשות מזה שיח ודיון. אבל אנחנו כבר שם, אז אומר בקצרה.פשוט פאה יש רק אחד וכיסוי יש כל מיני (כובע, מטפחת, ברט וכד'), אז כללו את כל אלו בשם אחד.
נא לא להגרר לדיונים על הנושא!!!
או כך (ומסתבר שכך...), או שהציבור מאוד מכבד את פותח האשכול אבל לא רואה בו בעלים על מקלדתואו שזה גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה...
נו נו
כמדומה שזה דעת הגר''מ שטרנבוך [וגם חב''ד ]
מה נפקא מינא בסקר
איפה דעת החזו''א שעדיף
ס''ל שמותר לכתחילה
אבל העדפה מנא לך?
?.?מהרב עובדיה למדנו שלפעמים צריך לעשות דוקא את ההיתר כדי להורות שזה מותר !
עכשיו זה ההבדל בין לשון הקודש לבין לשון בני אדם. אכמ"ל.לא תכננתי לעשות מזה שיח ודיון. אבל אנחנו כבר שם, אז אומר בקצרה.
כיסוי ראש כולל את מה שמכסה את הראש.
אני מניח שמסתמא כשאנחנו מדברים על כיסוי ראש, אנחנו מדברים על כיסוי ראש לנשים (למעט כיפה / מגבעת וכדומה). ועל כיסוי ראש כהלכתו (למעט פיסה קטנה ליופי וכדומה).
וכשאתה אומר "כיסוי ראש" וטוען שזה לא כולל פאה, הוי אומר שאתה מלעיז על רבים וטובים שרואים בפאה כיסוי ראש התואם את כללי ההלכה. זה הכל.
אע''פ שבפשטות זה לא מובן כ''כ
כיון שבפאה יש וויכוח האם זה כיסוי ופאה עיקרה להחמיר את הזוה''ק
איפה דעת החזו''א שעדיף
ס''ל שמותר לכתחילה
אבל העדפה מנא לך?
''לפעמים''לפעמים יש בזה גם יתרון על מטפחת, שמכסה יותר טוב את כל השיע
בצדעיים אינו פשוט כלל
וכבר ידועים דברי מהרם אלשאקר
מי מגלה משטח הראש
כל דברינו הם בפאה כשרה כמובן
ולא בפאות ארוכות הנהוגות בכמה קהילות ...
זה לא מדויק כיון שיש פריצות שאפילו אם כולם ילכו כך זה יהיה אסור.כבר כתבו גדולי הפוסקים שגדר פאה כשרה הוא שתסרוקתה וצורתה וצבעה איננה חריגה מהנהוג במקום מגוריה של האשה.
ולכן אין בזה כללים של קצר וארוך, וסנטימטרים קבועים להיתר ולאיסור, אלא הכלל הוא שלא תהיה הפאה חריגה באופן שכולם יסתכלו דוקא עליה.
זה לא מדויק כיון שיש פריצות שאפילו אם כולם ילכו כך זה יהיה אסור.
איזה רב אוחז כך מלבד הרבי מילובביץ'?לשיטת רבים מגדולי ישראל שפאה עדיפה על מטפחת, ההתחזקות היא מעבר ממטפחת לפאה.
בטעות עניתי
בעבר לבשה פאה ועברה/עוברת למטפחת
וההיפך הוא האמת.
מה עושים?
איזה רב אוחז כך מלבד הרבי מילובביץ'?
שבתחילה היו כאן יותר כאלו שנשותיהם חובשות פאה ואח"כ הגיעו עוד כאלו שנשותיהם חובשות מטפחת.משהו ממש מוזר לי בסקר הזה...
הוא נפתח ב"בום" של מעל עשרה ראשונים שהצביעו תוך דקות בודדות שלובשות פאה כל השבוע. (ואני הייתי היחידי שהצבעתי על מטפחת...)
וכעת זה הולך ומצטמטמם...
משהו יכול לפתור?
הוא נפתח ב"בום" של מעל עשרה ראשונים שהצביעו תוך דקות בודדות שלובשות פאה כל השבוע
אבל הבום ההתחלתי היה גדול...שבתחילה היו כאן יותר כאלו שנשותיהם חובשות פאה ואח"כ הגיעו עוד כאלו שנשותיהם חובשות מטפחת.
אשרי הפורום הזה שגדולי ישראל רשאים לרדת אליו מהשמים...שים לב, ברשימה שהבאתי בהודעה מעליך יש בדיוק עשרה רבנים שנפטרו לעולמם (יחד עם הרה"ק מליובאוויטש).
ככל הנראה אותם גדולים קיבלו רשות מן השמים לרדת ולהשתתף בסקר שפתחת, ולכן זכית לראות מה שראית. אשריך.
מה עם הרב מאזוז בבא סאלי והגר''מ לוירוב החברים הם בני תורה שאינם הולכים בהכרח כמו הגר"ע יוסף אלא כמו פוסקים אחרים (הגר"ש משאש, הגרב"צ אבא שאול, הגר"י קאפח, הגרב"ב טולדנו, הגר"ע הדאיה, הגר"ח כסאר, הגרב"צ עוזיאל, הגר"י אביחצירא, הגר"ש קורח, הגר"א בקשי דורון ועוד ועוד).