מחשבות טובות
חבר קבוע
- הצטרף
- 27/12/24
- הודעות
- 353
יש דרך להשיג את ספרו לקריאה בPDFודרכי העיון
במקרה היו שם רבנים גדולים והם חלקו בגלל הצורה והגיל הצעיר ומי שאומר עליהם בבלאי טיפשאי.................אכן, לא יעלה על הדעת שכשיש מחלוקת בהלכה, זה בזיון. ואם הכה"ח יחלוק על הבא"ח זה בזיון.
זה היה רק מחשבתם של הני מבבלאי טפשאי שאמרו, שכשמרן זצ"ל חלק על פסקי מרן הבא"ח זצ"ל הוא מזלזל בו, וע"ז השיב מרן במה מקומות כדרכה של תורה.
מפורסם שבסוף ימיו של הגרב"ץ היה שולח אליו בחורים ואברכים לקנות את דרכי הלימוד!!! (אחד מהם - אב"ד י-ם הגר"ד בירדוגו שליט"א, ניתן לאמת זאת עם בני המשפחה)עד כמה שידוע לי, הרב גמליאלי לא לומד בשיטה שלו. ומסופקני אם פוסק כמותו.
אכן, לא יעלה על הדעת שכשיש מחלוקת בהלכה, זה בזיון. ואם הכה"ח יחלוק על הבא"ח זה בזיון.
זה היה רק מחשבתם של הני מבבלאי טפשאי שאמרו, שכשמרן זצ"ל חלק על פסקי מרן הבא"ח זצ"ל הוא מזלזל בו, וע"ז השיב מרן במה מקומות כדרכה של תורה.
אני מניח על נכון, שגם מי שיחלוק על היבי"א ויכתוב עליו כה"ג זה לא יחשב לביזוי, אלא למח' רגילה כדרכה של תורה.ביבי"א, בחלק ט בהערות והארות על האור לציון, יש מקומות שהעיר שלא ראה או נעלם ממנו, וכזאת תמצא בספרי השו"ת, גם לפני מאות שנים שכתבו דאישמטתיה וכיו"ב (אולי תעשה חיפוש באוצר החכמה ותראה כמה פעמים נזכר בספרים ואישמטתיה או ונעלם מעינו הבדולח).
לא. זה החולק לא ראה לא שמע לא ידע וחבל שהזדרז להשיג בלי שכל...אני מניח על נכון, שגם מי שיחלוק על היבי"א ויכתוב עליו כה"ג זה לא יחשב לביזוי, אלא למח' רגילה כדרכה של תורה.
ודאי, ואפי' הרב יצחק בילקו"י ט"ו בשבט לפני כמה שנים כתב כעי"ז גבי קדימה בבפרי שצריך לברך עליו שהחיינו.אני מניח על נכון, שגם מי שיחלוק על היבי"א ויכתוב עליו כה"ג זה לא יחשב לביזוי, אלא למח' רגילה כדרכה של תורה.
ודאי, ואפי' הרב יצחק בילקו"י ט"ו בשבט לפני כמה שנים כתב כעי"ז גבי קדימה בבפרי שצריך לברך עליו שהחיינו.
וכן כתבתי אני בעניי בתשו' גבי ברכת גרעיני הפירות, והרב יצחק הסכים עמי. (ואחר שנים יצא לאור חזו"ע תרו"מ ושם חזר בו מחמת הרשב"ץ, שהראהלו הרב ציון אוחיון ע"י ר' אליהו שטרית).
משאלות לא מתים...אני מאד שמח לשמוע מחד,
ועולים בי הרבה סימני שאלה מאידך.
משאלות לא מתים...
ואין אדם שיש לו יישובים לכל השאלות.
אני מניח על נכון, שגם מי שיחלוק על היבי"א ויכתוב עליו כה"ג זה לא יחשב לביזוי, אלא למח' רגילה כדרכה של תורה.
(ואחר שנים יצא לאור חזו"ע תרו"מ ושם חזר בו מחמת הרשב"ץ, שהראהלו הרב ציון אוחיון ע"י ר' אליהו שטרית)
זה בדיוק(!!!) מה שכתבתי, א' שבמקום אחד הוא חלק עליו מחמת ראשון שנעלם מעיניו, וב'. שאני כתבתי תשובה שנעלם ממנו כמה ראשונים, והרב יצחק הסכים איתי (ואחר שנים הרב עובדיה חזר בו מחמת א' הראשונים. וד' המאירי בסוגיא עדיין לא הביא. וצ"ע).אינו דומה הדוגמא שהבאת לנידו"ד
זה שהרב עובדיה חזר בו מהרבה פסקים זה ידוע
אנו מדברים פה - על מקרה שפלוני יכתוב על הר' עובדיה "ונעלם ממנו" וכו' או "ואישתמטתיה" וכד' , ובנו של הרב עובדיה [היינו ר' יצחק] יקבל זאת בשתיקה כהודאה
אפשר לראות את התוכן??וב'. שאני כתבתי תשובה שנעלם ממנו כמה ראשונים, והרב יצחק הסכים איתי
לא הסכים בכתב אלא בע"פ, אמר לי להראות לו את הראשונים, הבאתי לו את המאירי (רשב"ץ לא מצאתי בישיבה שם), הניח בתוכו סימניה, ובפעם שאח"כ כשהגעתי אליו אמר לי שעיין ואני צודק. (לא זוכר בדיוק את המילים).אפשר לראות את התוכן??
דהיינו- את מה שכתבת? ואת הסכמת ר' יצחק?
יש לך את הקטע הרלוונטי מתוך הילקו"י האחרון? [מסתמא שכן, האם תוכל להעלות את העמוד הרלוונטי?]והצגתי את עיקרי הדברים בפני מו"ר הראש"ל שליט"א (חורף תשע"ג) והסכים עמי.
ולגבי ברכת "גרעיני הפירות" יש בילקו"י האחרון?זה לא בילקו"י האחרון, אלא בילקו"י ט"ו בשבט מהדו' תשפ"ב
כן, אבל בזה גם אביו חזר בו בסוף ימיו בחזו"ע תרו"מ.ולגבי ברכת "גרעיני הפירות" יש בילקו"י האחרון?
עד כמה שידוע לי, הגרב"צ לא עודד כלל לימודים ומבחנים ברבנותמפורסם שבסוף ימיו של הגרב"ץ היה שולח אליו בחורים ואברכים לקנות את דרכי הלימוד!!! (אחד מהם - אב"ד י-ם הגר"ד בירדוגו שליט"א, ניתן לאמת זאת עם בני המשפחה)