אם לא מציינים לפסקי הגרע"י והילקו"י - מטעים בהלכה ומכשילים את הרבים

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם אנשי הרב עובדיה נפגעים מכזה דבר, אנשי הרב משאש גם צריכים להפגע ממהדורות אחרות של משנ"ב שחרטו על דגלם שהמשנ"ב שלהם מייצג
את מכלול הדעות המכרזיות בציבור הספרדי, והשמיטו את דעת הרב משאש ופסקי חכמי המערב, (לדוג' משנ"ב מאורות),
משנ"ב תפארת לא מציג שהוא מייצג את "כל" הדעות המרכזיות.
אלא כותב שמציג ד' דעות מרכזיות.
 
על היבי"א בכללותו אמר שזה ספר טוב למראי מקומות, לא רק על הלכות עגונות.
והנה משהו שכתב בעצמו, לא שמועות:
1755700229161.png

ומפי השמועה על העומד מאחרי הסכמה זו:
1648066991902.png
 
כל הדמגוגיה של תנסה לשאול לא שייכת.
כולם יודעים ומביאים מהגינת ורדים ועוד רבים.
מתשובות בגניזה הקהירית או להסתמך על כל מיני דברים, לא כולם אחזו מזה.
הרב ממצרים זה לא הגניזה הקהירית.
הכוונה לרבי רפאל בן שמעון בעל הנהר מצרים.
 
הרב עובדיה הסתמך על תשובות מהגניזה הקהירית או לא?
לפי האמור במצורף, התשובה היא "לא"!!!
 
משנ"ב תפארת לא מציג שהוא מייצג את "כל" הדעות המרכזיות.
אלא כותב שמציג ד' דעות מרכזיות.

"תפארת" זו מהדורה אחרת והם מביאים את מרן הגר"ש משאש, זאת הרשימה שלהם: פרי חדש, ברכי יוסף ומחזיק ברכה, מאמר מרדכי, מטה יהודה, שולחן גבוה, רוח חיים, יפה ללב, שדי חמד, זכרונות אליהו, שו"ת רב פעלים, בן איש חי, תורה לשמה, כף החיים, שואל ונשאל, שמחת כהן, ישכיל עבדי, שו"ת תבואות שמ"ש ושמש ומגן, שו"ת יביע אומר ויחוה דעת, חזון עובדיה, אור לציון, ילקוט יוסף, תורת המועדים, שו"ע המקוצר, שופר בציון, קדוש בציון, ופסקי הגר"מ מאזוז.

ומסתבר שהתכוונת ל"מאורות", אבל התירוץ שלך לא ברור. עצם העובדה שבחרו מספר דעות והחליטו שהן "מרכזיות" והזיזו את השאר הצידה, היא זלזול מוחלט באותן דעות שלא הביאו, ואפשר לקרוא לזה "מכשול והטעיה" על אותו מטבע של בדיחה.
 
והנה משהו שכתב בעצמו, לא שמועות:

הביאו לעיל, וזה לא סותר את מה שאמר שהיבי"א הוא מראי מקומות. פירוש הדבר שלדידו אין שמץ חשיבות לפסקיו, רק אפשר לעיין בספרו כליקוט יפה של מראי מקומות.
 
יש תיעוד שהוא מקבל בחיבה? מעניין לראות. היום הכל מתועד.
יש תיעודים שמקבל ומעיין.
איך הגרח"ק הראה חיבה לספר איני יודע.
אם מישהו יכול להביא תיעוד של ספר שמקבל בחיבה, אני אעלה תיעודים שמקבל ילקו"י ונראה אם זה נראה בחיבה.
[איני בא לומר שקיבל בחיבה, כי כאמור איני יודע איך אפשר לראות את חיבתו].
 
אתה מגיב באיחור. כבר העלו כאן וידאו שמקבל ילקוט יוסף, אפשר לומר אפילו בעוינות מופגנת, מעיין אך ורק בדף השער, נמנע במתכוון מלקרוא את ההקדשה של המחבר (כתב לי מישהו בפרטי: מנסים להעביר את הדף לפחות פעמיים ורבי חיים מחזיר לדף השער), אחרי כמה שניות ארוכות של שתיקה דוחקים בו לומר כמה מילים, אומר ברכה והצלחה.
 
עיון בספר עצמו ולא רק בדף השער, וכו'.
אם זה נקרא אצלך קיבל בחיבה, אז הנה.

lk.jpg

לדידי אין זה אומר כלום לגבי חיבתו.
וכאמור איני יודע איזה ספר קיבל בחיבה ואיך זה נראה.
ודאי שדעתו על הרב עובדיה וכו' לא היתה מהחיוביות, מאידך קיבל את בניו כל אימת שהגיעו אליו. לא אומר בחיבה, אבל קיבל.
 
אם זה נקרא אצלך קיבל בחיבה, אז הנה.

אתה רואה כאן חיבה?

