ההבדל עצום, המשנה ברורה עשה את חיבורו על השו"ע כסדר, והיינו סעיף אחר סעיף לבאר את השו"ע, ע"פ האחרונים וע"פ סברותיו.
זה לא סתם חיבור הלכות מצוי- אלא זה על השו"ע סעיף סעיף מלווה בביאור הלכה במורחב עם ראשונים ואחרונים וכו' וכו'
שאדם עושה חיבור מיוחד על השו"ע שזה מלווה עם הרבה ראשונים ואחרונים
אין קשר לומר שזה קשור לספרדים ואשכנזים
נכון שיש מנהגים אחרים ולא על זה אני מדבר, אלא כוונתי מה שלא קשור למנהגים, אלא ביאור השו"ע או נושא הילכתי רגיל, חיבור המשנה ברורה הוא לכולם, כי זה חיבור מקיף ויסודי על השו"ע בתוספת ראשונים ואחרונים מכל העדות ומכל הסוגים והגוונים
ולצערינו היום- ב 40 שנה האחרונות בערך, נשתרש לציבור שאם פוסק ספרדי חולק על המשנה ברורה א"כ הספרדים צריכים ללכת אחרי הפוסק הספרדי
וכל זה הבל ורעות רוח, ואין קשר בין הדברים, יש מחלוקות ויש ראיות ומה שצריך לקבוע- זה הראיות והסברות, ולא העדתיות של הפוסק, כ"ש בפוסק כזה חשוב שהקיף כ"כ הרבה סוגיות עם ראשונים ואחרונים, המשקל שונה ביתר שאת