פפושדו - דעת רבותינו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מהי דעת הרב הנאמ"ן שליט"א בעניין זה?
ומה סובר ראש הישיבה הגר"א סלים שליט"א?
ושר התורה היח"ס שליט"א?
רה"י הגר"מ צדקה שליט"א?
כל השמות שהזכרת הם ראשי ישיבות, ואינם עוסקים בירור הלכה למעשה.
על כן דעתם איננה כל כך רלוונטית.
 
כל השמות שהזכרת אינם עוסקים בירור הלכה למעשה.
על כן דעתם איננה כל כך רלוונטית.
דבר ראשון, חלקם ביודעי קאמינא שעוסקים גם בעניני הלכה למעשה.
דבר שני, גם אם לא עוסקים, דעתם רלוונטית מאוד, כיון שדעתם רחבה כמו מי לפסוק בזה.
 
לא הבנתי מי הטיפש החוצפן שהמציא שלראשי ישיבות מופלגים בתורה וחכמה ששקדו כל חייהם עשרות שנים על הש''ס בעיון - אסור להתעסק בהלכה
ואילו אברכים בגיל 30 ודרשני מוסיוף שבקושי למדו קצת טור בית יוסף בשטחיות, רק הם אלו שצריכים להתעסק בהלכה, והם ''פוסקי הדור''... עולם הפוך ראיתי...
 
נערך לאחרונה:
כולם עמודי העולם, שדעתם הגדולה ידועה בהלכה

כוונתו לומר שאתה יכול לפגוש אנשים שהולכים אחרי הבא"ח, ואחרי הכה"ח, ואחרי האורל"צ, ואחרי החזו"ע, ואחרי הילקו"י, ואחרי ההלכ"ב, ואחרי הרב אויערבאך, ואחרי הגר"א וכו'.
אבל לא תפגוש אנשים שאומרים לך שהם נוהגים בבית כמו הרב סאלים או הרב סופר או הרב צדקה.

כמו כן, בנד"ד, זה כמו לשאול מה דעת הכה"ח בעניין הפפושדו. אין קשר בינו לבין בירור המציאות.
בשביל להכריע בעניין הפפושדו צריך להכיר את המציאות בשטח ואת המדע וכו' ולא רק את ההלכה מהספרים.
לכן מי שלא יוצא לשטח בצורה כזו, זה לא רלוונטי שיביע את דעתו. (כי דעתו תהיה מקסימום על איזה רב אחר לסמוך, אז כבר מחפשים ישירות את הרב הזה).
 
ישנם המון ראשי ישבות שיודעים הלכה הרבה יותר טוב, מכל מיני פוסקים ומוצי''ם ודרשני מוסיוף למיניהם
וכ''ש בנידו''ד דעסקי' בראש''י מופלגים בחכמה בבחינת כל רז לא אניס ליה כפשוטו, הן בעומק והן בהקף התורה
 
נערך לאחרונה:
שמעתי מהגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל בשיעור שדיבר חריף כנגד היתר הפפושדו, ועמד השואל ושאל "והלא --- מתיר?!", והשיב לו במנגינה הידועה: "הוא מכשיל את ישראל בכרת בפסח" (בסגנון הזה, לא ציטוט מדוייק)
גם אני הק' זכיתי לשמוע דברים קשים אלו מפי חכם יעקב יוסף זצ"ל במו אוזניי... וד"ל.
 
נכון מאוד,
בדידי הוי עובדא באחד מרה"י (ששמו אפילו לא הוזכר כאן...) שראיתי בביתו מראי מקומות ונידונים בהלכה למעשה, וכשראיתי דרש שלא אפרסם. ובהזדמנות אחרת נוכחתי לדעת כי הוא יודע היטב את הספר משנה ברורה (בהבנה ובמהירות..)
אני באופן אישי שאלתי את הרב סלים בענייני הלכה, ותמיד ידע לענות, אפילו בענייני יורה דעה.
 
וראה גם כאן:

אין עניין להעלות דברים ישנים. זה סתם מוריד את רמת הדיון. כבר נכתב כאן ובשאר מקומות שהטענות האלו של יין נסך וכד' אינם שייכים כיום.
לא שמעתי כיום על אף אחד שטען שהיין המבושל שמיוצר במיוחד למפעל ולא מגיע במגע עם אף אחד הוא חשש נסך.
הטענות היום הן אחרות, כגון חומר ההתפחה וכו', ואם מעלים טענות שהיו בעבר, חוץ מזה שזה מוציא שם רע שיחשבו שגם כיום הוא כך, זה פשוט מוריד את רמת הדיון.
 
אין עניין להעלות דברים ישנים. זה סתם מוריד את רמת הדיון. כבר נכתב כאן ובשאר מקומות שהטענות האלו של יין נסך וכד' אינם שייכים כיום.
לא שמעתי כיום על אף אחד שטען שהיין המבושל שמיוצר במיוחד למפעל ולא מגיע במגע עם אף אחד הוא חשש נסך.
הטענות היום הן אחרות, כגון חומר ההתפחה וכו', ואם מעלים טענות שהיו בעבר, חוץ מזה שזה מוציא שם רע שיחשבו שגם כיום הוא כך, זה פשוט מוריד את רמת הדיון.
צודק.
אבל שים לב שהחכם אומר בהדיא שזה חמץ גמור.
בלי קשר ליי"נ.
 
ראשי תחתית