אתה פשוט נתלה בכל עלה נידף כדי להמציא המצאות שקיבל ספר בחיבה והערצה וזרח מאושר. זה לא המקרה. דחפו לו ספר ליד, עיין בו קלות, ותו לא.

כשעושים כתבה בעיתון המפלגתי, אפשר לספר סיפורים לציבור והוא יאמין לכל מה שימכרו לו. בפורום זה יותר קשה.
 
גם אחרי תשנ"ב, הגרא"מ שך כמעט לא דיבר נגד הגרע"י, כי אם נגד א"ד שהחליט ללכת אחרי הגרע"י ולא אחרי שאר גדולי הדור (למרות שעד אז היה תמיד הולך ע"פ הוראותיו של הגרא"מ שך)
אתה מוזמן לפתוח מכתבים ומאמרים להרב שך.
תחפש את המילים: ההוא שמעליו,,,,,
לא דיבר???
אתה בטוח???
ה"י.
וכבוד אלדים הסתר דבר.
 
אתה רואה כאן חיבה?

אתה פשוט נתלה בכל עלה נידף כדי להמציא המצאות שקיבל ספר בחיבה והערצה וזרח מאושר. זה לא המקרה. דחפו לו ספר ליד, עיין בו קלות, ותו לא.
אני המום, איך מחקת את ההדגשה שלי:
לדידי אין זה אומר כלום לגבי חיבתו.
וכאמור איני יודע איזה ספר קיבל בחיבה ואיך זה נראה.
ודאי שדעתו על הרב עובדיה וכו' לא היתה מהחיוביות, מאידך קיבל את בניו כל אימת שהגיעו אליו. לא אומר בחיבה, אבל קיבל.
 
אז אתה מסכים שרק "קיבל", וזה לא מוכיח שום דבר, כי אף אחד לא ציפה שהגרח"ק יזרוק את הספר על ראשו של האברך שהביאו.
 
זה לא רק "אנשי הרב משאש" אלא נתח גדול מהציבור הספרדי (המרוקאים שלהם יאות להיקרא "ספרדים", לאפוקי עדות המזרח).

והרבה מהמון העם התמימים פשוט אינם יודעים, והחדירו להם ע"י תעמולה בלתי פוסקת שרק הרב עובדיה קיים בעולם, ובדרשות שלי אני רואה כיצד הציבור מופתע ומתלהב לשמוע דעות חדשות שלא שמע ולא הכיר מעולם.

ולאחר מכן התמימים האלה הולכים לאיזה אברך צוציק שלא קרא ולא שנה מימיו, ושואלים אותו "מה אתה אומר על מה שהרב שלנו אמר", והוא אומר להם "שטויות, הרב עובדיה לא פסק ככה"... הלזה יקרא שהציבור הולך אחרי הרב עובדיה? תן להם לשמוע עוד דעות!
משנ"ב מאורות הביא 4 פוסקים ספרדים מרכזיים, הבא"ח הכה"ח האול"צ והרב עובדיה, שכמדומה שרוב מוחלט מהציבור הספרדי הולך כמותם, ויש להם משנה סדורה וכתובה על רוב חלק או"ח.
מה רצית שיעשה?
 
"תפארת" זו מהדורה אחרת והם מביאים את מרן הגר"ש משאש, זאת הרשימה שלהם: פרי חדש, ברכי יוסף ומחזיק ברכה, מאמר מרדכי, מטה יהודה, שולחן גבוה, רוח חיים, יפה ללב, שדי חמד, זכרונות אליהו, שו"ת רב פעלים, בן איש חי, תורה לשמה, כף החיים, שואל ונשאל, שמחת כהן, ישכיל עבדי, שו"ת תבואות שמ"ש ושמש ומגן, שו"ת יביע אומר ויחוה דעת, חזון עובדיה, אור לציון, ילקוט יוסף, תורת המועדים, שו"ע המקוצר, שופר בציון, קדוש בציון, ופסקי הגר"מ מאזוז.

ומסתבר שהתכוונת ל"מאורות", אבל התירוץ שלך לא ברור. עצם העובדה שבחרו מספר דעות והחליטו שהן "מרכזיות" והזיזו את השאר הצידה, היא זלזול מוחלט באותן דעות שלא הביאו, ואפשר לקרוא לזה "מכשול והטעיה" על אותו מטבע של בדיחה.
אכן כוונתי למאורות, מרכזיות אין הכוונה חשובות. הם באו להנגיש לציבור משהו, רוב הציבור שקרוב אליהם, זה הציבור שהולכים לפי 4 פוסקים אלו, ולכן סידרו את דבריהם דווקא.
בנידונים מסויימים מביאים את הרב משאש. אבל ע"פ רוב לא.
 
הביאו לעיל, וזה לא סותר את מה שאמר שהיבי"א הוא מראי מקומות. פירוש הדבר שלדידו אין שמץ חשיבות לפסקיו, רק אפשר לעיין בספרו כליקוט יפה של מראי מקומות.
אבל לגבי הגברא עצמו יש כאן עדות שאחז שהוא ת"ח וכו'.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית